  • 21. Data: 2012-05-17 15:31:18
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4f748fef$1@news.home.net.pl...

    > Nie.
    > Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi że używanie
    > oleju 10W40 powoduje jego szybkie zużywanie, konieczność
    > częstej wymiany świec i zmniejszenie trwałości silniczka z
    > powodu osadzania się nagaru i zapiekania pierścieni tłokowych.
    > Wynika to z dużych fabrycznych luzów między tłokiem a cylindrem.

    A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
    Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.
    Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów w
    starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest a i kosiarka nie
    nagrzewa się do takich temperatur jak silnik samochodowy i nie ma takich
    przeciążeń jak silnik samochodowy

    Marek

  • 22. Data: 2012-05-17 21:12:35
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

    > A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
    > Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.

    To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
    zmienią zalecenia dla swoich silników.

    --
    Hinek

  • 23. Data: 2012-05-18 01:42:07
    Od: "Azotox" <p...@y...com>

> [...]

    > Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów
    > w starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest

    Jest rzadki, bo pierwsza liczba "10" to właśnie jego gęstość, a "single
    grade" SAE 30 jest właśnie 3 x bardziej gesty.

    Azotox moon

  • 24. Data: 2012-05-18 08:37:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
    > zmienią zalecenia dla swoich silników.

    Zapewne w instrukcji Brigs&Straton jest napisane jakiej konkretnie firmy
    oleje stosować, wiadomo dlaczego.
    Oleje samochodowe mają wyższe klasy API oraz ACEA, lepsze parametry
    lepkości, płynięcia czy temp. zapłonu. Są wykonane z lepszych baz olejowych
    co daje gwarancję że wolniej się starzeją i w mniejszym stopniu w trakcie
    eksploatacji zmieniają parametry.
    Oleje silnikowe mają więcej i lepszych dodatkó uszlachetniających przez co
    np. mnie są podatne na utlenianie. Nie bez powodu więc olej samochodowy
    kosztuje 2-4 razy tyle co olej do kosiarki mimo że w niej nie ma filra
    oleju. Brak filtra w kosiarce sugerowałby przecież że nalezy zastosować
    wyjątkowej jakości olej a tak widzisz nie jest.
    Nie mówię aby stosować jakieś wypasione oleje samochodowe 0W30 które są za
    rzadkie nawet do wielu silnikow samochodowych , lecz zwykły 10W40. Ta klasa
    jest na tyle uniwersalna że nie ma prawa nic złego zrobić w kosiarce a nawet
    śmiem twierdzić że kosiarka będzie miała lepiej.

    Marek

  • 25. Data: 2012-05-19 13:46:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Mar, 18:38, "Hinek" <h...@t...pl> wrote:

    > Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi e u ywanie
    > oleju 10W40 powoduje jego szybkie zu ywanie, konieczno
    > cz stej wymiany wiec i zmniejszenie trwa o ci silniczka z
    > powodu osadzania si nagaru i zapiekania pier cieni t okowych.
    > Wynika to z du ych fabrycznych luz w mi dzy t okiem a cylindrem.
    >
    > Ale kosiarka kosztuje raptem z tysi c z i mo na j u ywa
    > par lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzuci .

    ciekawe... nawet zadalem sobie troche trudu, zeby znalezc polska
    wersje instrukcji do mojego silnika (kupionego w 2003, jeszcze dziala
    na polsyntetyku 10W40 ;) i specjalnie go nie bierze - tzn. nie dolewam
    miedzy wymianami)

    http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/29luC
    JsT9FzXFix2.pdf

    http://tnij.com/bsmanual

    wrecz napisali tam, ze stosowanie SAE 30 w temp. ponizej 4 stopnie C
    moze spowodowac uszkodzenie silnika, a stosowanie niesyntetycznych
    5W30, 10W30 moze tylko spowodowac wieksze zuzycie oleju - kaza tylko
    sprawdzac poziom...

    w tabelce syntetyki 5W30 10W30 podaja jako uniwersalne (na pelny
    zakres temperatur)

    WS