  • 11. Data: 2012-10-04 22:14:16
    Temat: Re: Korodowanie bojlera
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 4 października 2012 20:35:10 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > zawsze myslalem ze jaja z grzalkami w nierdzewce to chodzi o mozliwe
    >
    > korodowanie bojlera !?
    >
    > cos zle zrozumialem?
    >
    > te problemy skupiaja sie na grzalce a bojlerowi wsio jedno?

    Z doświadczenia zawodowego. Pracowałem kiedyś w fabryce w której produkowano seryjnie
    pewne urządzenie. Kilkaset sztuk miesięcznie. Urządzenie było na francuskiej
    licencji. W urządzeniu były dwa zbiorniki na wodę. W obydwu woda była podgrzewana
    grzałkami. Obydwa zbiorniki były ze stali kwasoodpornej 0H18N9. Na początku produkcji
    część podzespołów przyjeżdżała z Francji. Zespoły grzałek też. Były dwa rodzaje
    grzałek. Jedne były miedziane bez żadnej powłoki. Żywa miedz. Drugie były ze stali
    kwasoodpornej. W drugim zbiorniku jeszcze większa dowolność. Bo oprócz tych samych
    grzałek były jeszcze grzałki miedziane z powłoką NiCr. Niedawno z chęci zysku
    uratowałem jedno takie urządzenie. Stało na złomie i czekało na zgniecenie. Zrobiłem
    remont kapitalny. W jednym zbiorniku wymienił ktoś jedną grzałkę. Dwie oryginalne
    były. To były grzałki ze stali kwasoodpornej a ta wymieniona typowa grzałka miedziana
    z powłoką NiCr. W drugim zbiorniku były oryginalne miedziane grzałki bez żadnej
    powłoki. To ja już sam nie wiem czy grzałki mają jakikolwiek wpływ skoro urządzenie
    miało według tabliczki firmowej 30 lat a zbiorniki po odkamienieniu w środku
    wyglądały jak by były zrobione 20 minut temu. Inna sprawa że 0H18N9 to bardzo dobra i
    wytrzymała na korozję stal.

  • 12. Data: 2012-10-08 14:10:58
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-10-03 15:49, k...@v...pl pisze:

    > A te rurki co w nich były grzałki były jak były podłączone do zbiornika?

    Grzałka tego typu
    http://sklep.hurt-agd.pl/3502-406-thickbox/grzalka-b
    ojlera-800w-elektrolux.jpg
    wsuwana w rurkę.
    Dokładnie 2 grzałki wkładane do tej rurki zagiętej i wspawanej w dno
    zbiornika (widać na poprzednim zdjęciu). Od strony wody emalia.