  • 1. Data: 2010-09-27 20:03:58
    Temat: Kołki rozporowe do gazobetonu...
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.
    Takie pytanie - czy są jakieś kołki rozporowe przeznaczone do gazobetonu? W
    tym dziadostwie nic się nie chce trzymać - byc może dlatego, ze jest to
    lekka odmiana (gęstość 400). Chcę zamotnować półkę na wspornikach typu Ikea
    Lack (znaczy się bez zadnego wspornika, tylko dwa trzpienie przykręcane do
    ściany i na tym trzyma się półka). Czyli chodzi o dużą wytrzymałość na
    wyrywanie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2010-09-27 20:08:09
    Temat: Re: Kołki rozporowe do gazobetonu...
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-27 22:03, wolim pisze:
> [...]
    > Lack (znaczy się bez zadnego wspornika, tylko dwa trzpienie przykręcane do
    > ściany i na tym trzyma się półka). Czyli chodzi o dużą wytrzymałość na

    W Castoramie widziałem takie w oparciu o żywicę. Wygląda to tak, że w
    dziurę wkłada się fiolkę z żywicą i wrca w to kołek, żywica wypływa i
    twardnieje w gazobetonie. Wyciągnąć może i się da , ale ze sporym
    kawałem bloczka.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2010-09-27 20:08:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ikea Lack (znaczy się bez zadnego wspornika, tylko dwa trzpienie
    > przykręcane do ściany i na tym trzyma się półka). Czyli chodzi o dużą

    Pręt gwintowany i kotwa chemiczna lub pręt gwintowany, a z drugiej strony
    podkładka i nakrętka.

  • 4. Data: 2010-09-27 21:29:05
    Od: awow <a...@w...pl>

    Może takie:

    http://www.fischercentrum.pl/index.php?option=com_co
    ntent&task=blogcategory&id=141&Itemid=272

  • 5. Data: 2010-09-28 09:57:03
    Temat: Re: Ko?ki rozporowe do gazobetonu...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-09-2010 o 22:03:58 wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

    > Witam.
    > Takie pytanie - czy s? jakie? ko?ki rozporowe przeznaczone do
    > gazobetonu? W
    > tym dziadostwie nic sie nie chce trzymaae - byc mo?e dlatego, ze jest to
    > lekka odmiana (gesto?ae 400).
    W castoramie są takie 16cm, wyglądają jak zwykłe ale są lepsze, kolor beż
    rozchylają sie na boki jak zamek błyskawiczny,
    trzymają idealnie, albo kotwy metalowe.
    Ja mam też BK tylko gęstszy i nie ma problemów z kołkami, te długie
    stosowałem do wspornika anteny satelitarnej a mam duży talerz (110cm)
    i wietrzną okolicę dlatego takie długie, trzyma idealnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-09-28 10:39:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 10:32, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:

    > Są - dosyć nietypowe, Fischera (czyli nie-tanie).
    > Duża plastikowa spirala, fi 25~30,
    > najpierw nawierca się mniejszy otwór na końcówkę
    > (fi ~10), a potem plastik uderza się młotkiem,
    > aż "wkręci" się w pustak.

    Ja uzywalem jeszcze innych:

    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/4611/tech
    nox-kolki-rozporowe-stalowe-do-gazobetonu-tgs-8x38mm
    -op-50szt-.jpg

    Trzymaja b. dobrze - kupowalem w lokalnej hurtowni po 30-40gr /
    sztuke. Kolek od srodka "wbija" sie tymi metalowymi zadziorami w
    gazobeton dookola i jest nie do ruszenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-10-02 13:17:01
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Wyglądają jak metalowa karbowana rurka, słonia powiesisz.

    Są różne średnice.

    Wiercisz w gazobetonie otwór pod kołek, wbijasz w ten otwór kołek przy pomocy młotka
    (ja akurat używam młotka gumowego lub
    aluminiowego, można też przez drewniany klocek), wkręcasz hak lub śrubę, wieszasz.

    -----