  • 1. Data: 2011-03-02 10:39:45
    Temat: Kołki w ścianie i wymiana śrub.
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam na ścianie zewnętrznej przymocowany wspornik. Przymocowany jest za
    pomocą kołków o srednicy 12mm. Sa to zwykłe kołki rozporowe, dosc
    dlugie bo na scianie jest jeszcze warstwa styropianu. Musze wymienic
    ten wspornik.

    I czy mozna tak po prostu odkrecic sruby mocujace i wkrecic je z
    powrotem? Czy moze trzeba wydłubuwac te stare kolki i uzyć nowych?

  • 2. Data: 2011-03-02 10:53:41
    Temat: Re: Kołki w ścianie i wymiana śrub.
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.03.2011 11:39, slawek7 pisze:
> [...]
    >
    > I czy mozna tak po prostu odkrecic sruby mocujace i wkrecic je z
    > powrotem? Czy moze trzeba wydłubuwac te stare kolki i uzyć nowych?

    a co się opiera na tym wsporniku, ile to waży? co jest pod dołem? a co
    na górze?

    Ja bym się zastanowił nad wymianą, a przynajmniej dokładnymi
    oględzinami. w przypadku gdyby na tym wsporniku opierał się taras po
    którym się chodzi. Leczy gdy opiera się na nim jakaś pergola czy coś
    podobnego, lekkiego to bym tylko szarpną tym całym ustrojstwem po
    skręceniu. Przy wkręcaniu będzie czuć czy śruba siedzi czy ma za luźno.

  • 3. Data: 2011-03-02 11:28:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    bo.googlegroups.com...
> [...]

    >I czy mozna tak po prostu odkrecic sruby mocujace i wkrecic je z
    >powrotem? Czy moze trzeba wydłubuwac te stare kolki i uzyć nowych?
    Wykręć te śruby, wymień wspornik i wkręć z powrotem te same śruby. Nic sie
    nie powinno na gorsze zmienić

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-03-02 13:46:34
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-03-02 11:39, slawek7 pisze:
> [...]
    >
    > I czy mozna tak po prostu odkrecic sruby mocujace i wkrecic je z
    > powrotem? Czy moze trzeba wydłubuwac te stare kolki i uzyć nowych?

    Myślę że wymienić, ale następnym razem stosować kołki dwugwintowe, czyli
    takie, że ze ściany wystaje śruba metryczna i do niej mocujesz wspornik
    nakrętką. Nie ma wtedy problemu z wymianą.

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2011-03-02 17:03:07
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Jest to wspornik do anteny satletarnej.
    A jak wydlubac kolek?

  • 6. Data: 2011-03-02 19:56:38
    Temat: Re: Kolki w scianie i wymiana srub.
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jest to wspornik do anteny satletarnej.
    > A jak wydlubac kolek?

    Jesli dobrze siedzi to tylko rozwiercic. Moze wyjsc masakra ze styropianu.
    Dobrze ktos radzi zeby wkrecic te same sruby. Jak sa zardzewiale to dokup
    takie same.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 7. Data: 2011-03-03 11:07:22
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czyli bez obaw o wyrwanie moge odkręcić wymienic wspornik i wkręcic te
    same z powrotem? To by było nawet OK z technicznego punktu dla mnie.

  • 8. Data: 2011-03-03 18:14:15
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Czyli bez obaw o wyrwanie moge odkręcić wymienic wspornik i wkręcic te
    same z powrotem? To by było nawet OK z technicznego punktu dla mnie.

    Teoretycznie tak :) Wszystko zależy od ściany, kołki mogą wyjść razem ze
    śrubą i problem rozwiązany. U siebie (ściana ceglana) odkręcałem i nie było
    żadnych problemów.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)