  • 1. Data: 2009-04-13 22:37:21
    Temat: Kolejność zabezpieczeń elektrycznych
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Domek. Kolejno:

    1 linia napowietrzna
    2 Przyłącze.
    3 Przepięciowe B lub B+C,
    4 Nadprądowe 3x25A (lub 3x32 nie pamiętam)
    Czy przepięciówka najpierw, czy bezpiecznik? B czy B+C?

    5 10m kabla do skrzynki z licznikiem.
    Jaki kabel dać żeby było na zapas? Obecna moc przyłączeniowa to chyba około
    15 lub 25kW.

    6. Przepięciowe typu C
    7. Nadprądowe 3x25A
    8. Licznik
    Co najpierw? Przepięciowe, licznik czy nadprądowe?

    9. Nadprądowe obwodu A (B, C itd)
    10. Różnicowe obwodu A.
    Co najpierw? Nadprądowe, czy różnicowe?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-04-13 22:49:32
    Temat: Re: Kolejność zabezpieczeń elektrycznych
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości

    > 5 10m kabla do skrzynki z licznikiem.
    > Jaki kabel dać żeby było na zapas? Obecna moc przyłączeniowa to chyba
    > około 15 lub 25kW.

    Z ciekawosci, czemu interesuje Cie odcinek do licznika?? Ja na tej lini nie
    mam zadnych zabezpieczen przepieciowych a jedynie nadpradowe przed
    licznikiem, moze dla tego ze przylacze nie jest napowietrzne. O ten odcinek
    ZE w ogole mnie nie pytal, bo to ich dzialka.

    > 6. Przepięciowe typu C
    > 7. Nadprądowe 3x25A
    > 8. Licznik
    > Co najpierw? Przepięciowe, licznik czy nadprądowe?
    >
    > 9. Nadprądowe obwodu A (B, C itd)
    > 10. Różnicowe obwodu A.
    > Co najpierw? Nadprądowe, czy różnicowe?

    Generalnie najpierw przepieciowe, roznicowka i nadpradowe. Na poczatek mozna
    dolozyc jeszcze FR do wylaczenia wszystkiego.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-04-13 23:38:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > licznikiem, moze dla tego ze przylacze nie jest napowietrzne. O ten
    > odcinek ZE w ogole mnie nie pytal, bo to ich dzialka.

    Muszę OIDP doprowadzić tam uziemienie, więc można skorzystać z okazji
    wyprutych ścian i wymienić Al na Cu.

  • 4. Data: 2009-04-14 05:08:56
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    Jan Werbiński pisze:

    > 6. Przepięciowe typu C
    > 7. Nadprądowe 3x25A
    > 8. Licznik
    > Co najpierw? Przepięciowe, licznik czy nadprądowe?

    Licznik zakładany jest na granicy działki w przyłączu i robi to ZE.
    ST.

  • 5. Data: 2009-04-14 06:46:01
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Slawek T. pisze:

    > Licznik zakładany jest na granicy działki w przyłączu i robi to ZE.
    > ST.

    A jak to zrobić przy przyłączu napowietrznym?? ;)

  • 6. Data: 2009-04-14 07:09:50
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak to zrobić przy przyłączu napowietrznym?? ;)

    Skrzynka licznikowa na słupie :)

  • 7. Data: 2009-04-14 07:20:14
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    > 3 Przepięciowe B lub B+C,
    > 4 Nadprądowe 3x25A (lub 3x32 nie pamiętam)
    > Czy przepięciówka najpierw, czy bezpiecznik? B czy B+C?

    Ochronnik powinien być dobezpieczony topikiem więc najpierw raczej
    bezpiecznik.
    Przy przyłączu napowietrznym przeważnie nie stosuje sie ochronników no
    chyba, że twój ZE ma inne standardy.

    > 5 10m kabla do skrzynki z licznikiem.
    > Jaki kabel dać żeby było na zapas? Obecna moc przyłączeniowa to chyba
    > około 15 lub 25kW.

    To jest twoja wewnętrzna sieć i prywatny licznik czy normalna sieć
    zasilająca zakładu energetycznego?? Bo jeśli to pierwsze to stosuj co
    chcesz i wg mnie nie mniej niż Al 16 i Cu 10 (odpowiednio to łącząc ze
    sobą jeśli jest zmiana materiału przewodów). No i zadaj sobie pytanie
    poco najpierw zabezpieczenie "za przyłączem" (punkt 4 w twoim opisie), a
    potem "przed licznikiem (punkt 7 w twoim opisie).

    Natomiast jeśli jest to sieć ZE to:
    1. Przyłącze będzie narzucone przez nich (np. AsXSn 4x25 mm2) i powinno
    być niecięte do zabezpieczeń przedlicznikowych.
    2. Na przyłączu napowietrznym najczęściej nie stosuje sie ochronników
    przepięciowych).
    3. Zabezpieczenie przedlicznikowe jest tylko jedno.

    > 6. Przepięciowe typu C
    > 7. Nadprądowe 3x25A
    > 8. Licznik
    > Co najpierw? Przepięciowe, licznik czy nadprądowe?

    Jeśli jest to przyłącze z sieci ZE to jest to opisane w Warunkach
    Przyłączenia, a jeśli j.w. jest to wszystko już za głównych licznikiem w
    zasadzie wszystko jedno. No chyba, że chcesz chronić licznik przed
    przepięciami.

    > 9. Nadprądowe obwodu A (B, C itd)
    > 10. Różnicowe obwodu A.
    > Co najpierw? Nadprądowe, czy różnicowe?

    Jeśli na każdy obwód masz osobną różnicówkę to nie wiem czy jest jakaś
    sztywna zasada co najpierw, ale nie wykluczam, że taka istnieje.

  • 8. Data: 2009-04-14 07:21:18
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skrzynka licznikowa na słupie :)

    No ale to tylko jak słup stoi w płocie :)

  • 9. Data: 2009-04-14 07:28:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No ale to tylko jak słup stoi w płocie :)

    A słupów poza płotem już nie ma ? :)

  • 10. Data: 2009-04-14 08:21:49
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A słupów poza płotem już nie ma ? :)

    To jest modernizacja istniejącej instalacji.
    Licznik jest wewnątrz, a ok 10m kabla wcześniej jest zabezpieczenie główne,
    a po drugiej stronie ściany przyłącze napowietrzne