  • 1. Data: 2009-05-20 05:33:23
    Temat: Kolor sufit - biały/niebiały?
    Od: s...@g...com

    Witam
    Pomijam kwestnie ładnie/nieładnie. Czy są jakieś przeciwskazania
    natury technicznej żeby sufit pomalować na kolor różny od białego.
    Szukam argumentów dla żony :)

  • 2. Data: 2009-05-20 06:03:08
    Temat: Re: Kolor sufit - biały/niebiały?
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    a.googlegroups.com...
    Witam
    Pomijam kwestnie ładnie/nieładnie. Czy są jakieś przeciwskazania
    natury technicznej żeby sufit pomalować na kolor różny od białego.
    Szukam argumentów dla żony :)

    Biały kolor odbija światło i w pomieszczeniu jest jaśniej. Każdy kolor
    będzie mniej lub bardziej światło pochłaniał i w pomieszczeniu będzie
    ciemniej lub kolory w tym pomieszczeniu mogą być inaczej odbierane.
    Dla bardzo jasnych pomieszczeń lub intensywnie doświetlanych sztucznym
    światłem kolor sufitu może nie mieć większego znaczenia oprócz walorów
    estetycznych.

    TomT

  • 3. Data: 2009-05-20 06:57:51
    Od: "Kamtzu" <k...@U...tlen.pl>

    a.googlegroups.com...
    >Pomijam kwestnie ładnie/nieładnie. Czy są jakieś przeciwskazania
    >natury technicznej żeby sufit pomalować na kolor różny od białego.

    nie widac rosnacego grzyba :PP

  • 4. Data: 2009-05-20 08:21:00
    Od: "W." <h...@g...pl>

[...]

    Optycznie, obniży pomieszczenie. Ciemniejszy kolor, sprawi że będziesz "czuł
    na głowie sufit". Chyba, że jest to pomieszczenie bardzo wysokie i duże.
    Posłuchaj żony, kobiety lepiej czują kolor i więcej kolorów widzą. Niestety,
    taka jest prawda. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-05-20 10:55:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pomijam kwestnie ładnie/nieładnie. Czy są jakieś przeciwskazania
    natury technicznej żeby sufit pomalować na kolor różny od białego.
    Szukam argumentów dla żony :)

    To zalezym jaka teze chcesz udowodnic, bo z powyzszych zdan
    nie czaje, o co chodzi.

    Mozesz argumentowac, ze biala z dodatkiem pigmentow
    lepiej/gorzej kryje i wystarczy/niestety trzeba
    malowac raz/wielokrotnie (niepotrzebne skreslic) :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-05-21 11:20:20
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    s...@g...com napisał(a):

    > Szukam argumentów dla żony :)

    Patrz pan, a mnie właśnie żona przekonała do kolorowych sufitów :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 7. Data: 2009-05-21 12:28:50
    Od: s...@g...com

    Pomalowałem wczoraj wieczorem i wyszło naprawde ciekawie.
    Zielone ściany (jasny) + fioletowy sufit.
    Mysle że sie przywyczaje:)