  • 1. Data: 2009-07-21 06:10:40
    Temat: Kominek pływający?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.
    Podłoga zaizolowana 13-15 cm warstwą styropianu, na nim ma być podłogówka zalana ok.
    6cm jastrychu.
    W rogu pokoju ma stanąć kominek narożny- ok 1 mkw powierzchni podłogi.
    Ponieważ będzie ważył ze 200- 300kg, nie wiem jak rozwiązać warstwy posadzki pod
    nim.Na jastrychu wg
    parametrów powyżej, boję sie go stawiać.Z 2 strony, jest to najzimniejszy narożnik
    pokoju, a
    posadzka jest na gruncie.
    Mogę wylać betonowy podest, ale diabli wezmą izolację termiczną.Chyba,że jest w takim
    wypadku zbędna.
    Pomyślałem też o jakiejś stalowej konstrukcji np z kątowników w rodzaju rusztu
    wypełnionej
    pianką/styropianem.A stałoby to na warstwie chudziaka.IMO trochę lipa z przenoszeniem
    nań obciążeń,
    chudziak ma z 4-5 cm.Mostki termiczne można olać w tym wypadku,bo byłyby zdecydowanie
    mniejsze niż
    bezpośredni beton.
    Co sądzicie?

  • 2. Data: 2009-07-21 06:33:18
    Temat: Re: Kominek pływający?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > Ponieważ będzie ważył ze 200- 300kg, nie wiem jak rozwiązać warstwy
    > posadzki pod nim.Na jastrychu wg parametrów powyżej, boję sie go stawiać.

    a dlaczego sie boisz? 300kg to wcale nie tak duzo. Wez 2 kumpli, staniecie
    razem obok siebie i co? Podloga sie zapadnie? :) Jak zrobisz zgodnie ze
    sztuka (zageszczone podloze, twardy styropian) to bedzie ok.
    Ja mam w piwnicy kociol na ekogroszek, ktory z weglem i woda wazy ok 600kg i
    stoi na 5 nogach o powierzchni 4cm2 kazda. Na podlodze gres, wylewka 6cm,
    styro 10cm. Nie widze zeby cos sie dzialo niedobrego.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-07-21 07:11:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stoi na 5 nogach o powierzchni 4cm2 kazda. Na podlodze gres, wylewka 6cm,
    > styro 10cm. Nie widze zeby cos sie dzialo niedobrego.

    dokładnie - ja niestety zrobiłem ten błąd i posłuchałem rad, że pod kominek nie
    daje sie styro i teraz żałuje :(

  • 4. Data: 2009-07-21 08:22:43
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > stoi na 5 nogach o powierzchni 4cm2 kazda. Na podlodze gres, wylewka 6cm,
    > styro 10cm. Nie widze zeby cos sie dzialo niedobrego.

    Ok, ew lekko zazbroję.
    Dzięki!

  • 5. Data: 2009-07-21 09:19:03
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Ok, ew lekko zazbroję.
    Ja dałem otwory w jastrychu pod nogi wkładu (fi110), wybrałem do chudziaka
    styropian, wstawiłem rury PCV i wypełniłem betonem. Na tym stoi wkład, który
    waży 230kg. Obudowa to kolejne 300kg - stoi już na posadzce. Do tego zawsze
    dochodzą obciążenia dynamiczne.

    Pzdr.
    Adam

  • 6. Data: 2009-07-21 13:28:54
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    On 21 Lip, 11:19, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:

    > waży 230kg. Obudowa to kolejne 300kg - stoi już na posadzce. Do tego zawsze
    > dochodzą obciążenia dynamiczne.

    kominkiem?

    pzdr
    krzychut
    www.czernihowka.com.pl

  • 7. Data: 2009-07-21 13:30:34
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > W rogu pokoju ma stanąć kominek narożny- ok 1 mkw powierzchni podłogi.
    > Ponieważ będzie ważył ze 200- 300kg, nie wiem jak rozwiązać warstwy

    Myślę, że wystarczy jak zrobisz nacięcia w wylewce oddzielające podstawę
    kominka od przyszłej podłogi
    pzdr

  • 8. Data: 2009-07-21 14:46:28
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik krzychut napisał:

    > kominkiem?
    >
    > pzdr
    > krzychut
    > www.czernihowka.com.pl

    No tak :) wkładasz drewno, wybierasz popiół itp :)

    pzdr.
    rafał

  • 9. Data: 2009-07-21 15:01:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > posadzki pod nim.Na jastrychu wg parametrów powyżej, boję sie go stawiać.Z
    > 2 strony, jest to najzimniejszy narożnik pokoju, a posadzka jest na

    Ale czego się obawiasz. 300kg na mkw to żadne obciążenie.
    Dorosły mężczyzna ma powierzchnie stóp pewnie z 500cm kw czyli przy wadze
    100kg(a ja ważę 130;)) znacznie bardziej obciąża tą posadzke
    A teraz wyobraź sobie że ja mając 130kg wagi siedzę u Ciebie na krześle w
    salonie
    czyli wywieram nacisk 130kg na 10cm kw(powierzcnioa nóg krzesła). A jeszcze
    żona(moja oczywiście) mi na kolana usiądzie;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-21 18:40:52
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    > Co sądzicie?
    Ja zamiast betonu dałem bloczki komórkowe, też izolują przeciez a lepsze to
    niż beton. Płyta u mnie 30m2 kominek miał być obudowany cegłami żeby
    akumulował ciepło, obok akwarium 300kg. Na wszelki wypadek oddziliłem to
    razem od podłogówki w reszcie salonu,.a bloczki dałem tylko pod sam kominek
    czyli jakies niecale 2m2.