  • 41. Data: 2012-03-11 15:32:08
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2012 14:31, Marek Dyjor pisze:

    > stylistycznie mi wygląda, albo inny podobny chłopski filozof.

    Mi bardziej śmierdziało koliną - wiem, że dawniej z astera, ale może w
    końcu zaszła konieczność zmiany providera ;-)

  • 42. Data: 2012-03-11 15:33:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 23:12, Kris pisze:

    > Skorzystaj z normalnego czytnika to nie będzie problemu. Najprostsze
    > rozwiązania są najlepsze.;)

    Żaden czytnik nie usunie selektywnie niepotrzebnych cytatów w wykonaniu
    lamera, który nie wie, do czego cytaty służą.

    > Te systemowe gowna są dobra do okazyjnego palenia.
    > Normalnego komina to nie ma szans zastąpić

    Bredzisz.

  • 43. Data: 2012-03-11 19:22:02
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup

    >to właśnie ceglany nie wytrzymuje pożaru sadzy...

    Z moich obserwacji(17 lat w OSP) wynika że po pożarze sadzy kominowi
    murowanemu nic się nie dzieje złego. systemowe rozpadają się w pył
    najczęściej

    >poza tym bardziej osadzi się w nim sadza, bo powierzchnia w nim nie jest
    >gładka i przekrój nie okrągły...

    Tu zgoda. Więc i pożar sadzy mniej prawdopodobny

  • 44. Data: 2012-03-11 19:25:28
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >popytaj strażaków co jest najczęstszą przyczyną pożarów domów na wsi.

    17 lat w wiejskiej OSP byłem i kominów jako głównych sprawców pożarów bym
    nie wymienił.
    Jak jeszcze była akcja "Posesja" kilkanaście lat temu to trochę po tych
    chałupach się łaziło i różne cuda na strychach widywało;)

  • 45. Data: 2012-03-12 07:56:47
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-11 20:25, Kris pisze:

> [...]
    > Jak jeszcze była akcja "Posesja" kilkanaście lat temu to trochę po tych
    > chałupach się łaziło i różne cuda na strychach widywało;)

    A tu się nie zgodzę z moich obserwacji wynika, że poza podpaleniami
    najczęściej jednak to "komin" jest przyczyną pożaru.

    Czy lepszy systemowy od cegły? moim zdaniem lepszy i tańszy nie wiem
    skąd macie te ceny 10k. Mój komin CJ-Blok kosztował coś koło 3tys. z
    cegły takiej cenie bym nie zrobił.

    Szwagier budował z cegły - i już pożar sadzy miał, który spowodował
    pęknięcie komina.

    Ale to nie problem komina jednego czy drugiego, a problem "palacza" Bo
    jak do pieca ładują ludzie wszystko co ma lądować w koszu to niestety
    tak bywa i tu nie ma normy - jeden czy drugi lepszy.
    Zresztą szwagier widział ja palę w kominku z płaszcze więc prawie bez
    przerwy i te spaliny mają niższą temperaturę więc i bardziej sprzyjające
    warunki dla sadzy, a mój komin (20) po 2 sezonach czysty. Jego kwadrat
    (16) po każdym sezonie miał ściankę może z 10 cm. Teraz jest mądrzejszy
    nie pali byle czego i nie ma problemu z sadzą.

    A jak już coś się stanie to od naprawy są ubezpieczenia.
    Pożar sadzy chyba łapie się w standardy zdarzenia losowego.

    Ariusz

  • 46. Data: 2012-03-12 09:07:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-12 08:56, Ariusz pisze:

    > Czy lepszy systemowy od cegły? moim zdaniem lepszy i tańszy nie wiem
    > skąd macie te ceny 10k. Mój komin CJ-Blok kosztował coś koło 3tys. z
    > cegły takiej cenie bym nie zrobił.

    Za 2 kanały spalinowe wysokości 11m i sam się postawił?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 47. Data: 2012-03-12 10:50:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 23:15, Kris pisze:

    > Może palił brzozą?
    > Powodów może być kilka.

    Też paliłem brzozą. I nic - przewód kominowy tylko nieco pobrudzony, a
    sadza spada do wyczystki.

  • 48. Data: 2012-03-12 12:24:01
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-12 10:07, Lewis pisze:

    > Za 2 kanały spalinowe wysokości 11m i sam się postawił?

    Już teraz dokładnie nie pamiętam bo minęło już 3 lata ale dałem niecałe
    8 tys. za 2 kominy 20 i wszystkie wentylacje w sumie dwa piony kominowe
    z wentylacją w jednym 3 kanały, w drugim 4. Jeden 8m, drugi 7. Z tego co
    pamiętam sam komin coś koło 2,5 tys. kosztował. Oczywiście nie
    doliczyłem kosztów postawienia bo to było wliczone w kondygnację.

    Ale wyszukałem coś takiego

    http://www.kominy.cjblok.com.pl/pl/10,45/2

    Tak, że chyba dobrze pamiętałem

    Ariusz

  • 49. Data: 2012-03-12 12:53:57
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > No u mnie właśnie palone było sezonowanym drewnem, różnego gatunku,
    > mokrego, surowego drewna ten piec i komin nie widzieli. Jedynie piec
    > działa ze sterownikiem co wzmaga przyrost sadzy i powstawanie
    > kondensatu.Kominiarz nawet nie musiał być wzywany do czyszczenia komina
    > bo zwyczajnie po kilku miesiącach palenia nie trzeba nic nadzwyczajnie
    > czyścić. Ale jednak ta sadza musiała tam być skoro się zapaliła...

    Po pierwsze trzeba zastanowić się co u ciebie jest nie tak, że zapaliło
    Ci się w kominie. Ja 2 sezony bez czyszczenia samego komina - tylko
    wybieram to co spadnie na dół. Palę w kominku z płaszczem temperatura
    płaszcza na 60 st. w samej komorze sadzy sporo. W kominie no nie czysto
    ale bez przesady. Temperatura spalin nie najwyższa ale też nie
    przesadnie niska skoro do kratki z komory ręki nie przyłożę bo parzy to
    pewnie same spaliny mają sporo więcej. U mnie komin ma pewną zaletę
    wiem, że tak powinno być ale z tego co zauważyłem u znajomych nie zawsze
    tak jest - jest spory ciąg. 2 razy nie chciało ciągnąć 1 raz nie dawno
    ciśnienie było takie, że dopiero po kilku minutach komin złapał cug, a
    drugi raz to nie wybrałem popiołu niby jeszcze było miejsce w popielniku
    ale jakoś dziwnie dym się kłębił w komorze, a nawet uciekał na salon.

    Dziwne, bo między popielnikiem, a dolotem powietrza jest spora szczelina
    i nie powinno być problemu, a jednak. I tak też wyczytałem w instrukcji
    kominka, jak popielnik pełny to może nie być ciągu.

    Jak nie wywalczysz jakiegoś odszkodowania to pozostaje ci wsadzić w
    komin rurę. Poszukaj lokalnego producenta - wyjdzie Ci taniej, a nawet
    zrobią ci wkład w kształcie twojego komina.

    Ariusz

  • 50. Data: 2012-03-12 20:50:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 12-03-2012 o 08:56:47 Ariusz <a...@g...pl> napisał(a):

    (...)
    > A jak już coś się stanie to od naprawy są ubezpieczenia.
    > Pożar sadzy chyba łapie się w standardy zdarzenia losowego.
    (...)

    Skoro był pożar sadzy - nie było wymaganych okresowych przeglądów
    kominiarskich (czterech w roku) - z ubezpieczenia nici...

    TG