  • 41. Data: 2017-10-09 08:38:43
    Temat: Re: Kontenet morski
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > *Budowla* to obiekt budowlany niebędący budynkiem ani obiektem małej
    > architektury. Budowlą może być również urządzenie budowlane zapewniające
    > możliwość korzystania z obiektu budowlanego do jakiego należy zgodnie z
    > jego przeznaczeniem.

    Kontener nie jest budowlą.
    Inaczej wszystko jest budowlą.

    Swego czasu wierciłem studnię i mój kochany urząd uznał to za budowle i
    kazał występować o pozwolenie na budowę. Zmienili zdanie dopiero po
    przedstawieniu wyroku sądu (z innej sprawy), oczywiście nie wszyscy.

    Podsumowując moje wywody. Dopóki nie mieszkasz w kontenerze (oficjalnie)
    to pozwolenia nie wymaga. Jeżeli mieszkać zamierzasz i chcesz to robić
    legalnie to staraj się o pozwolenie (wygodniej, żaden "śwanc" ani sąsiad
    się nie przyczepi) i postaw go na fundamentach.

  • 42. Data: 2017-10-09 08:46:48
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > to może inaczej. powiedzcie mi jakie trzeba pozwolenia na budowę domu,
    > od jakich instytucji.

    Warunki zabudowy twojej działki i tutaj jest pies pogrzebany.
    Warunki zabudowy można zmienić, ale jeżeli urząd się nie zgodzi to
    zostaje odwołanie na koniec do ministra.
    Projektant i pozwolenie na budowę (droga wygodniejsza)
    Projektant i zgłoszenie (droga dłuższa).
    Pozwolenie i zgłoszenie w najbliższym wydziale budownictwa (Ratusz lub
    gmina). Wcześniej Geodeta i mapa do celów projektowych.

    Projektant choćby z tytułu zagospodarowania przestrzennego działki.

  • 43. Data: 2017-10-09 08:49:12
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 07-10-2017 o 21:32, Kris pisze:

    > Zadzwoń do pierwszego lepszego właściciela TIRa i powie Tobie ile za km
    > Strzelam ze ok 3zł/km

    Chłodnia Euro za 1km, HDS może mniej.

  • 44. Data: 2017-10-09 09:06:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 października 2017 08:38:44 UTC+2 użytkownik k...@w...pl
    napisał:

    > Kontener nie jest budowlą.
    > Inaczej wszystko jest budowlą.

    wprost z prawa budowlanego:
    5) tymczasowym obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć obiekt
    budowlany przeznaczony do czasowego użytkowania w okresie krótszym od
    jego trwałości technicznej, przewidziany do przeniesienia w inne miejsce lub
    rozbiórki, a także obiekt budowlany niepołączony trwale z gruntem, jak:
    strzelnice, kioski uliczne, pawilony sprzedaży ulicznej i wystawowe,
    przekrycia namiotowe i powłoki pneumatyczne, urządzenia rozrywkowe,
    barakowozy, obiekty kontenerowe;

    b.

  • 45. Data: 2017-10-09 11:07:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:32:45 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Zadzwoń do pierwszego lepszego właściciela TIRa i powie Tobie ile za km
    > Strzelam ze ok 3zł/km

    Plus dźwig do rozładunku i ustawienia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2017-10-10 08:22:36
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 09-10-2017 o 09:06, Budyń pisze:

> [...]
    > strzelnice, kioski uliczne, pawilony sprzedaży ulicznej i wystawowe,
    > przekrycia namiotowe i powłoki pneumatyczne, urządzenia rozrywkowe,

    Liczy się przeznaczenie. Jeżeli sobie stoi i jest nie używany lub nie
    jest używany do celów mieszkalnych (łóżko stoi, no stoi a gdzie miałem
    postawić na dworze aby zgniło. Ja chcę go sprzedać, może Pan kupi?) lub
    obsługi budowy itp. to nie jest budowlą (obiektem budowlanym). Beczka na
    wodę do budowy choćby miała by i 1000 lub 2000 litrów nie jest "obiektem
    budowlanym" i jako takie nie podlega prawu budowlanemu. Samochód
    postawiony na kołkach (fundament prowizoryczny)i używany w celach
    mieszkalnych może być uznany za budowlę.

    Podsumowując kwestia tłumaczenia i sąsiadów (jak pod... to i tłumaczenie
    nie pomoże).

  • 47. Data: 2017-10-10 12:51:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 października 2017 08:22:37 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > Liczy się przeznaczenie. Jeżeli sobie stoi i jest nie używany lub nie
    > jest używany do celów mieszkalnych (łóżko stoi, no stoi a gdzie miałem
    > postawić na dworze aby zgniło. Ja chcę go sprzedać, może Pan kupi?) l

    mozesz oczywiscie cwaniaczyć i sie z urzedami szarpać jesli lubisz. Ale nie
    wprowadzaj z błąd za na kontener do zamieszkania nie potrzeba pozwolenia na budowę.

    b.

  • 48. Data: 2017-10-11 07:53:05
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    >Ale nie wprowadzaj z błąd za na kontener do zamieszkania nie potrzeba pozwolenia na
    budowę.
    A gdzie tak napisałem, poczytaj między wierszami.

  • 49. Data: 2017-10-11 18:13:27
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 07:53, k...@w...pl pisze:

    > A gdzie tak napisałem, poczytaj między wierszami.

    W dniu 03-10-2017 o 10:30:

    [..]
    "To nie jest budynek ani budowla i nie jest to mała architektura więc
    możesz go sobie postawić na swoim gruncie bez pozwoleń, nie obejmuje go
    prawo budowlane. "

  • 50. Data: 2017-10-12 21:32:43
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > ales sie napiął :)
    >To sie nazywa uzytkowanie obiektu budowlanego bez stosownego zgłoszenia.

    Stoi na polu kilka kontenerów, ja tam nie widzę żadnego obiektu budowlanego.