  • 11. Data: 2010-06-18 20:52:00
    Temat: Re: Kosa spalinowa - proszę o wybór nowej kosy
    Od: "Anka" <s...@f...edu.pl>

    Użytkownik "Krzysiek z Łodzi" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:60b5.00000daf.4c1b263d@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > kosą,
    > a to z powodu, że trawa jest zapuszczana, wysoka przez co mokra u dołu.
    > Później
    > pozostanie grabienie.
    >
    > Proszę poradźcie na jaką kosę warto zwrócić uwagę, jaką powinna mieć
    > budowę,
    > funkcje, akcesoria.
    > Co kosi się tarczą, obecnie mam wyłącznie żyłkę.
    >
    > Oglądałem kosy w marketach, zwłaszcza te z kierownicą i szelkami, ale
    > którą z
    > nich wybrać to już mam problem. Chciałbym by kolejna kosa była zakupem

    Uzywam od ponad 10 lat kosy Solo134 2.2 KM, (mam 0.5 ha )
    doskonała ma pólautomatyczną głowicę żyłkową i trójzębną tarczę ktorej balam
    sie dotad uzywac.
    Kosa dobrze wyważona z mozliwoscia wyboru punktu zawieszenia. mam 176wzrostu
    i dla mnie OK.
    Łatwo się zapala doskonała.
    Z moich doswiadczen wynika, że najlepsza do niej jest żyłka o przekroju
    gwiazdkowym z opiłkami Al.
    Oregonn StarLine 2.4mm.
    nowszy model
    http://www.umietka.pl/Kosa_spalinowa_SOLO_134_B_Moc_
    22_KM_2_suw_PROMOCJA__umietka_go,itemQQid_item,246.h
    tml

    W Warszawie były na Prymasa Tysiaclecia AgromaTech 103
    Polecam i pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-06-21 04:26:04
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > Widzę różnego rodzaje mocy silników począwszy od niecałego 1KM do przeszło 4KM
    > przy czym max obrotów zazwyczaj jest podobna ~7000 - 8000.
    > Z czego "markowe" kosy mają znajdują się w okolicach 2KM
    > Jak duży wpływ powinna mieć moc kosy na wybór?

    :)
    Taka około 2KM i z kierownicą to dla mnie minimum
    i raczej żadne wynalazki ale sprawdzony Sthil .
    Z tych markowych nie uzywałem tylko Husqarny
    ale tej samej mocy Stil z innymi markowymi
    pracuje ciszej , jest lżejszy i przyjemniej się kosi
    Jest tez bardziej zywotny .
    Stihlowi wystarczy mieszanka 1: 50 a np Al-ko i wiekszosc wynalazków
    wymaga 1:30.
    Zasadniczo to szczegół ale zapomnienie o tym i wlanie do zbiornika
    mieszanki 30 zamiast 50 skonczy sie zatarciem silnika po kilkunastu
    metra koszenia .
    Paliwo mamy takie jakie mamy.
    Silniki Stihla lepiej sobie tez radzą z tego rodzaju niespodziankami niz
    inne.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 13. Data: 2010-06-21 07:17:19
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    > Zasadniczo to szczegół ale zapomnienie o tym i wlanie do zbiornika
    > mieszanki 30 zamiast 50 skonczy sie zatarciem silnika po kilkunastu metra

    No to słabe te Stihle,
    że przy bogatszej mieszance się zacierają
    ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-06-21 10:49:25
    Od: k...@o...pl

    Czytam z uwagą, dziękuję jednocześnie za cenne rady.

  • 15. Data: 2010-06-24 12:55:31
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to słabe te Stihle,
    > że przy bogatszej mieszance się zacierają
    :)
    Wysnułes zły wniosek .
    Mieszanka powinna byc taka jak określił producent dla danego silnika
    Przy zbyt bogatej mieszance
    silnik bardziej kopci i pracuje mniej regularnie
    a eksploatacja wychodzi drozej
    :)
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 16. Data: 2010-06-24 16:48:53
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    > Przy zbyt bogatej mieszance
    > silnik bardziej kopci i pracuje mniej regularnie

    Oczywiście.
    A teraz przeczytaj jeszcze raz co napisałeś ;-) :

> [...]

    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2010-06-28 18:58:15
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    Podpinam się do tematu.

    Ma ktoś doświadczenia w kosach z dolnej półki za 400-450 zł? Z zaroślami
    dałaby sobie radę 500W elektryczna podkaszarka, której używam przy domu,
    ale niestety nie mam tam prądu.

    Będę wdzięczny za rady.

    --
    ererer

  • 18. Data: 2010-06-28 19:45:38
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "ererer" <e...@n...pamietam.maila> napisał w wiadomości
    > Ma ktoś doświadczenia w kosach z dolnej półki za 400-450 zł?

    Na "dzieńdobry" sprawdź, czy obudowa przekładni,
    na dole, koło głowicy jest metalowa i to samo
    odnośnie obudowy wału (wyjście z silnika).

    Pzdr

    JKK