  • 11. Data: 2017-03-14 08:51:19
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:09:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > wg mnie warto dopłacic do nierdzewnego, taki widze:
    https://www.olx.pl/oferta/termica-bojler-zbiornik-ek
    onomiczny-300l-2-wezownice-stal-nierdzewna-CID628-ID
    dNNUh.html#3273d343bf

    Dwa razy droższy od emaliowanego. Wytrzyma dwa razy dłużej?
    Ile lat wytrzymuje emaliowany?

    > I kupowałbym raczej tanie niz drogie a firmowe. Jak trafisz cos do linka zapodaj,
    bedziemy sie doktoryzować.

    Ok

  • 12. Data: 2017-03-14 09:04:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 23:50:08 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja oczywiscie zaczal bym od Hewalexa i do niego odniosl tansze
    > mozliwosci.

    Pierwszy z brzegu
    http://allegro.pl/kolektory-solary-hewalex-siedlce-e
    kosed-dotacje40-i6734287735.html
    Trochę za mały jak na 5 osób ale jakies odniesienie cenowe mam

    O tu niby dla 3-5 osób
    http://allegro.pl/kolektory-baterie-sloneczne-hewale
    x-3-300-litrow-i6737196190.html
    Obgadajmy może zestaw tego typu:
    Pewnie jak ten zestaw bym zamówił to i tak jakieś pierdółki musze dokupić i kolejny
    1000zł?

  • 13. Data: 2017-03-14 10:22:42
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Ile lat wytrzymuje emaliowany?
    cos nie teges mi sie wydaje jest z tym zbiornikiem ...
    nierdzewa, dwa weze, 300 litrow - oidp - i cena 3k ????
    za nierdzewny uzywany viessman dalem ponizej 2 000, i to bez otuliny. goly.
    rdzy zero. zuzycia zero.
    to byla 350 z jednym wezem.
    za taki z otulinami fabrycznymi i dwie anakondy w srodku wolali 3-4 k.
    oczywiscie to jest uzywka .
    nowy taki jak ja mam jak kiedys sprawdzalem kosztowal 12 000.
    taki jak z linku to by pewnie dobil do 15 000. viessman oczywiscie.
    ale nawet jak premia za nazwe jest z 6000 to i tak cena zostaje dramatycznie
    wyzsza.
    moze jest nierdzewka i nierdzewka.., moze wzrosla konkurencja, moze to jest
    oszustwo jak kiedys - czytam sobie wywieszke na sklepie. koldra z pierzem za
    dwie setki. pytam sie co i jak - pierza jest 0,5% calosci....
    taaa, margaryna rama z maslem. czytam - maslo - 1%.
    trzeba by popatrzec o co chodzi z tymi zbiornikami z linka.
    jesli jest to nierdzewka to okazja jak diabli i brac!

  • 14. Data: 2017-03-14 11:26:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-14 o 09:04, Kris pisze:

> [...]
    > Obgadajmy może zestaw tego typu:
    > Pewnie jak ten zestaw bym zamówił to i tak jakieś pierdółki musze dokupić i kolejny

    Rura miedziana fi 16 w klebku. Bedzie potrzebna do podlaczenia
    kolektorow z baniakiem na dole (zasilanie i powrot). Dlugosc
    indywiduana, zwykle stad do tamtad :-L. Moze sie zdarzyc, ze gdzies
    trzeba bedzie lutowac twardym lutem. Kolejny element to otulina
    kauczukowa. Nie kupowac tanszej chlodniczej, bo calkowicie do tego sie
    nie nadaje. Potrzebne beda jeszcze zlaczki rury miedzianej do zestawu
    pompowego i kolektora. Nie bedzie ich w komplecie zapewne, ale to
    pierdoly bez znaczenia.
    Na szybko to chyba tyle. Musisz to sam wycenic. Nie mam pojecia jakie sa
    dzis ceny i ile tej rury bedziesz potrzebowal.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2017-03-14 12:31:50
    Od: K <k...@g...com>

> [...]
    > jakie sa dzis ceny, ale zacznij od tego. Piec lat uzytkuje i nie mam z
    > nimi zadnych problemow. Oczywiscie Budyn i Kogutek ma racje, ze im
    > taniej tym lepiej. Tu im mniejsza kwota inwestycji, tym szybszy jej
    > zwrot. Jest tylko male ale - czy tanie kolektory to faktycznie dobra
    > jakoasc? Trzeba pamietac, ze rekompensate gorszych uzyskow nie zawsze
    > mozna nadrobic wieksza powierzchnia, np. dodajac jeszcze jeden kolektor,
    > co sumarycznie moze dac nizsza kwote inwastycji przy zastosowaniu
    > tanszych kolektorow. To nie zawsze jest mozliwe, bo dach nie z gumy w

    to jest jedyny punkt gdy nalezy dac lepsze - gdy fizycznie brakuje miejsca. Czasem
    sie zdarza przy 4spadowym dachu z lukarnami. Alez wtedy potwory wychodzą gdy do
    takiego zestawu doda sie solary :)

    Sprawa druga to oczywista jakosc kolektora.
    > Pomijam specjalne szklo, normy, straty itp. Taki kolektor przez lata
    > musi byc szczelny a i powloka absorbera przez lata trwala. Kolektor
    > "nieuzywany", pozostawiony w stagnacji na czas np. wyjazdu, spokojnie
    > "rozkreci sie do 140 C i wiecej.

    duzo wiecej, do 130 to sie nagrzewa zwykla czarna blacha.

    b.

  • 16. Data: 2017-03-14 12:33:55
    Od: K <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 08:51:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    https://www.olx.pl/oferta/termica-bojler-zbiornik-ek
    onomiczny-300l-2-wezownice-stal-nierdzewna-CID628-ID
    dNNUh.html#3273d343bf

    > Dwa razy droższy od emaliowanego. Wytrzyma dwa razy dłużej?

    wytrzyma 100x wiecej. U mnie baniaki robilem z używanych zbiornikow nierdzewnych.
    Jeden mialem z 1980któregos - wyglądał jak nowy.

    b.

  • 17. Data: 2017-03-14 14:39:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-14 o 12:31, K pisze:

    > to jest jedyny punkt gdy nalezy dac lepsze - gdy fizycznie brakuje miejsca. Czasem
    sie zdarza przy 4spadowym dachu z lukarnami. Alez wtedy potwory wychodzą gdy do
    takiego zestawu doda sie solary :)

    No niech kazdy sobie sam podejmie dyskusje. Ja pobieznie widze na
    aukcjach tanie kolektory po szescset pare zyli. Niby kuszace, ale rury
    sa z aluminium, co oznacza, ze nie powinno sie go laczyc z instalacja
    miedziana. Tylna blacha grubosci 0,3 cynkowana. Jak wyglada dzisiejszy
    ocynk na tanich blachach to czesc z nas zapewne wie. Nie namawiam, ale
    pewne szczegoly trzeba jednak zwrocic uwage.

    > Sprawa druga to oczywista jakosc kolektora.
    >
    > duzo wiecej, do 130 to sie nagrzewa zwykla czarna blacha.

    E tam duzo. Bez przesady z ta teperatura. Nie stopi sie napewno. Wiecej
    jak 140 to chyba na sterowniku nigdy nie widzialem.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2017-03-14 15:57:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by sie ktos pytal to jestem zwolennikiem nierdzewnego bojlera ale bez dorabiania
    ideologi ze musi byc z blachy bezniklowej. Czlowiek nie zolw i nie zyje sto lat zeby
    zebrac gruntowne doswiadczenie o wyzszosci jednych zbiornikow nad innymi. Mozna miec
    pecha i cale doswiadczenie idzie w pizdu a czasu na drugie nie ma. Z mojego skromnego
    doswiadczenia. Pierwszy bojler ocynkowany wytrzymal do wymiany 15 lat. Pierwsze
    przecieki byly po jakis dziesieciu. Potem byly dwa emaliowane ktore wytrzymaly do
    wymiany po jakies cztery lata. Od osmiu lat eksploatuje bojler zrobiony z kega po
    piwie. Mniejsza objetosc poprawilem moca, mam w nim grzalki 4,5kW. Ile wytrzyma nie
    mam pojecia.

  • 19. Data: 2017-03-18 17:24:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 11:26:52 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > indywiduana, zwykle stad do tamtad :-L. Moze sie zdarzyc, ze gdzies
    > trzeba bedzie lutowac twardym lutem. Kolejny element to otulina

    Kupiłem już rurę z nierdzewki karbowanej, w otulinie kauczukowj.
    W czym będzie gorsza od miedzianej?

  • 20. Data: 2017-03-18 17:58:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-18 o 17:24, Krzysztof Garus pisze:

    > Kupiłem już rurę z nierdzewki karbowanej, w otulinie kauczukowj.
    > W czym będzie gorsza od miedzianej?

    W niczym, będzie lepsza.

    --
    Pozdr