  • 11. Data: 2012-04-17 11:46:01
    Temat: Re: Komin z dziurawki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:jmfc44$raq$1@node2.news.atman.pl...
    > Czytłałem sporo informacji, że komin z dziurawki = FAILED i nie powinno
    > się tego robić. Czy jednak to jest zdanie wyrocznia? Czy nie można zrobić
    > komina z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra
    > fuga basenowa zlicowana z cegłami?

    Komin ręcznie murowany z cegieł czy systemowy?

  • 12. Data: 2012-04-17 12:52:17
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik vitek napisał:
> [...]
    > z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra fuga

    Ja mam całe kominy wymurowane z pełnej cegły, a to co nad dachem z
    klinkierowej, ale dziurawki... niestety dowiedziałem się że ma być pełna
    dopiero po fakcie :-(.
    Nad kominem jest czapa betonowa rozszerzająca się ku górze, a na
    wszystkim okucie z blachy z kapinosem wystającym po kilka cm z każdej
    strony. Sama rura kominowa jest z kształtek kamionkowych 20 x 20 cm, a
    ciągi wentylacyjne z kształtek fi 15.

    Dwie zimy i trzy sezony letnie już te kominy stoją i żadnych
    niepokojących zmian na nich nie obserwuję.

    Pewnie, że lepiej byłoby zrobić wszystko z cegły pełnej, ale jak jest
    dobrze wykonana reszta, to najwyraźniej nic się nie dzieje.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2012-04-17 13:54:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Pewnie, że lepiej byłoby zrobić wszystko z cegły pełnej, ale jak jest
    > dobrze wykonana reszta, to najwyraźniej nic się nie dzieje.

    A wchodziłeś na strych przy opadach ciągłych powyżej tygodnia?

    Bo u mnie po poprawkach dekarskich, po kilku dniach ciągłych opadów wchodzę
    cieszę się jak dziecko, ze w końcu wszystko wporządku,
    wchodze w kolejnym dniu i radośc moja się skończyła :), co prawda takie
    opady zdarzają się rzadko, aby nieustannie padało przez 2 tygodnie,
    o ile mnie pamięc nie myli to 2 lata temu w czerwcu było.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-04-17 15:13:12
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > A wchodziłeś na strych przy opadach ciągłych powyżej tygodnia?

    Tak... wchodziłem i odpukać :-)).
    Sucho, sprawdzałem to wielokrotnie.

    Chyba obróbki mam zrobione b. dobrze i jest wsio ok.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 15. Data: 2012-04-21 09:58:25
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-04-15 22:47, vitek pisze:
> [...]
    > z ceły dziurawki + ostatnie warstwy u góry z cegły pełnej + dobra fuga

    Klinkier dziurawka i klinker perforowany do dwie różne cegły.
    http://www.azklinkier.pl/oferta/klinkier/cegla-klink
    ierowa/eko-klinkier

    niestety jak w google obrazki wrzucisz klinkier perforowany to zwykle
    pokazuje się dziurawka.

    Z perforowanego można robić, dziurawka raczej nie.

    Przyjąłem, że chodzi o klinkier, bo chyba nie żal ci było na cegłę pełną.

    M.