  • 1. Data: 2010-02-15 15:08:54
    Temat: Kolejny temat tanio i dobrze
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Jest sobie podest jako wejscie do domu. Wybetonowe, przewidziane na
    plytki. miedzy betonem a drzwiami okolo 1,5 cm luzu. Pochylenia etc
    beda poprawiane, ogolnie jest spadek na zewnatrz ale bedzie poprawic
    bo beton sie wydluba miejscami.
    Zamierzam polozyc na to plytki. Ale pojawia sie stopien ktory w
    sklepach kosztuej jakies 25 PLN/szt. Sztuk wejdzie okolo 20.
    Podest jest po polokregu.No i wtedy trzeba te plytki przycinac. W
    trapezy. To nie jest problem.
    Tak sie zastanawiam co szanowni koledzy mysla o opasce po polokregu z
    kamyczkow /grys, bazalt, zwir jednofrakcyjny, wilofrakcyjny/
    wtopionych w mocna zaprawe klejowa morozoodporna. Krawedz stopnia
    bylaby zrobiona z profilu aluminiowego aby sie krawedz ne szczerbila.
    Podstopnica rowniez z frakcji gresu lub bazaltu lub zwiru
    wilofrakcyjnego.

    Koncowy efekt moznaby zrobic taki
    http://artbud.pl/_var/gfx/809e42909b0549299a8a0bd1a4
    b977cd.jpg
    http://www.mariannowik.com/img/produkty/1256216750.j
    pg
    frakcje zwiru
    http://www.kruszywapolskie.pl/oferta.asp

    A moze cos innego,
    allbo nie meczyc sie i kupic te plytki.

    Plus jaki widze narazie odpowiednia klasa antyposlizgowosci oraz
    latwosc wykonania oraz kolory mozna mieszac roznych frakcji aby
    uzyskac zadowalajacy efekt koncowy.

  • 2. Data: 2010-02-15 15:17:57
    Temat: Re: Kolejny temat tanio i dobrze
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Lut, 16:08, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Plus jaki widze narazie  odpowiednia klasa antyposlizgowosci oraz
    > latwosc wykonania oraz kolory mozna mieszac roznych frakcji aby

    a jeszcze jedno
    moze jeszcze kamien lupany
    http://recykling.olsztyn.pl/piasek-zwir-otoczak-kami
    en/

  • 3. Data: 2010-02-15 21:32:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Koncowy efekt moznaby zrobic taki
    > http://artbud.pl/_var/gfx/809e42909b0549299a8a0bd1a4
    b977cd.jpg

    Wyglada ladnie, ale czy uda Ci sie zrobic domowym sposobem cos trwalego i
    estetycznego nie jest juz takie pewne.
    Listwa raczej nie moze byc aluminiowa, albo moze tylko powinna miec wasy
    zatopione w betonie glebiej, zeby nie mogla sie latwo obluzowac.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-02-16 08:10:42
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Lut, 22:32, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Listwa raczej nie moze byc aluminiowa, albo moze tylko powinna miec wasy
    > zatopione w betonie glebiej, zeby nie mogla sie latwo obluzowac.

    No fakt, Tylko bedzie problem jak zwykle z taka listwa.
    Co do jakosci, tez sie obawiam. Wyobrazam sobie to w ten sposob ze
    zalewam fragment betonem/klejem/zaprawa do wyrownania i wsypuje na to
    frakcje grysu.
    Pozniej klade jakas plyte i lekko dobijam kamyczki aby byly rowno.
    Poniewaz powstana szczeliny miedzy grysem. Dosypuje jeszcze zwir o
    mniejszej frakcji aby uzupelnic ewentualne szczeliny.

  • 5. Data: 2010-02-16 08:29:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > sklepach kosztuej jakies 25 PLN/szt. Sztuk wejdzie okolo 20.
    > Podest jest po polokregu.No i wtedy trzeba te plytki przycinac. W

    Moi rodzice maja podobny podest pod drzwiami. Ponizej sa schody w cwiartce
    kola, gdzie najdluzsza podstopnica ma 12 metrów.
    Plytki bylyby koszmarnie drogie, do tego wycinanie w trapezy, dlatego
    prawdopodobnie polozymy tam granit. Na stopnice 3cm, podstopnice 1cm -
    chinski, plomieniowany. Na podest pójdzie równiez granit 1cm (po
    podniesieniu podloza o 2cm).
    Wydaje mi sie to najtansze sensowne rozwiazanie.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-02-17 08:40:24
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

> [...]
    > sklepach kosztuej jakies 25 PLN/szt. Sztuk wejdzie okolo 20.
    > Podest jest po polokregu.No i wtedy trzeba te plytki przycinac. W

    Ja mam podobny problem 3 schody na pólokraglo i po 5m. Planuje zrobic ze
    zwyklych plytek a nie stopnicowych ale nie wiem czy mi sie to uda. Szukalem
    jakiegos profilu aluminiowego ale nie znalazlem na luki i na tyle mocnego
    aby byl na schody. Plastikowe na pewno odpadaja. Licze na podcinanie w róg
    plytek na mokro jak to robilem na blatach w lazience ale to bardzo oslabia
    brzegi wiec sie o to boje bardzo. Ma ktos jakies pomysly?

  • 7. Data: 2010-02-17 08:58:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podcinanie w róg plytek na mokro jak to robilem na blatach w lazience ale
    > to bardzo oslabia brzegi wiec sie o to boje bardzo. Ma ktos jakies

    Nie stosowac płytek stopnicowych tylko zwykłe(kilkakrotnie tańsze) No i
    płytki klinkierowe bo wtedy nie potrzeba ż

    Krzysiekadnej listwy. Docięte krawedzie wyszlifowane i jest ok.

  • 8. Data: 2010-02-17 09:09:54
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Nie stosowac płytek stopnicowych tylko zwykłe(kilkakrotnie tańsze) No i
    > płytki klinkierowe bo wtedy nie potrzeba ż

    Płytki gresowe juz kupione. Musze tylko wymyślić jak zrobic te stopnie, w
    najgorszym razie przerobie schody na prostokątne

  • 9. Data: 2010-02-17 09:43:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Nie stosowac płytek stopnicowych tylko zwykłe(kilkakrotnie tańsze) No i
    płytki klinkierowe bo wtedy nie potrzeba żadnej listwy. Docięte krawedzie
    wyszlifowane i jest ok.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-02-18 07:39:34
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Nie stosowac płytek stopnicowych tylko zwykłe(kilkakrotnie tańsze) No i
    > płytki klinkierowe bo wtedy nie potrzeba żadnej listwy. Docięte krawedzie
    > wyszlifowane i jest ok.

    A jak ma juz gresowe kupione to równie mocne są?