  • 11. Data: 2011-10-03 22:20:05
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 00:00, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Tesciowa nie popeka ani nie ukruszy sie, jesli posadzka pod jej krzeslem
    > osiadzie o milimetr w ciagu roku.

    Jezeli wykonujesz kominki ktore pekaja przy osiadaniu podloza o 1mm to
    zmien lepiej branze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-10-04 05:51:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2011 15:20:05 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Jezeli wykonujesz kominki ktore pekaja przy osiadaniu podloza o 1mm to
    > zmien lepiej branze :)

    Ja, chwala Bogu, niczego nie wykonuje, robie kominek dla siebie.

    Zastanow sie, czy wazaca kilkaset kilo do tony obudowa z cegiel szamotowych
    albo innych elementow o podobych rozmiarach powinna w ogole osiadac.
    Poza tym wewnatrz takiej obudowy, zaleznie od typu pieca, moze byc nawet
    300 stopni. Jak myslisz, jaki to bedzie mialo wplyw na styropian pod
    wylewka? :/

    Jak nie wierzysz, pogadaj ze zdunem, ale nie takim od obudowywania kominkow
    plytami g-k, tylko prawdziwym.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2011-10-04 07:37:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 07:51, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Zastanow sie, czy wazaca kilkaset kilo do tony obudowa z cegiel szamotowych
    > albo innych elementow o podobych rozmiarach powinna w ogole osiadac.

    Powinna byc tak zrobiona ze osiadanie o 1mm jej w zaden, najmniejszy
    nawet sposob nie zniszczy. Przeciez 1mm to moze osiasc (i
    prawdopodobnie u wiekszosci osiada) sam chudziak, a razem z nim
    wylewka. Pozatym wszystkie materialy rozszerzaja sie i kurcza pod
    wplywem ciepla - przy kominku / piecu tym bardziej musi to zostac
    uwzglednione. On musi byc w pewien sposob elastyczny (w przypadku
    kafloka daje mu ta lekka elastycznosc zaprawa).

    > Poza tym wewnatrz takiej obudowy, zaleznie od typu pieca, moze byc nawet
    > 300 stopni. Jak myslisz, jaki to bedzie mialo wplyw na styropian pod
    > wylewka? :/

    Najmniejszy nawet. No chyba ze palenisko robisz bezposrednio na
    wylewce ale wtedy to ja bym sie wogole obawial o los calego domu bo
    kazdy przedmiot pozostawiony przy tym piecu moglby spowodowac pozar :)
    Najsensowniejsze wyjscie to w miejscu pieca/kominka dac polowe
    styropianu co w reszcie pomieszczenia. W pomieszczeniu dajemy 10, pod
    kominkiem dajemy 5. I nic sie na 100% z tym styro nie stanie bo bedzie
    przykryty warstwa 10-12cm betonu.

    > Jak nie wierzysz, pogadaj ze zdunem, ale nie takim od obudowywania kominkow
    > plytami g-k, tylko prawdziwym.

    Jakby mi mial zrobic piec ktory topi styropian pod wylewka to bym go
    pogonil :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-10-04 09:32:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 00:37:58 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    Dobrze, ten 1 mm byl z kapelusza. Obudowa ma stac na tyle stabilnie, zeby
    nie bylo na niej rys nawet po kilku latach. Najlepszym sposobem jest
    zrobienie porzadnego fundamentu.

    > Jakby mi mial zrobic piec ktory topi styropian pod wylewka to bym go
    > pogonil :)

    Powtarzam - pogadaj sobie ze zdunami...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2011-10-04 09:51:48
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    >Jak nie wierzysz, pogadaj ze zdunem, ale nie takim od obudowywania kominkow
    >plytami g-k, tylko prawdziwym.

    Pogadaj może Ty ze zdunem i podpytaj czy faktycznie dół pieca/kominka ma się
    prawo nagrzać do 300 czy chociażby 120stC.

  • 16. Data: 2011-10-04 10:14:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 11:32, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dobrze, ten 1 mm byl z kapelusza. Obudowa ma stac na tyle stabilnie, zeby
    > nie bylo na niej rys nawet po kilku latach. Najlepszym sposobem jest

    Nawet jak wylewka osiadzie na styropianie to osiadzie rownomiernie.
    5cm styro EPS100 moze sie wedlug danych ugiac o 5mm. Przy nacisku 10
    ton :) Kominek wazy max 500kg czyli moze osiasc o max 0,25mm. Piec
    wazacy tone osiadzie o 0,5mm. Robienie fundamentu mija sie zupelnie z
    celem. Pisalem juz - u mnie na styropianie stoi z 500kg bloczkow
    betonowych + 1200kg bufor 1000l i kompletnie nic sie nie dzieje - nie
    widac zeby styro sie jakkolwiek splaszczyl :)

    > Powtarzam - pogadaj sobie ze zdunami...

    Nie znam zadnego :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-10-04 10:30:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 11:51:48 +0200, Kris napisał(a):

    > Pogadaj może Ty ze zdunem i podpytaj czy faktycznie dół pieca/kominka ma się
    > prawo nagrzać do 300 czy chociażby 120stC.

    Moje informacje sa wlasnie od zdunow, i to paru. Zdaje sie, ze nie
    odrozniasz pieca kaflowego, ktorego palenisko bylo odizolowane od podstawy
    gruba warstwa gliny, od pieca z wkladem stalowo-szamotowym i obudowa
    akumulacyjna.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2011-10-04 10:36:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 12:30, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > odrozniasz pieca kaflowego, ktorego palenisko bylo odizolowane od podstawy
    > gruba warstwa gliny, od pieca z wkladem stalowo-szamotowym i obudowa

    Zrobiles sobie piekny mostek ktory wsysa w grunt cieplo z tego kominka
    i teraz probujesz sobie udowodnic ze inaczej sie nie dalo ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-10-04 10:38:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 03:14:01 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Nawet jak wylewka osiadzie na styropianie to osiadzie rownomiernie.

    No jasne. Bo pekniecia wylewek to w ogole niespotykane zjawisko :)

    > 5cm styro EPS100 moze sie wedlug danych ugiac o 5mm (...)

    W teorii. Ciekawe, jaka bedzie mial wytrzymalosc, jesli bedziesz go
    regularnie podgrzewal...

    Pozwolisz, ze pozostane przy moim "dmuchaniu na zimne" i bede sie opieral
    na zdaniu ludzi, ktorzy troche tych ciezkich obudow w zyciu postawili.
    Zwlaszcza, ze budowa takiego fundamentu kosztuje grosze.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2011-10-04 10:43:50
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Powtarzam - pogadaj sobie ze zdunami...

    Eee... no facet ! Co Ty wypisujesz...?
    Toż najwyższa temperatura w piecu jest właśnie na rusztach - w
    palenisku, a te umieszczone są u mnie jakieś 0,4 - 0,5 m nad posadzką.

    Drewno spala się w temperaturze ok 600 stC, o ile dobrze pamiętam...

    Skąd te dane o rozgrzewającej się podstawie pieca?

    U mnie dół pieca jest kompletnie zimny..., no może bardzo lekko ciepły,
    kiedy w piecu jest napalone do granic jego pojemności :-). Ponadto pod
    paleniskiem jest jeszcze takie ustrojstwo jak popielnik, i tamtędy wpada
    stosunkowo chłodne powietrze - z pokoju, zatem ono skutecznie schładza
    tę część pieca.

    Bzdury jakieś pleciesz o tym nagrzewaniu się podstawy pieca :-))).
    Te 300 stC, to pewnie jest, ale w kanałach pieca bezpośrednio nad
    paleniskiem i w bezpośredniej jego bliskości, ale już rura wychodząca do
    komina - ta żelazna - jest u mnie na tyle ciepła, że da się na niej
    trzymać rękę - ma zatem max 60 - 70 stC.

    pozdrawiam
    Robert G.