  • 1. Data: 2013-03-02 10:23:40
    Temat: Komin - na jakiej wysokości wlot
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Pytanie, jest jakaś zalecana/standardowa wysokość na której montuje się
    krąg z wlotem do komina spalinowego?

    Zadano mi pytanie, a nie bardzo mogę na nie odpowiedzieć. Pieca jeszcze
    nie wybrałem, więc dopasowania nie ma jak zrobić.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-03-02 10:24:55
    Temat: Re: Komin - na jakiej wysokości wlot
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Przy okazji jeszcze jedno pytanie, górę (w sensie ponad dachem) z czego?
    Polecają mi pełną klinkierową cegłę, ale też otynkować i owinąć blachą
    samowulkanizującą-ołowianą.

    Doradźcie proszę.

    Irek.N.

  • 3. Data: 2013-03-02 10:46:02
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Irek N. napisał(a):
    > Pytanie, jest jakaś zalecana/standardowa wysokość na której montuje się
    > krąg z wlotem do komina spalinowego?

    Jak najwyżej, przy czym nie za blisko stropu/sufitu :)

    > Przy okazji jeszcze jedno pytanie, górę (w sensie ponad dachem) z czego?
    > Polecają mi pełną klinkierową cegłę, ale też otynkować i owinąć blachą
    > samowulkanizującą-ołowianą.

    Okleić styropianem, zaciągnąć siatką z klejem i otynkować bądź pomalować
    na dowolny kolor. Ma to tę zaletę, że jest dobre i tanie rozwiązanie ;)
    Dodatkowo pozwala na dobre, łatwe i dokładne uszczelnienie przejścia
    komina przez dach.
    --
    zbigi

  • 4. Data: 2013-03-02 10:53:25
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości news:kgsgee$p65
    >Zadano mi pytanie, a nie bardzo mogę na nie odpowiedzieć. Pieca jeszcze nie
    wybrałem, więc
    >dopasowania nie ma jak zrobić.

    A jakim to "paliwem" bedzie napedzany Twoj piec:
    - wegiel/mial
    - ekogroszek
    - gaz
    - olej
    - inne:...............................................

    Pytanie uscislajace, chesz wysokosc od posadzki na gotowo
    czy dodasz sobie wysokosc wylewki.
    IMHO, dobrze jest wiedziec czy jesli to bedzie piec na wegiel
    da sie go ustawic max blisko komina i jak planujesz instalacje
    podlaczenie CO do pieca, ale to takie gdybanie bo nie wiadomo
    jaki to piec ma byc.
    180cm bedzie dobrze

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2013-03-02 14:15:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > da sie go ustawic max blisko komina i jak planujesz instalacje
    > podlaczenie CO do pieca, ale to takie gdybanie bo nie wiadomo

    Właśnie tutaj jest problem. Planowałem Ekogroszek, ale pojawiła się
    ciekawa oferta z olejem. Trwają negocjacje (głównie z urzędnikami).

    Widzę że dosyć wysoko, w takim przypadku piec nie powinien mieć
    znaczenia, i tak będzie podłączony rurami. THX.

    Pozdrawiam.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-03-02 14:16:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > na dowolny kolor. Ma to tę zaletę, że jest dobre i tanie rozwiązanie ;)
    > Dodatkowo pozwala na dobre, łatwe i dokładne uszczelnienie przejścia

    Kształtki Schiedla, porowate strasznie są, nie będzie rozmrażać? (mam 2
    wentylacyjne + wentylacyjno-spalinowy).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-03-02 16:43:13
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Irek N. napisał(a):
    > zbigi wrotki:
    >
    > Kształtki Schiedla, porowate strasznie są, nie będzie rozmrażać? (mam 2
    > wentylacyjne + wentylacyjno-spalinowy).

    A co ma rozmrażać? :) Także samo komin systemowy Schiedla - a jakże, z
    bardzo porowatego materiału (fajnie się w niego wkręca wkręty do drewna).
    Oklejony styropianem 5cm i zaciągnięty siatką z klejem. Przecież to ma
    działać (i działa) jak normalne wykończenie ścian budynku.
    No i na koniec - do niczego nie zmuszam - opowiadam tylko, jak mam
    zrobione. :)
    --
    zbigi

  • 8. Data: 2013-03-02 18:55:47
    Od: "Jan Buda" <j...@w...pl>

    Irek N. <j...@t...tajny.jest> typed:

    > Właśnie tutaj jest problem. Planowałem Ekogroszek, ale pojawiła się
    > ciekawa oferta z olejem. Trwają negocjacje (głównie z urzędnikami).

    Jaka ciekawa oferta na olej?.
    Czy cos ostatnio sie zmieniło lub zmieni w zakupie oleju opalowego?.

    Jan

  • 9. Data: 2013-03-02 19:52:07
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

[...]

    A pomysl jaki piec chcesz miec - > komin mozesz budowac potem juzwidzialm
    kilka budow co komin budowali na koncu razm z wiezba. Ja od poczatku
    wiedzialm co chce miec i tak mi zbudowali.
    --
    .:Artur:.

  • 10. Data: 2013-03-02 20:11:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 marca 2013 14:15:14 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > Właśnie tutaj jest problem. Planowałem Ekogroszek, ale pojawiła się
    > ciekawa oferta z olejem. Trwają negocjacje (głównie z urzędnikami).

    rozumiem ze oferta jest ciekawa dla sprzedawcy a ty za 2 lata piec zmienisz na węgiel
    :-) Daj jakies szczegóły tej oferty, policzymy razem :-)

    b.