  • 1. Data: 2009-03-07 06:02:12
    Temat: Kolektor sloneczny
    Od: mmak <s...@t...pl>

    Witam

    Chcialem sie dowiedziec czegos o kolektorach, czy spelniaja swoja
    funkcje z wystarczajaca wydajnoscia i czy zestawy ktore sa na allegro
    (ok. 4600 za zestaw) sa warte uwagi

    pozdr

  • 2. Data: 2009-03-07 08:10:19
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    mmak pisze:
> [...]
    >
    > Chcialem sie dowiedziec czegos o kolektorach, czy spelniaja swoja
    > funkcje z wystarczajaca wydajnoscia i czy zestawy ktore sa na allegro

    Jedno co mogę powiedzieć to:
    - nie kupuj chińskich bo ich wydajność jest niska i się psują
    - kupuj raczej rurowe (bo sa bardziej odporne temp. otoczenia i zbierają
    więcej światła)
    - podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60 st.
    - z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2
    solary) to koszt ok 9000-12000 zł.

    GB

  • 3. Data: 2009-03-07 09:01:42
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > - podobno w pochmurny dzień, jesienny na wyjściu z solara jest ok 50-60
    > st.

    ciekawe skąd jest taka temperatura, jak nie ma bezpośredniego
    nasłonecznienia a temperatura otoczenia jest o wiele niższa ?

  • 4. Data: 2009-03-07 14:15:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wychwytywać
    > tzw. promieniowanie rozproszone więc są bardziej efektywne niż płaskie
    > zwłaszcza w czasie zachmurzenia.Część kolektorów próżniowych dodatkowo ma
    > lustro pod każdą rurą. Ale cena próżniowych też jest wyższa. Sam stoję
    przed
    > zakupem i zdecydowałem się na próżniowe - mój instalator zachwalał
    > niemieckie kolektory Solis czy czy coś takiego. Po obejrzeniu certyfikatu
    > okazało się że nazywją się Huan cZang hao i coś tam czyli chińczyk. I bądź
    > tu mądry które panele faktycznie próżniowe nie są chińczykami. Moze ktos

    Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

  • 5. Data: 2009-03-07 17:22:40
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ja m am rurowe Watt i wczoraj jak było słońce miałem 20stopni w baniaku :)

  • 6. Data: 2009-03-07 18:17:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > st.
    > - z tego co wiem to dobre rurowe solary, ze zbiornikiem i instalacją (2

    Liczmy.

    Okres 10 letni - tyle wytrzyma zwykła terma i na pewno kolektor.
    Okres 20 letni - nieliczne termy i nieliczne kolektory.

    Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie
    4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.
    Koszt inwestycji 600 zł.

    Kolektory - 10000 tys oraz terma jak wyżej na zimę.

    Terma okres 10 lat koszt całkowity (bez odsetek utraconych ani inflacji) to
    4250
    Terma okres 20 lat koszt całkowity to 7900.

    Kolektory w obu przypadkach są droższe

    Terma - komfort użytkowania idealny, stała temperatura cały rok, całkowity
    brak obsługi.
    Kolektory - ciepła woda w zależności od pory roku, lansik przed sąsiadami.

    Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest
    bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych
    domkach się to nie opłaca.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2009-03-07 18:18:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości
    > Wniosek: kolektory opłacają się w domach, gdzie zużycie ciepłej wody jest
    > bardzo duże. Wieloosobowe rodziny, przedszkola, stołówki, biura. W małych
    > domkach się to nie opłaca.

    W małych domkach opłaca się terma samoróbka za 300 zł ze starego baniaka
    pomalowanego na czarno.

  • 8. Data: 2009-03-07 18:59:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
    > Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Viessman - ma całe systemy solarne. Myślę, że najlepsze.

    myśl dalej, napewno najdroższe.

  • 9. Data: 2009-03-07 19:23:13
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Moje zapotrzebowanie na CWU obecnie pokrywa terma zużywająca maksymalnie
    > 4kWh/dobę. 4x0,25 zł II taryfa x365 dni = 365 zł/rok.

    Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną,
    oplatą jakościową i VATem ?
    Dla pewności podam cennik
    http://www.enionenergia.pl/pl/indywidualny/oferta/of
    erta_04/oferta_03
    Z której taryfy korzystasz?

    Pozdrrr... Reksio

  • 10. Data: 2009-03-07 19:25:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Te 0,25 pln za kWh podajesz brutto, czyli z opłatą dystrybucyjną zmienną,
> [...]

    Enea, Żary lubuskie.
    25 groszy po podwyżce ostatniej. 60 groszy I taryfa, ale terma dobrze trzyma
    temperaturę. Włącznik czasowy uruchamia ją tylko w II taryfie.