  • 81. Data: 2017-04-09 23:49:00
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 23:27:11 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ja to jestem ciemnym wyzyskiwaczem, który nie potrafi nic zrobić nawet
    > mając drogie walizki po kilkaset złotych. Ale wystarczy, że T y to
    > potrafisz :D
    Tam wyzyskiwacz od razu- wiedzę fachową masz mógłbyś się podzielić.

  • 82. Data: 2017-04-10 00:17:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 23:45, Kris pisze:
    > Mnie możesz odpuścić, podobno dość odporny na wiedzę specjalistyczną jestem ale tą
    grupę czytają inni i może im się przydać Twoja wiedza. Wymiana wtyczki przy żelazku
    czy innej lampce czasami jest konieczna przecież

    Dla ich bezpieczeństwa niech lepiej takie prace pozostawią specjalistom,
    a specjaliści, którzy tu bywają wiedzą co jest potrzebne.

  • 83. Data: 2017-04-10 00:18:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 23:49, Kris pisze:
    > Tam wyzyskiwacz od razu- wiedzę fachową masz mógłbyś się podzielić.

    Wiedza kosztuje. Jak jesteś zainteresowany to Ci załatwię odpowiedni
    kurs za odpowiednią opłatą.

  • 84. Data: 2017-04-10 00:39:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 23:22, Maniek4 pisze:

    > Mialem nie pisac, ale ktos gotow pomyslec, ze cyna alfa i beta da sie
    > podniesc na tyle autorytet by uwierzyc w to co piszesz. Pozwol wiec
    > fachowcu, ze ja partacz Ci podpowiem dos prozaiczna sprawe na ktora
    > jak widac sam nie wpadles i nikt do tej pory Ci nie podpowiedzial.
    > Otoz jesli da sie polaczyc kolektor z pompa przy pomocy tylko dwoch
    > polaczen gwintowanych na jedna rure, bez miedzylaczen, to to samo da
    > sie zrobic miedzia, co sprawia, ze Twoja opowiesc o lutowaniu moze i
    > ciekawa, ale nie wiadomo wlasciwie po co o tym piszesz?

    Nie będę komentował tych bredni.

    > Sorawa druga, dotyczaca super specjalistycznej, tajemnej pompy znanej
    > tylko fachowcom i sluzacej do podnoszenia cisnienia (zeby czytacze
    > wiedzieli o co chodzi):
    >
    > http://allegro.pl/pompa-do-prob-cisnieniowych-pt-63-
    i6765838556.html

    No to jeszcze wytłumacz jak przy użyciu tej pompy wypłuczesz cała
    instalację, a później podczas serwisowania będziesz usuwał powstałe w
    instalacji zanieczyszczenia oraz gluty, które potrafią powstać, kiedy
    glikol zostanie przegrzany?
    Nie twierdzę, że nie dobijesz tej instalacji tą pompą, ale jednak musiał
    byś ją mieć. Nie jest to narzędzie, który każdy ma w domu.
    Tyle tylko, że nawet wydając te 200 czy 300zł nie wykonasz nawet 1/5
    tych czynności, które normalnie może wykonać serwisant specjalistyczną
    pompą do solarów.
    Po pierwsze może ściągnąć zużyty glikol w celu jego utylizacji (prawo
    zabrania wypuszczania go do kanalizacji czy w ziemię), usunąć
    zanieczyszczenia stałe, usunąć gluty, które powstały z glikolu, wymyć
    specjalnym środkiem instalację, a następnie ją wypłukać wodą
    zdemineralizowaną, napełnić instalację świeżym glikolem, usunąć
    powietrze, dobić ciśnienie.
    Z tych wszystkich czynnością wydając te 200-300zł za pompkę do prób
    ciśnienia, możesz tylko zrobić tą ostatnią czynność.

    > Cisnienie w instalacji solarnej dla domu z poddaszem i kolektorem na
    > dachu oscyluje w granicach 2,5-3 bar. I jak to pokazuja niektore
    > aukcje zestawow solarnych a na co sam nie wpadles. Mozna do
    > napelniania i podnszenia cisnienia uzyc dla przykladu super
    > skomplikowanego i tajnego urzadzenia, znanemu wiekszosci bab z tajnych
    > kol gospodyn wiejskich a jest nim zwykly opryskiwacz z reczna, pionowa
    > pompka tlokowa. Cos jak to:
    >
    > http://allegro.pl/opryskiwacz-cisnieniowy-reczny-5l-
    faktura-vat-i5888663653.html

    > Co do moich odpowietrznikow pragne Cie poinformowac, ze nie wiem za
    > kogo Ty masz uczestnikow grupy piszac o tak oczywistych rzeczach. Z
    > kim Ty przebywasz na codzien, ze przychodzi Ci do glowy pomysl by to w
    > ogole tlumaczyc?

    Jak widać z idiotami na grupie, skoro nie docierają do pacynek tak
    oczywiste informacje i muszę je powtarzać tyle razy.

  • 85. Data: 2017-04-10 09:53:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-10 o 00:39, Uzytkownik pisze:

    > Nie będę komentował tych bredni.

    I slusznie, bo dosc sie poglazyles. Mi ta niemozliwa sztuka sie udala.
    Gdybys chcial wiedziec jak to spytaj, chetnie odpowiem.

    i6765838556.html

    > No to jeszcze wytłumacz

    Wystarczy tlumaczen. Nie mam przyjemnosci z oobnazania Cie z godnosci.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2017-04-10 09:58:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-10 o 09:53, Maniek4 pisze:

    > I slusznie, bo dosc sie poglazyles. Mi ta niemozliwa sztuka sie udala.
    > Gdybys chcial wiedziec jak to spytaj, chetnie odpowiem.

    Ale po co mam pytać, skoro już wcześniej wyjaśniłeś, że zrobiłeś to przy
    pomocy kolegi, który przyszedł do Ciebie z palnikiem i polutował
    miedzianki :)
    Jak widać prawdę to tylko powiesz jak się pomylisz. Kłamczuch z Ciebie
    okropny.

  • 87. Data: 2017-04-10 10:33:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-10 o 09:58, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > miedzianki :)
    > Jak widać prawdę to tylko powiesz jak się pomylisz. Kłamczuch z Ciebie

    Kolega lutowal miedziaki, bo jak pisalem wczesniej, byla przerobka, tj.
    dokladanie dwoch kolektorow plaskich, ktore musialy byc ponizej
    zamontowanego wczesniej kolektora prozniowego a w obwodzie hydraulicznym
    pierwsze. Taki uklad akurat w mojej sytuacji moze nie tyle wymuszal, co
    spowodowal zmiane koncepcji. W konsekwencji rurki trzeba bylo laczyc.
    Poniewaz laczenie optymalnie wypadalo w warstwie welny ocieplajacej
    poddasze to najlepiej bylo to polutowac, zamiast skrecac zlaczkami. W
    pierwszej wersji, do kolektora byly doprowadzone dwie rury bez zadnego
    laczenia po drodze.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2017-04-10 16:37:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 22:48:54 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A wiesz czym się różni DG wykonywana indywidualnie od spółki?
    To widocznie kolejne zmiany u Cebie bo jeszcze nie tak dawno pisałeś tak:

    "To tu się chyba nie różnimy, bo ja też pracuję obecnie na etacie, na
    którym mam zapewnione zatrudnienie do emerytury w niszowej branży, do
    której jest ograniczony dostęp nowych ludzi ze względu na konieczność
    posiadania ogromnej wiedzy technicznej zdobywanej całymi latami i
    szeregu uprawnień, a nie ma w Polsce w ogóle szkół, które przygotowują w
    tym zawodzie. Gdzie pracuje się głównie głową choć większość w ruchu za
    w miarę przyzwoite pieniądze. Przy tym nie trzeba spędzać za biurkiem 8
    godzin, bo praca ma charakter zadaniowo-interwencyjny, a nad głową nie
    ma upierdliwego kierownictwa, które rozlicza z każdej minuty pracy. Przy
    tym jak ktoś chce zarobić więcej to może jeszcze dorobić drugą czy nawet
    kolejne 2 wypłaty za bycie w gotowości, siedząc w domu czy w innym
    dowolnym, byle niezbyt odległym miejscu (np. łowiąc rybki czy opalając
    się nad wodą). Jedyny minus, że trzeba wtedy być trzeźwym, ale dla mnie
    to nie problem, bo nie przepadam za alkoholem. Bywa, że cały tydzień czy
    nawet miesiąc jest spokój i nie ma żadnych wezwań do awarii.
    Tak naprawdę to już sobie odpuściłem użeranie się na budowach.
    ""

  • 89. Data: 2017-04-10 17:31:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-10 o 16:37, Kris pisze:

    > To widocznie kolejne zmiany u Cebie bo jeszcze nie tak dawno pisałeś tak:
    >
    > "To tu się chyba nie różnimy,

    I co Cię boli w tych wypowiedziach?
    Pamiętasz do czego się odnosiła moja wypowiedź?
    Do wypowiedzi Ergie, który opisywał, że kiedyś zajmował się usługami i
    zapierdzialał cały dzień po budowach, a teraz pracuje w biurze i ma
    więcej czasu.

    > Tak naprawdę to jest główny powód tego że obecnie głównie pracuję w
    > biurze - mam więcej _przewidywalnego_ czasu dla rodziny.

    Poza tym pisał, że to co robi (pomaga znajomym przy instalacjach) robi
    nieodpłatnie jako hobby.

    To teraz przeczytaj całą moją wypowiedź i zastanów się jaki był sens
    mojej wypowiedzi.
    Poza tym etat nie wyklucza bycia pracownikiem i właścicielem w firmie.
    Zwróć szczególną uwagę na ostatnie zdanie mojej wypowiedzi.

  • 90. Data: 2017-04-10 18:23:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 17:31:39 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > Poza tym etat nie wyklucza bycia pracownikiem i właścicielem w firmie.
    > Zwróć szczególną uwagę na ostatnie zdanie mojej wypowiedzi.

    poczekejcie chwiel, ide po następną porcje popcornu. Ale uzytkownik ja cie podziwiam
    ze ci sie chce z nimi przepychac. Podobnie jak z adamem, jakies jedno słówko niezbyt
    dobrze zrozumiane wystarczy do wielkich bojów.

    aha - tak po mojemu uzyszkdnik (przynajmniej na początku gdzie jeszcze sledzilmem)
    pisze z sensem

    b.