-
21. Data: 2012-05-17 15:31:18
Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
news:4f748fef$1@news.home.net.pl...
> Nie.
> Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi że używanie
> oleju 10W40 powoduje jego szybkie zużywanie, konieczność
> częstej wymiany świec i zmniejszenie trwałości silniczka z
> powodu osadzania się nagaru i zapiekania pierścieni tłokowych.
> Wynika to z dużych fabrycznych luzów między tłokiem a cylindrem.
A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.
Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów w
starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest a i kosiarka nie
nagrzewa się do takich temperatur jak silnik samochodowy i nie ma takich
przeciążeń jak silnik samochodowy
Marek
-
22. Data: 2012-05-17 21:12:35
Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał
>
> A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
> Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.
>
To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
zmienią zalecenia dla swoich silników.
--
Hinek
-
23. Data: 2012-05-18 01:42:07
Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "Azotox" <p...@y...com>
Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
news:4fb4fdb5$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
> news:4f748fef$1@news.home.net.pl...
> A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
> Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.
> Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów
> w starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest
Jest rzadki, bo pierwsza liczba "10" to właśnie jego gęstość, a "single
grade" SAE 30 jest właśnie 3 x bardziej gesty.
Azotox moon
-
24. Data: 2012-05-18 08:37:38
Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
news:4fb54d9a$1@news.home.net.pl...
> To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
> zmienią zalecenia dla swoich silników.
Zapewne w instrukcji Brigs&Straton jest napisane jakiej konkretnie firmy
oleje stosować, wiadomo dlaczego.
Oleje samochodowe mają wyższe klasy API oraz ACEA, lepsze parametry
lepkości, płynięcia czy temp. zapłonu. Są wykonane z lepszych baz olejowych
co daje gwarancję że wolniej się starzeją i w mniejszym stopniu w trakcie
eksploatacji zmieniają parametry.
Oleje silnikowe mają więcej i lepszych dodatkó uszlachetniających przez co
np. mnie są podatne na utlenianie. Nie bez powodu więc olej samochodowy
kosztuje 2-4 razy tyle co olej do kosiarki mimo że w niej nie ma filra
oleju. Brak filtra w kosiarce sugerowałby przecież że nalezy zastosować
wyjątkowej jakości olej a tak widzisz nie jest.
Nie mówię aby stosować jakieś wypasione oleje samochodowe 0W30 które są za
rzadkie nawet do wielu silnikow samochodowych , lecz zwykły 10W40. Ta klasa
jest na tyle uniwersalna że nie ma prawa nic złego zrobić w kosiarce a nawet
śmiem twierdzić że kosiarka będzie miała lepiej.
Marek
-
25. Data: 2012-05-19 13:46:11
Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: WS <L...@c...pl>
On 29 Mar, 18:38, "Hinek" <h...@t...pl> wrote:
> Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi e u ywanie
> oleju 10W40 powoduje jego szybkie zu ywanie, konieczno
> cz stej wymiany wiec i zmniejszenie trwa o ci silniczka z
> powodu osadzania si nagaru i zapiekania pier cieni t okowych.
> Wynika to z du ych fabrycznych luz w mi dzy t okiem a cylindrem.
>
> Ale kosiarka kosztuje raptem z tysi c z i mo na j u ywa
> par lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzuci .
ciekawe... nawet zadalem sobie troche trudu, zeby znalezc polska
wersje instrukcji do mojego silnika (kupionego w 2003, jeszcze dziala
na polsyntetyku 10W40 ;) i specjalnie go nie bierze - tzn. nie dolewam
miedzy wymianami)
http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/29luC
JsT9FzXFix2.pdf
http://tnij.com/bsmanual
wrecz napisali tam, ze stosowanie SAE 30 w temp. ponizej 4 stopnie C
moze spowodowac uszkodzenie silnika, a stosowanie niesyntetycznych
5W30, 10W30 moze tylko spowodowac wieksze zuzycie oleju - kaza tylko
sprawdzac poziom...
w tabelce syntetyki 5W30 10W30 podaja jako uniwersalne (na pelny
zakres temperatur)
WS