  • 11. Data: 2017-12-31 16:21:23
    Temat: Re: Kontrola sczelności instalacji CWU i podłogówki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-31 o 16:03, Kris pisze:

    > Opony w rowerze pompuje do 4,5 bar
    > I żyje póki co

    W rowerach sportowych nawet do 8 i więcej barów.

    Dostrzegasz różnicę między oponą rowerową o pojemności mniej jak 1dm3, a
    zbiornikiem o pojemności tysiąc razy większą i do tego zbiornikiem ze stali?

  • 12. Data: 2017-12-31 16:36:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 16:21:47 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Dostrzegasz różnicę między oponą rowerową o pojemności mniej jak 1dm3, a
    > zbiornikiem o pojemności tysiąc razy większą i do tego zbiornikiem ze stali?

    Zaraz, zaraz, nie rozpędzaj się - ja nic o 8barach w zbiorniku stalowym
    nie pisałem :)

    Robiłem tym szczelność instalacji DZ - same rury PE + mosiężne kształtki
    i zawory + rozdzielacze z PP.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-12-31 17:08:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 31, 2017 at 4:36:33 PM UTC+1, Adam Sz. wrote:

    > Zaraz, zaraz, nie rozpędzaj się - ja nic o 8barach w zbiorniku stalowym
    > nie pisałem :)
    no, ja tak zrozumialem ;) jesli wspominasz o 1000 litrow w kontekscie proby...
    same rurki to OK,

    BTW te zbirniki inst pneumatycznych to chyba tez wymagaja odpowiednich atestow,
    legalizacji itp...

  • 14. Data: 2017-12-31 17:21:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 17:08:11 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > no, ja tak zrozumialem ;) jesli wspominasz o 1000 litrow w kontekscie proby...

    DZ = dolne źródło pompy ciepła :)

    > same rurki to OK,
    > BTW te zbirniki inst pneumatycznych to chyba tez wymagaja odpowiednich atestow,
    legalizacji itp...

    Pewnie tak. A teraz idź do brico marche i kup najtańszy chiński kompresor
    300l - kupisz go legalnie, więc pewnie ma wszystkie pozwolenia i atesty,
    a cholera wie co się z nim za 10 lat jak go napompujesz do 12 bar stanie,
    jak go już rdza od środka nadeżre :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2018-01-01 09:41:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    A to poniżej to chyba ja napisałem? :)

    > Nabiłbym do ~8 bar i zostawił na 24h. Próby ciśnieniowe robi się krótsze
    > ale przecież masz czas :) Powietrze ma niższą gęstość i może spierniczyć
    > szybciej niż gęstsza woda. Ale nie powinno zejść poniżej 6-7 bar.
    > Jak będziesz miał nieszczelność to spadnie bardzo szybko dużo więcej :)
    > pozdr.

    > Twierdzę to z praktyki - największą próbę ciśnieniową powietrzną robiłem
    > na DZ o pojemności 1000l i kilkudziesięciu złączkach skręcanych na pakuły
    > + kilkudziesięciu złączkach uszczelnianych uszczelką (skręcane złączki PE).

    Oczywiście próby szczelności instalacji hydraulicznej można
    przeprowadzić sprężonym powietrzem.

    Tyle, że ciśnienie powietrza nie może być większe jak 3bary i nie może
    być większe od dopuszczalnego ciśnienia dla poszczególnych elementów.

  • 16. Data: 2018-01-01 12:17:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 09:41:28 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A to poniżej to chyba ja napisałem? :)

    Nie, ja. Ale pytam - gdzie widzisz żeby tam była mowa o zbiorniku stalowym
    1000l? Bo to już sobie wymyśliłeś sam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-01-01 12:20:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Tyle, że ciśnienie powietrza nie może być większe jak 3bary i nie może
    > być większe od dopuszczalnego ciśnienia dla poszczególnych elementów.

    Jaki sens ma wykonanie próby ciśnieniowej 3bar dla instalacji WU, jeżeli
    w tej na stale będzie np. 4bar?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2018-01-01 12:23:59
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > zbiornikiem o pojemności tysiąc razy większą i do tego zbiornikiem ze stali?
    A dostrzegasz że "zbiornik o pojemności tysiąc razy większej" to Ty do tej dyskusji
    dodałeś

  • 19. Data: 2018-01-01 13:03:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 12:20, Adam Sz. pisze

    > Jaki sens ma wykonanie próby ciśnieniowej 3bar dla instalacji WU, jeżeli
    > w tej na stale będzie np. 4bar?
    > pozdr.

    Kto mówi o próbie ciśnieniowej?

    Wykonuje się próby szczelności, a nie ciśnieniowe. Próby ciśnieniowe to
    przeprowadza UDT oraz producenci przez odpowiednio wykwalifikowany personel.

    Różnica jest taka, że próby ciśnieniowe sprawdzają wytrzymałość na
    ciśnienie, a próba szczelności czy instalacja jest szczelna i czy
    została prawidłowo zmontowana i uszczelniona.

    Wszelkie próby opisują stosowne normy.

  • 20. Data: 2018-01-01 13:08:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 13:03:37 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Kto mówi o próbie ciśnieniowej?

    Nie wykręcaj kota ogonem. Próba szczelności przez podanie ciśnienia do
    instalacji, chyba każdy wie o co chodzi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.