  • 11. Data: 2024-07-12 11:36:50
    Temat: Re: Kompakt WC z montażem
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-07-2024 o 11:02, Janusz pisze:

    > Jak się zbiornik uszkodzi to faktycznie jest przekichane, ale "środek"
    > się łatwo wyciąga

    Może dla majsterkowicza.
    Moje możliwości przekracza spłuczka w kompakcie....

  • 12. Data: 2024-07-12 11:38:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-07-2024 o 11:04, Janusz pisze:
    > Zużywa to raczej nie, ale może ci kamieniem zarasta i wystarczy
    > systematyczne czyszczenie?

    Może i tak, ale po takim demontażu i montażu zaworu, sytuacja się
    specjalnie nie poprawia.
    Wymiana zaworu na nowy - i owszem.
    Tyle że na krótko.
    A nowy działał kilkanaście lat bez dotykania.

    Jakiś środek na kamień do spłuczki?
    Ale taki co by się nie żarł z oczyszczalnią do której wc jest
    podłączone.....

  • 13. Data: 2024-07-12 11:50:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W idealnym świecie. Raczej powiedzą, że to materiały eksploatacyjne.
    > Zastanawiające jest, że tak szybko są problemy.

    No mnie też to zastanawia, więc dlatego chcę spróbować wymiany starego
    kompakta na nowy.

  • 14. Data: 2024-07-12 14:01:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.07.2024 o 11:38, Cavallino pisze:

    > Może i tak, ale po takim demontażu i montażu zaworu, sytuacja się
    > specjalnie nie poprawia.
    > Wymiana zaworu na nowy - i owszem.
    No to kupić najtańszy z najdroższych na aledrogo. jest szansa że dłużej
    pożyje.

    > Tyle że na krótko.
    > A nowy działał kilkanaście lat bez dotykania.
    Czyli takie są, szukać.

    > Jakiś środek na kamień do spłuczki?
    Odkamieniacz na całą instalację, właśnie taki ma od ponad 2 lat.

    > Ale taki co by się nie żarł z oczyszczalnią do której wc jest
    > podłączone.....
    Też mam oczyszczalnię i jest dla niej nieszkodliwy.

    Są jeszcze filtry, trzeba by obudowę 10" założyć na zasilanie spłuczki i
    kupować odpowiednie filtry i co pół roku/rok wymieniać.
    Być może w wodzie jest syf to i samo filtrowanie pomoże.
    https://allegro.pl/listing?string=obodowa%20filtra%2
    010%22
    https://allegro.pl/oferta/filtr-zmiekczajacy-walcz-z
    -kamieniem-kotlowym-235-6702980102
    https://allegro.pl/oferta/fccst-wklad-zmiekczajacy-w
    ode-aquafilter-z-zywica-filtr-do-wody-zmiekczacz-724
    3491689?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=YzU
    1NzIwZTQtOWQ4MC00YWNhLTgwMDctMGUyZDI3Nzk4YjQ0AA&bi_t
    =ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9aa9d8a6-7542-4
    035-8a1f-845394211139

    Cholera naszukałem się tych wkładów, niezły śmietnik już tam jest na tym
    aledrogo.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2024-07-12 15:10:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-07-2024 o 14:01, Janusz pisze:

    > No to kupić najtańszy z najdroższych na aledrogo. jest szansa że dłużej
    > pożyje.

    W sensie że nowy w całości?

    > Czyli takie są, szukać.

    Z montażem w cenie?

    > Odkamieniacz na całą instalację, właśnie taki ma od ponad 2 lat.

    Obstawiam że to nie 10 zł?
    No to nie o to pytałem. ;-)
    Chodziło mi o jakieś tabletki wrzucane do spłuczki.

> [...]
    > kupować odpowiednie filtry i co pół roku/rok wymieniać. > Być może w wodzie jest

    Filtr mam (wkłady sznurkowe), ale nie bardzo pomaga.

    > https://allegro.pl/oferta/filtr-zmiekczajacy-walcz-z
    -kamieniem-kotlowym-235-6702980102

    Opinie:
    Po 1 m3 woda ponownie taka sam jak bez filtra

    Czyli dalej mi nie do końca się chce resztę klikać....

> [...]
    1NzIwZTQtOWQ4MC00YWNhLTgwMDctMGUyZDI3Nzk4YjQ0AA&bi_t
    =ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9aa9d8a6-7542-4

    Tu też że wymiana co 2 tygodnie.....

    Czyli toto jak dla mnie po prostu nie działa jak trzeba.

  • 16. Data: 2024-07-12 21:00:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.07.2024 o 15:10, Cavallino pisze:

    > W sensie że nowy w całości?
    Przecież chciałeś cały wymienić, pewnie że prościej wymienić środek ale
    nie wiem czy to wystarczy.

    > Z montażem w cenie?
    Nie wiem, nie zajmuję się tym.

    > Obstawiam że to nie 10 zł?
    > No to nie o to pytałem. ;-)
    > Chodziło mi o jakieś tabletki wrzucane do spłuczki.
    Tabletki ci wody nie oczyszczą ani nie odkamienią. Takie cuda to tylko w
    erze :)

    010%22

    > Filtr mam (wkłady sznurkowe), ale nie bardzo pomaga.
    To zmień wkład na inny.

    -kamieniem-kotlowym-235-6702980102

    > Opinie:
    > Po 1 m3 woda ponownie taka sam jak bez filtra
    A czego oczekujesz po takim małym wkładzie?
    1m3 to 1000L, spłuczka ile ma, 8 litrów? czyli masz ~125 spłukiwań.

    > Czyli dalej mi nie do końca się chce resztę klikać....
    No to sobie szukaj sam.

    > Tu też że wymiana co 2 tygodnie.....
    >
    > Czyli toto jak dla mnie po prostu nie działa jak trzeba.
    Liczyć nie umiesz, nikt nie obiecywał że zastąpi zmiękczacz.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2024-07-13 07:38:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-07-2024 o 21:00, Janusz pisze:
    > Nie wiem, nie zajmuję się tym.

    No to właśnie cały wątek jest pytaniem czy ktoś się spotkał z taką formą
    sprzedaży.

    > To zmień wkład na inny.

    Zmieniam co jakiś czas.
    Specjalnego rezultatu brak, kamień z sitek na kranach musimy wywalać co
    miesiąc.

    -kamieniem-kotlowym-235-6702980102

    > A czego oczekujesz po takim małym wkładzie?

    Oczekuję czegoś co da się używać i cena nie pójdzie w tysiące, a
    częstotliwość wymiany w dni.

    > 1m3  to 1000L, spłuczka ile ma, 8 litrów? czyli masz ~125 spłukiwań.

    Filtr mam dla całego domu, a nie dla spłuczki osobno.

    > No to sobie szukaj sam.

    > Liczyć nie umiesz,

    To była jedna z wielu słabych opinii, a nie moje wyliczenia.

  • 18. Data: 2024-07-13 12:24:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 13.07.2024 o 07:38, Cavallino pisze:

    > No to właśnie cały wątek jest pytaniem czy ktoś się spotkał z taką formą
    > sprzedaży.
    Poszukaj lokalnego hydraulika czy ci założy ze sprzedażą, bo sklepy na
    pewno tego nie robią.

    > Zmieniam co jakiś czas.
    > Specjalnego rezultatu brak, kamień z sitek na kranach musimy wywalać co
    > miesiąc.
    No to bez zmiękczacza się nie obejdzie, wiem bo mam studnie i taki sam
    problem miałem. Teraz tylko sól sypię.

    -kamieniem-kotlowym-235-6702980102

    > Oczekuję czegoś co da się używać i cena nie pójdzie w tysiące, a
    > częstotliwość wymiany w dni.

    > Filtr mam dla całego domu, a nie dla spłuczki osobno.
    No to nie dziwota że go szybko szlag trafia.
    To nie ma szans działać dobrze, zresztą do zmiękczacza też potrzebujesz
    dobry filtr 100mikronów który trzeba raz na pół roku zmieniać bo inaczej
    szybko złoże zajedziesz.

    > To była jedna z wielu słabych opinii, a nie moje wyliczenia.
    Żadna słaba, była rzetelna, taki filtr ma określoną wydajność i to
    stosunkowo małą więc ma sens jak pisałem, tylko do spłuczki a nie na
    cały dom.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2024-07-13 14:24:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-07-2024 o 12:24, Janusz pisze:

    > Poszukaj lokalnego hydraulika czy ci założy ze sprzedażą,

    Lokalny hydraulik nawet jak założy ze sprzedażą, to potem się wypnie na
    gwarancje.

    To już wolę mieć gwarancje chociaż na sprzęt.

    >bo sklepy na
    > pewno tego nie robią.

    W sumie się nie dziwię, po co realizować gwarancję zgodnie z zasadami,
    skoro można tylko przyjmować już wymontowane zepsute części....
    Ciekawe czy to tylko nasza przypadłość, czy na zachodzie też nikt nie
    wpadł że dobrze obsłużony klient wróci chętniej.....

    Taka Ikea np. sprzedaje meble wraz z montażem i z tego powodu wolałbym
    kupić u nich w razie czego.

> [...]
    > To nie ma szans działać dobrze, zresztą do zmiękczacza też potrzebujesz
    > dobry filtr 100mikronów który trzeba raz na pół roku zmieniać bo inaczej

    Dlatego nawet o tym nie myślę, strzelanie z armaty do muchy nie jest w
    moim stylu.

  • 20. Data: 2024-07-13 17:54:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 13.07.2024 o 14:24, Cavallino pisze:

    > Lokalny hydraulik nawet jak założy ze sprzedażą, to potem się wypnie na
    > gwarancje.
    No bo nikt ci nie weźmie odpowiedzialności za to że masz do dupy wodę
    czy kretyna użytkownika.

    > To już wolę mieć gwarancje chociaż na sprzęt.
    O mile sklep się potem nie wypnie.

    > W sumie się nie dziwię, po co realizować gwarancję zgodnie z zasadami,
    > skoro można tylko przyjmować już wymontowane zepsute części....
    Bo to nie jest sprzęt który wystarczy podłączyć do gniazdka, stąd jest
    jak jest.

    > Ciekawe czy to tylko nasza przypadłość, czy na zachodzie też nikt nie
    > wpadł że dobrze obsłużony klient wróci chętniej.....
    Na zachodzie to w ogóle nie masz prawa grzebać przy instalacji a za
    plumbera słono zapłacisz. A gwarancje będziesz mial taką samą, czyli
    sklepową o ile ten plumber to zainstaluje.

    > Taka Ikea np. sprzedaje meble wraz z montażem i z tego powodu wolałbym
    > kupić u nich w razie czego.
    No to idź do ikei, po co nam dupę zawracasz?

    > Dlatego nawet o tym nie myślę, strzelanie z armaty do muchy nie jest w
    > moim stylu.

    Jasne lepiej zawijać gówno w sreberko.

    --
    Janusz