  • 11. Data: 2009-06-23 14:14:52
    Temat: Re: Konwerter koncentryk - UTP
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pooh wrote:
    > Po skrętce której kategorii i jak "przepchać"?
    > Jak się mocno postarasz to słonia przez drzwi swojego domu też
    > "przepchasz" tylko co z tego słonia zostanie?

    po skrętce kat 5e. z tego co gdzieś słyszałem.

  • 12. Data: 2009-06-23 14:44:23
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Pytanie do pytacza ;-)
    ten pierwszy link dipola, który podawał,
    to było to: http://www.dipol.com.pl/skretka.pdf ?
    (tamże: transformatory, itp.)

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2009-06-23 17:41:38
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 16:44:23 +0200, JKK napisał(a):
    > ten pierwszy link dipola, który podawał,
    > to było to: http://www.dipol.com.pl/skretka.pdf ?
    Tyle, że to do podłączenia kamer - częstotliwości nie te.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Twój komputer też może być wolontariuszem! http://zwijaj.pl/
    Tanie hotele w Europie i nie tylko! http://skocz.pl/tanie_hotele

  • 14. Data: 2009-06-23 19:12:03
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Wolałbym jakieś gotowe rozwiązanie, gdyż aż taki biegły w elektronice nie
    > jestem, aby samemu zrobić taki konwerter.
    >
    > Pozdrawiam! Marcin
    Już wyjaśniam. Ten transformator to gotowiec: z jednej strony wkręcasz
    koncentryk (max 4 różne koncentryki), a z drugiej do 4 par UTP (na drugim
    końcu UTP to samo tylko w odwrotnej kolejności). Niestety pasmo tego
    rozwiązania jest dość ograniczone i tak jak mówiłem nie przeskoczysz
    problemu zasilania konwertera/konwerterów TVSAT.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-06-23 19:48:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Marcin pisze:
    > Czy istnieje takie urządzenie, które konwertuje sygnał TV+SAT+radio do
    > skrętki i ponownie konwertuje ze skrętki do koncentryka?
    Nie ma szans.
    To "coś" co możesz znaleźć, pomimo że będzie po obu stronach posiadało
    "gniazdka takie jak ciebie interesują" (tzn skrętkę rj45 oraz BNC
    koncentryk) to nie nadaje się do tego zastosowania (to jest przeznaczone
    do sygnałów z kamer monitoringu, pasmo do ~5MHz). Tak samo jak z herbaty
    nie zrobisz kawy, choćbyś nie wiem jak mocną zaparzał ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-06-23 21:26:05
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > do sygnałów z kamer monitoringu, pasmo do ~5MHz).

    Zero Ci chyba zjadło - patrz link wyzej.

    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2009-06-23 21:42:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    JKK pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >
    > Zero Ci chyba zjadło - patrz link wyzej.
    Nie zjadło. Sygnał wizyjny z kamery ma pasmo "pal" do 5.5 (lub wg innych
    6.5) MHz. Oczywiście medium transmisyjne musi mieć szersze pasmo niż
    sygnał, by go nie zniekształcać, w praktyce też marne cz-b kamery z małą
    liczbą linii też całego pasma nie używają, nawet obcięcie do 3MHz da
    tylko niewielkie rozmycie obrazu...
    Skrętka cat5 oczywiście może przenosić sygnały i 100MHz, ale w
    zastosowaniu i wykonaniu tym co proponowane - to takie samo porównanie
    jak stwierdzenie że Boing 747 może przewozić (strzelam) 10ton, to
    użyjemy go do wywożenia urobku z kopalni ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2009-06-24 06:12:06
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > to było to: http://www.dipol.com.pl/skretka.pdf ?
    > (tamże: transformatory, itp.)

    Chyba o to chodziło, ale czy da się faktycznie przesłać sygnał jaki mnie
    intersuje: TV+SAT+radio i ew. jaki wykorzystać do tego transformator?

    Pozdrawiam! Marcin

  • 19. Data: 2009-06-24 06:24:46
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > stwierdzenie że Boing 747 może przewozić (strzelam) 10ton, to użyjemy go

    Bardzo obrazowo to przedstawiłeś :)
    Rozumię z tego, że najlepiej byłoby jednak przeciągnąć koncentryk.
    A czy istnieje możliwośc przekazania tego sygnału lokalnie radiowo.
    Oczywiście musi to być rozwiązanie w miare tanie, gdyż może się okazać, że
    lepiej będzie kupić kompletny zestaw do odbiory programów FTA + antene
    radiową.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 20. Data: 2009-06-24 06:54:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > Oczywiście musi to być rozwiązanie w miare tanie, gdyż może się
    > okazać, że lepiej będzie kupić kompletny zestaw do odbiory programów

    bardzo okręznym sposobem jest komputer z kartą sat i transmisja po sieci,
    odbiornikiem musi być wtedy komputer z odpowiednim oprogramowaniem