  • 11. Data: 2009-12-22 19:01:25
    Temat: Re: Kominek z pĹ?aszczem wodnym... spostrzeĹźenia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hgqkkk$hgr$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zapomnij. Gazownia nie wykonuje takich prac sieciowych i przyłączeniowych
    > lecz zlecone firmy . Kto zapłaci firmie wykonującej, kto się podstawi za
    > to żebys mógł w razie czego pobierać nielegalnie gaz albo co gorsza jak
    > jakaś draka wyjdzie z ulatnianiem czy co?

    Rure moze miec, wykonanie instalacji nie obliguje do podpisania umowy. Nie
    bedzie mial gazomierza to i pobierac nie bedzie jak.

    > Zresztą gdy zachce ci się juz tego gazu to aby zalegalizować ta rurę i tak
    > będziesz musiał mieć warunki przyłączenia, pozwolenie budowlane na
    > instalacje w budynku, umowę, będzie musiała być rozkopana w miejscach
    > łączeń do protokołu odbioru.

    Nie musi byc rozkopane. Oswiadczenie wypelnia uprawniony kierownik budowy
    oraz protokol proby szczelnosci i gazowni to nic nie obchodzi, co najwyzej
    geodete do inwentaryzacji. Rurke moze sobie zrobic, zlozyc w starostwie i
    jest jego. Kiedy zechce podlaczyc to jego sprawa. Zakonczona Budowa
    instalacji przeciez sie nie przedawni, ale pozwolenie z cala papierologia
    musi byc. Nie ze przyjdzie Zdzicho i po godzinach rurke ukleci.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-22 19:01:32
    Temat: Re: Kominek z płaszczem wodnym... spostrzeżenia
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Gru, 14:58, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > zakładając ze obnizy temp do 21 stopni przypuszczam ze zuzycie spadnie
    > znacznie
    >
    > o wygodzie nie dyskutuję, bo z kominkiem to uwazam trzeba się narobić
    > podobnie jak z kotłem na miał
    > albo i więcej,
    > dla wygody z czasem będę sobie przełączał na pompę ciepła, chyba ze okaze
    > się po pierwszym sezonie ze pompą
    > grzać wyjdzie mi taniej, to zostanie pompa ciepła, a jak zabraknie prądu do
    > kocioł  pojdzie  w ruch, pompkę pociągnie
    > akumulator. Taką mam koncepcje walkę zaczynam w lutym z tym wszystkim

    bredzisz, to chyba swieta powoduja wilki optymizm.
    Wybudujesz zobaczysz, bedziesz mial zle jak 99% uzytkownikow tej
    grupy.
    Wraz z kupnem projektu i zgloszeniem rozpoczecia prac rozppoczynasz
    wojne ktora zawsze przegrasz.
    Twoi wrogowie sa zaprawieni w walce ty jestes nowicjuszem ktory marzy
    o wyganej i biesiadowaniu przy rodzinnym ognisku.
    Oni ostrza zeby aby wyrwac kazdy kawalek twojego ciala w kazdej chwili
    a ty delektujesz sie pieknem krajobrazu.
    Wojna za gory jest przegrana ale marzyciele wciaz przybywaja na pastwe
    najemnikow.

  • 13. Data: 2009-12-22 20:49:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości > zacznij zbierac kase na remont komina :)
    Bo??

    Kris

  • 14. Data: 2009-12-22 20:50:51
    Od: M <M...@w...pl>

    marko1a pisze:

    > Gdyby trzeba było utrzymywać ciągle taką temperaturę nawet za dnia to myśle że
    > trzeba by było wydać pewnikiem kolejne 1000zł na drewno. Za 3 tysiaki to
    > spokojnie można taki dom ogrzać 24h/dobę gazem nawet zwykłym kotłem gazowym. Nie
    > rozumiem takiego sposobu oszczędzania u niektórych ludzi.

    Gdyby jeszcze doliczyć koszt dokładania (wg rynkowych stawek
    godzinowych) to wyszłoby jeszcze drożej.

    W regionach, gdzie siła robocza jest tania i zawsze jest ktoś, kto
    dorzuci do kominka (np. dzieci) to może i jest sposób. :-)

    M.

  • 15. Data: 2009-12-22 20:55:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > To nie jest jednak to samo. Dla nastroju kominek to także ten
    > charakterystyczny zapaszek oraz trzaski palącego sie drewna.
    > Tego nie uszukasz gazem.

    ale ja wolę sobie w kominku napalić gdy mam ochotę a nie zmusu co dziennie.

  • 16. Data: 2009-12-22 23:27:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kudlaty pisze:

    > W zeszlym roku tez palilem teraz mam to gdzies. Drewno trzeba porabac
    > gdzies zlozyc i przynosic.

    Wow. Rączki od wysiłku odpadną? ;->

    > W salonie troche brudu.

    Jest mop, jest odkurzacz - a sprzątać i tak trzeba.

    > Po jednym sezonie stwierdzilem ze lepiej byloby ta kase wpakowac w
    > maly piecyk do zgazowywania drewna i umiescic w kotlowni a w salonie

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    > kupic sobie atrape kominka na prad.

    Po co przepłacać? Naklej sobie plakat ;-P

    > Jak trzeba klimat zrobic to pstryk i mam ognisko.

    ROTFL

    > Jeszcze lepszym rozwiazaniem byloby kupic kominek na gaz ziemny.
    > Dziala jak kociol i brak popiolu a efekt ten sam. I szyba sie nie
    > brudzi.

    Efekt ten sam? Jasne, jeśli jesteś pozbawiony wzroku, słuchu i węchu :-P

  • 17. Data: 2009-12-22 23:29:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marko1a pisze:

    > Są bez dzieci, w domu w dzien nikogo nie ma więc nie jest ogrzewane. Jak tylko
    > wracaja z pracy do domu to rozpalają od razu w kominku. Efekt - zimne ściany, po
    > wejściu do domu niby ciepło ale czuc taki chłód z każdej strony od ścian. Co

    Bo taka strategia nie nadaje się do ścian murowanych, kamiennych czy
    innych betonowych.

    Jakby mieli szkieletorka i to jeszcze z drewnianą boazerią - efekt byłby
    dużo lepszy.

  • 18. Data: 2009-12-22 23:30:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zacznij zbierac kase na remont komina :)

    Jaki remont? Czyszczenie powinno wystarczyć.

  • 19. Data: 2009-12-22 23:32:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale ja wolę sobie w kominku napalić gdy mam ochotę a nie zmusu co dziennie.

    To wtedy robisz ogrzewanie na gaz/prąd/uran ;) a kominek masz dodatkowo
    - ale nie, na litość boską, jakieś gówno na gaz czy prąd! To już lepiej
    sobie duże TV postawić i puścić jakiego blureja z nagraniem kominka ;)

  • 20. Data: 2009-12-23 00:17:00
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Walka zaczęta już rok temu, nie spieszy mi się na szczęscie z niczym i
    trakuję
    to jako przyjemność :) a nie mus czy obowiązek

    chociaż nie obyło się bez eksceców i pewnie jeszcze dużo przedemną, narazie
    stan surowy zamknięty
    od stycznia prąd i ogrzewanie