  • 31. Data: 2011-10-04 14:38:55
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Wspolczesnych. Tradycyjny piec kaflowy to szczegolny przypadek i o ile
    > wiem, w nim niebezpieczenstwa takiego nagrzewania spodu nie ma.

    Wiesz co... zdumiony jestem tym, co tu czytam...
    Jeżeli piec kaflowy jest szczególnym przypadkiem, to nasuwa mi się
    pytanie: Czego?

    Zauważ, że to piece kaflowe były najpierw, a potem wszelkie inne
    wynalazki, zatem stwierdzanie, że to one są czegoś 'szczególnym
    przypadkiem' jest zwyczajnym odwróceniem kota ogonem...

    Ja bym powiedział, że te nowoczesne wynalazki są szczególnym przypadkiem
    pieców akumulacyjnych... i tak należy to postrzegać.

    Coś Ci się chyba pokręciło :-). W normalnym piecu spód się nad miarę nie
    nagrzewa, a w szczególnym przypadku - owszem :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 32. Data: 2011-10-04 22:38:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 16:38:55 +0200, Robert G napisał(a):

    > Coś Ci się chyba pokręciło :-). W normalnym piecu spód się nad miarę nie
    > nagrzewa, a w szczególnym przypadku - owszem :-)

    Owszem, masz racje. Ja za kontekst i punkt odniesienia wzialem wspolczesne
    piece. Ale slusznie, szczegolnym przypadkiem sa kominki z obudowami
    akumulacyjnymi.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 33. Data: 2011-10-05 21:55:27
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:
> [...]

    U siebie pod bufor mam grubszy zbrojony chudziak z mocniejszego betonu.
    O kominku nie pomyślałem, bo to nie jest chyba taki mega ciężar.

    > Ja mam bufor 1000l w piwnicy. Wylozylem 10cm styro (w dwoch warstwach
    > po 5cm) EPS100 i na tym przemurowalem dwie warstwy z bloczka
    > betonowego (takiego zwyklego 38x25x12cm) i gore do rowna zaciagnalem
    > zaprawa. I na tym stoi sobie bufor - nic sie z nim nie dzieje :)
    > Jezeli robilbym to na wylewce - to w miejscu gdzie stoi bufor
    > ograniczylbym dosc mocno grubosc styropianu pod wylewka do max 5cm
    > albo nawet mniej.. Duze ryzyko ze styro sie ugnie i wylewka peknie.
    > Choc jak gruba i zazbrojona to nie powinna :)

    U tej kobitki tak zrobili i chyba działa.
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=3991858&viewfull=1#post3991858
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=4073834&viewfull=1#post4073834
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133696-Kom
    entarze-do-dziennika-Arniki&p=4073861&viewfull=1#pos
    t4073861
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?133683-Dzi
    ennik-Arniki&p=4087443&viewfull=1#post4087443

    > Pozatym nie taka jest idea komina z plaszczem - ja mam wszystko
    > maksymalnie zaizolowane i sam kominek nie daje za wiele ciepla - tylko
    > jak sobie ustawisz fotel naprzeciwko szybki to mozna sie ogrzac :)
    > Gdyby pomieszczenie szybko sie nagrzewalo bylaby to jego wada bo on ma
    > ogrzac caly dom a nie tylko salon. Salon mialbys przegrzany, a
    > sypialnie zimne. Nie o to chodzi :)

    Mnie się to podoba :)
    Ta izolacja kominka to jak wygląda? Wełna przylega bezpośrednio do
    wkładu?

    > Jezeli to ma byc glowne zrodlo ogrzewania to jak najbardziej jest to
    > zdecydowanie najlepsza opcja.
    >
    > Ja mam kominek z plaszczem bo cala instalacje zrobilem sobie sam.
    > Pozatym mam Zuzie z Kratek - sam kominek kosztowal jakies 3k pln.
    > Drugie tyle za graty do instalacji jak wymiennik, pompy, rury etc.

    Ja podchodzę do zagadnienia tak: skoro mam bufor, i to w układzie otwartym to żal
    nie dać kominka z wkładem wodnym.

    bajcik

  • 34. Data: 2011-10-06 10:01:20
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > W teorii. Ciekawe, jaka bedzie mial wytrzymalosc, jesli bedziesz go
    > regularnie podgrzewal...

    O ile stopni wzrośnie temperatura obudowy zwaszcza na dole. Umnie nad
    palenisiem ma max 50 st C.

  • 35. Data: 2011-10-06 10:06:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Oct 2011 12:01:20 +0200, Marek P. napisał(a):

    > O ile stopni wzrośnie temperatura obudowy zwaszcza na dole. Umnie nad
    > palenisiem ma max 50 st C.

    A z czego masz te obudowe zrobiona?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 36. Data: 2011-10-06 12:55:15
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Maciek wrote:

    > A z czego masz te obudowe zrobiona?

    Z jakiejś twardej pianki niepalnej. Powietrze (gorące) wypływa tylko
    stworami.
    Skoryguję nawet to 50 st do 40 bo obudowę mogę spokojnie dotknąć ręką.

  • 37. Data: 2011-10-06 18:03:45
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ta izolacja kominka to jak wygląda? Wełna przylega bezpośrednio do
    > wkładu?

    w C TM-ie w zestawie była wełna chyb 5 cm z folią, którą przypinało
    się na takie szpilki, potem łączenia zakleiłem taśmą alu odporną na
    gorąco, można podczas palenia dotknąć ręką, obudowę zrobiłem z
    suporeksu i płytek (gips udający piaskowiec) od środka dałem też 3cm
    wełnę do kominków, w obudowie na dole i górze są kratki, bo grzeje
    rura kominowa, której nie izolowałem, z górnej kratki dmucha dosyć
    gorące powietrze...
    fundamentu nie dawałem, styropianu nie zabierałem, tylko w wylewkę w
    tym miejscu (z zapasem) wrzuciłem zrobioną na szybko splecioną z 6mm
    prętów kratkę, nic się nie ugina i nie pęka

    natomiast pod bufor ok 1500 kg, nie zrobiłem fundamentu, bo nie
    planowałem w ogóle bufora... ale na chudziaku w tym miejscu nie
    dawałem styro w ogóle tylko na całą grubość poszła wylewka z takim
    samym na szybko skleconym zbrojeniem... tez nic złego się nie
    dzieje... choć tu mam pewne obawy, co będzie za ileś lat...:-), ale
    jak tąpnie, to wtedy generalny remoncik, dziura w środku domu i
    godziwy fundament...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 38. Data: 2011-10-06 18:23:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Oct 2011 14:55:15 +0200, Marek P. napisał(a):

    >twardej pianki niepalnej. Powietrze (gorące) wypływa tylko
    > stworami.
    > Skoryguję nawet to 50 st do 40 bo obudowę mogę spokojnie dotknąć ręką.

    No wlasnie. A ja caly czas o obudowie, ktora gromadzi cieplo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 39. Data: 2011-10-06 18:26:15
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Maciek wrote:

    > No wlasnie. A ja caly czas o obudowie, ktora gromadzi cieplo.

    Bebechy mojego kominka to ok 300-400 kg szamotu + wkład. To one gromadzą
    ciepło. A obudowa jest ledwie ciepła.

  • 40. Data: 2011-10-07 06:00:10
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek P. napisał:
    > Bebechy mojego kominka to ok 300-400 kg szamotu + wkład. To one gromadzą
    > ciepło. A obudowa jest ledwie ciepła.

    Że tak wtrącę...
    A dużo spalasz drewna na jedno palenie, po którym uzyskujesz ledwo
    ciepłą obudowę?

    pozdrawiam
    Robert G.