  • 1. Data: 2009-07-21 05:28:23
    Temat: Kontakt-Simon - montaz gniazd tel. i komp.
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Czy przy montazy gniazd telefonicznych i komputerowych nalezy odizolowac
    koncowki kabelkow ze skretki czy wciska sie je z izolacja? Te wejscia na
    kable wydaja sie ciasne i ostre wiec chyba izolacja zostanie przecieta
    po wcisnieciu. Wole sie jednak upewnic.

    Mam model "Kontakt-Simon Basic Module"

    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-21 05:31:43
    Temat: Re: Kontakt-Simon - montaz gniazd tel. i komp.
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kable wydaja sie ciasne i ostre wiec chyba izolacja zostanie przecieta po

    wciskasz z izolacją

  • 3. Data: 2009-07-21 08:39:02
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    na102 pisze:
    > Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > wciskasz z izolacją

    Dodam że skrętkę rozpleść można(OIDP) na max 12mm
    końcówki przewodów które wystają poza gniazdo należy obciąć, najlepiej
    do tego użyć specjalnej zagniatarki do kupienia za kilka zł, choć bardzo
    dobre wyniki można uzyskać stosując tzw. nuż do tapet ten szeroki -
    mieści się idealnie między stykami w gniazdku(oczywiście nie wciskamy
    ostrzem)
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2009-07-21 09:23:43
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do tego użyć specjalnej zagniatarki do kupienia za kilka zł,

    Krone impact tool.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-07-22 07:30:56
    Od: rjka <r...@o...pl>

    generalnie wlasnie o to chodzi zeby izolacja zostala przecieta i ostrza
    wciely sie w kabel zapewniajac polaczenie
    do zarabiania gniazdek uzywa sie narzedzia ktore zwyczajowo nazywa sie
    kron (od firmy ktora takowe profesjonalne produkuje - dosc drogie ale
    mozna kupic za pare zlotych inne)

  • 6. Data: 2009-07-22 09:48:48
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    rjka pisze:
> [...]
    > do zarabiania gniazdek uzywa sie narzedzia ktore zwyczajowo nazywa sie
    > kron (od firmy ktora takowe profesjonalne produkuje - dosc drogie ale

    Mam do zalozenia 8 gniazdek wiec chyba nie warto inwestowac w sprzet.
    Robie to bez zadnych narzedzi - wpycham kabelki w rowki stykow i potem
    przyciskam nasadka plastikowa, ktora je dociska.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-07-22 20:08:20
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Mam do zalozenia 8 gniazdek wiec chyba nie warto inwestowac w sprzet.
    > Robie to bez zadnych narzedzi - wpycham kabelki w rowki stykow i potem
    > przyciskam nasadka plastikowa, ktora je dociska.

    W Nowym Elektroniku kosztuje toto <= 20 PLN.
    Oprócz "wpychaczki", ma również "wyciągaczkę"
    i coś tam jeszcze.

    Pzdr

    JKK