  • 1. Data: 2014-02-11 12:18:05
    Temat: Kominek i drewno iglaste
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam kominek od 8 lat, a od 6 palę także drewnem iglastym. Nie gardzę
    odpadową tarcicą, palę też drewnem drzew owocowych i orzecha włoskiego.
    Ostatnio robiliśmy czyszczenie komina i okazuje się, że nic złego się
    nie dzieje. Nie ma żadnej smoły, jedynie milimetrowa warstwa sadzy,
    która zeszła po jednym przepuszczeniu szczotki. Komin z blachy Komin
    Flex, a wkład jeden z najtańszych Franco Belge.
    Jak dla mnie jedyny minus, to szybsze (ale niewiele) zaczernienie szyby
    oraz to, że czasami drewno w kominku strzela i jak się to zdarzy przy
    otwartych drzwiczkach, to nietrudno zaliczyć wypalenie dziury w dywanie
    jakimś wyskakującym węgielkiem - na razie mam jedną 1x2 cm.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-11 12:33:06
    Temat: Re: Kominek i drewno iglaste
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 12:18:05 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > otwartych drzwiczkach, to nietrudno zaliczyć wypalenie dziury w dywanie
    >
    > jakimś wyskakującym węgielkiem - na razie mam jedną 1x2 cm.

    To jak się spala zależy od wilgotności drewna i temperatury spalania. jak palisz
    suchym i w pierwszej fazie spalania jest wysoka temperatura i jak jeszcze w sposób
    kumaty potrafisz palić w kominku to z wyjątkiem spalin i szczątkowej ilości sadzy w
    kominie nie znajdziesz.

  • 3. Data: 2014-02-11 14:42:26
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-11 12:33, k...@g...com pisze:
> [...]
    jak jeszcze w sposób kumaty potrafisz palić w kominku to z wyjątkiem spalin
    i szczątkowej ilości sadzy w kominie nie znajdziesz.

    Palę nie zawsze suchym, czasem nawet drewno ma kilka miesięcy od
    ścięcia. Zawsze na początku daję dużo powietrza (mam przerobioną
    szufladę popielnika) tak, że się pali a nie "wędzi",
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-11 15:45:21
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 14:42:26 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > ścięcia. Zawsze na początku daję dużo powietrza (mam przerobioną
    >
    > szufladę popielnika) tak, że się pali a nie "wędzi",

    Jak dowalisz powietrza to przede wszystkim grzejesz atmosferę a nie pomieszczenie. Z
    tego co zauważyłem to kominki są chyba po ognisku najgorszymi i najmniej oszczędnymi
    urządzeniami służącymi do ogrzewania.

  • 5. Data: 2014-02-11 16:14:25
    Od: Frez <f...@g...com>

    Ee, tam. Zaczerni się zawsze od smętnego (oszczędnego ) spalania. I od
    dowolnego paliwa.
    Raz na jakiś czas rozpalam, dając max powietrza i syf na szybie
    katalitycznie znika.
    A jak nie, to pozostaje babranie się chemią.

  • 6. Data: 2014-02-16 21:04:48
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > ścięcia. Zawsze na początku daję dużo powietrza (mam przerobioną
    > szufladę popielnika) tak, że się pali a nie "wędzi",

    uważasz że kilkumiesięczne drewno jest suche? z suszarni to może tak,
    ale wolnoschnące to zapomnij

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-02-17 17:15:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 21:04:48 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > uważasz że kilkumiesięczne drewno jest suche? z suszarni to może tak,
    > ale wolnoschnące to zapomnij

    Moje swiezo sciete i porabane wyschlo tak naprawde na trzeci sezon :)
    Bezposrednio po scieciu - zero mozliwosci odpalenia - sama woda / para.
    Nastepny sezon = troszke lepiej ale dalej trudno.
    Nastepny sezon = zajebicho, acz trzeba rabac "zapalki" na podpalke.
    Nastepny sezon = da sie odpalic caly "gruby" zaladunek od jednej zapalki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.