  • 1. Data: 2010-04-10 18:52:21
    Temat: Konstrukcja bramy przesuwnej
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Moja brama wjazdowa przesuwna konstukcji "zrob to sam" z roku 1993 wymaga
    pilnej modernizacji. Głownie chodzi o likwidację kolka zamocowanego na
    bramie i jadacego po szynie zabetonowanej w podłożu.
    Czy ktos z Grupowiczow ma jakies linki do rysunkow konstrukcji bram? Zalezy
    mi na szczegolach konstrukcji wozkow jezdnych i samego skrzydla bramy.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-10 19:08:19
    Temat: Re: Konstrukcja bramy przesuwnej
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktos z Grupowiczow ma jakies linki do rysunkow konstrukcji bram?
    > Zalezy mi na szczegolach konstrukcji wozkow jezdnych i samego skrzydla

    Poszukaj na elektrodzie i forum muratora. tam sa obszerne wątki

    Kris

  • 3. Data: 2010-04-10 20:58:21
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Odcinasz dolną część i w to miejsce wspawujesz profil C do wózków
    bramowych, co najmniej o 1m dłuższy (im więcej, tym lepiej) od martwej
    strony, i odpowiednio wzmacniasz ukośną poprzeczką. Kupujesz wózki i
    montujesz na podłożu, tak aby było dobrze. Czyli w jak największym
    odstępie. Zdecydowanie odradzam wózki z kołami teflonowymi, szczególnie
    jeśli brama jest ciężka. Całość nie powinna być bardzo blisko gruntu, bo
    będziesz tam miał wiecznie piach a zimą śnieg. Lepsza opcja, to
    zamontowane tego profilu dużo wyżej, ale wtedy trzeba zrobić osobną
    konstrukcję spawaną specjalnie dla wózków. Za to nie ma kłopotów z
    piachem i śniegiem.

    --

    Pozdrawiam,

    An