  • 41. Data: 2019-05-26 12:23:59
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A te dwa akumulatory to wytrzymają 10 lat?

    Jak będzie pamiętał je na zimę wyjmować, doładowywać, pilnować aby nie
    rozładować poniżej V granicznego...to po 10 latach mają szansę mieć
    jeszcze 80% pojemności (nie piszę o sprawności).

    Ale ma pewną zaletę! Może teraz kupować kolejne elektronarzędzia do
    których będą pasować te same baterie i voila! ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-05-26 12:27:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 07:29, Hans Kloss pisze:
    > A te dwa akumulatory to wytrzymają 10 lat?

    Tego to nie wiem, ale biorąc pod uwagę, że są to baterie litowo-jonowe,
    a tego typu baterie charakteryzują się dużą trwałością to myślę, że jest
    duża szansa.

    Teoretycznie baterie litowo-jonowe wytrzymują ok. 500  cykli pełnego
    naładowania i rozładowania. Zakładając, że będziemy kosili raz w
    tygodniu, a koszenia mamy ok. 20-25 tygodni. Jedno naładowanie
    teoretycznie starcza na skoszenie ok. 500m2 trawnika. Ładując 1 raz
    każdą z baterii mam wykoszone ok. 1000m2 czyli tyle ile mniej więcej mam
    do częstego koszenia.

    Użytkując takie baterie w taki sposób to powinny teoretycznie wytrzymać
    ok. 20 lat.

    Czy jest to możliwe czy nie tego nikt mi nie zagwarantuje, ale
    porównując z bateriami z telefonów (oczywiście tych starszych modeli,
    gdzie ładowało się je co kilka dni, a nie jak obecnie codziennie) czy
    tych od wkrętarek, które wytrzymują nawet ponad 10 lat choć przeszły
    zapewne o wiele większą ilość cykli ładowania niż 500 razy to mogę chyba
    liczyć, że i te wytrzymają 10 lat.  O ile nie mają jakiejś wady
    fabrycznej, nie nawali elektronika lub też nie mają zaprogramowanej
    żywotności w elektronice.

    Po gwarancji zawsze pozostaje wymiana ogniw we własnym zakresie za
    niewielkie pieniądze. Już tak robiłem z bateriami do wkrętarek, które
    dodam na marginesie wytrzymywały 7-8 lat intensywnego użytkowania.

    Wszystko pokaże czas.

  • 43. Data: 2019-05-26 13:38:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Ale ma pewną zaletę! Może teraz kupować kolejne elektronarzędzia do
    > których będą pasować te same baterie i voila! ;-)

    Już w planach mam kupić odśnieżarkę, bo odpalanie spalinowej o 5-6 rano
    to niezbyt dobry pomysł na dobre stosunki sąsiedzkie. No i zastanawiam
    się czy jednak nie kupić kosy, a spalinówkę "pogonić do Żyda" :) Choć
    szczerze mówiąc zamiast noszonej kosy wolałbym drugą kosiarkę, ale
    rotacyjną-talerzową do wysokich traw. Niestety Stiga nie produkuje
    takich w wersji akumulatorowej. Być może i taka kiedyś się pojawi. Póki
    co mają w ofercie tylko spalinówki.

    Mam część terenu, gdzie są drzewka owocowe, a pod nimi rośnie bujna
    trawa. Niestety tam już ta akumulatorowa, którą kupiłem nie daje rady.
    Po prostu nie nadąża z wyrzutem trawy i się zapycha trawą oraz kawałkami
    gałęzi, które opadają i pozostają w tej trawie. Musiałbym najpierw
    wykosisz porządnie ten teren, oczyścić z gałęzi i kosić na tyle często,
    aby nie dopuścić do tego, żeby koszona trawa była zbyt wysoka. Wczoraj
    testowałem na trawie o wysokości ok. 0,5m. Tam, gdzie była sama trawa,
    kosiarka jeszcze dawała radę, ale tam, gdzie trafiały się gałązki już
    się zatrzymywała i zgłaszała, że jej za ciężko.

    Na pozostałej części kosiłem trawę o wysokości ok. 20-30cm. Kosiarka
    szła jak burza.

    Co do akumulatorów litowo-jonowych twierdzisz, że trzeba je trzymać w
    pełni naładowane?

    Myślałem, że to dotyczy tylko akumulatorów kwasowych.

  • 44. Data: 2019-05-26 13:44:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No ale chyba dziesięciu owiec nie da się (jeszcze) kupić
    > wysyłkowo przez internet.

    A to niby dlaczego nie?
    Nadać i odebrać w paczkomacie pewnie będzie problem, ale przywóz pod dom
    da się zorganizować.

  • 45. Data: 2019-05-26 13:48:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-25 o 16:56, Uzytkownik pisze:

    > No i decyzja zapadła. Zakupiona kosiarka akumulatorowa Stiga Combi 48 S AE
    >
    > https://www.stiga.pl/sklep/koszenie-trawnika/kosiark
    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    No to "Teslę" już masz.;)

  • 46. Data: 2019-05-26 14:04:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, May 26, 2019 at 1:38:44 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Już w planach mam kupić odśnieżarkę, bo odpalanie spalinowej o 5-6 rano
    > to niezbyt dobry pomysł na dobre stosunki sąsiedzkie.

    Hm... jakos kiepsko to widzie na aku, ze wzgledu na potrzebna moc. Ja mam spalinowa,
    400cm3 nie pamietam jaka moc, odpalanie rozrusznikiem na 230V.
    Oczywiscie cos do przezucania ~15cm puchu 3 metry dalej pewnie sie znajdzie, ale tyle
    to szybiej lopata sie odsnieza...

    > Choć szczerze mówiąc zamiast noszonej kosy wolałbym drugą kosiarkę, ale
    > rotacyjną-talerzową do wysokich traw.

    Tu tez sporo mocy potrzeba, ja pierwszy raz w tym roku kosilem wczoraj, trawa
    ~60-80cm, Honda GSV190 5.5KM/4kW przy 60cm szerokosci koszenia to tyle, zeby
    komfortowo cielo lekko przytepionymi nozami ;) Sa 2 szt. po pi razy oko 10cm ostrza,
    co chwile trafiam na jakis badziew, wiec tepia sie dosc szybko.

  • 47. Data: 2019-05-26 14:07:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 13:44, nadir pisze:

    > A to niby dlaczego nie?
    > Nadać i odebrać w paczkomacie pewnie będzie problem, ale przywóz pod
    > dom da się zorganizować.

    Kupno kozy czy owcy obecnie nie jest takie proste, ponieważ trzeba
    spełnić szereg wymogów junijnych, a za ich niedopełnienie grożą kary.

  • 48. Data: 2019-05-26 14:19:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-26 o 14:07, Uzytkownik pisze:

    > Kupno kozy czy owcy obecnie nie jest takie proste, ponieważ trzeba
    > spełnić szereg wymogów junijnych, a za ich niedopełnienie grożą kary.

    Powiadasz?
    https://allegro.pl/ogloszenie/owce-ouessant-quessant
    -miniaturowe-owieczki-8113290810

  • 49. Data: 2019-05-26 14:26:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 14:07:08 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Kupno kozy czy owcy obecnie nie jest takie proste, ponieważ trzeba
    > spełnić szereg wymogów junijnych, a za ich niedopełnienie grożą kary.

    Rzucisz linkiem do tych rygorystycznych, unijnych przepisów?

    Mateusz

  • 50. Data: 2019-05-26 14:29:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 26 May 2019 14:19:23 +0200, nadir wrote:

    > Powiadasz?
    > https://allegro.pl/ogloszenie/owce-ouessant-quessant
    -miniaturowe-
    owieczki-8113290810

    Na te uważałbym: wymagają corocznego strzyżenia, a barany tej rasy często
    stają się po kilku latach wredne.

    Mateusz