  • 61. Data: 2018-01-10 17:03:44
    Temat: Re: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 16:38:25 +0100, Kżyho

    > To akurat fakt, ale najmniej mimo wszystko bym winił samochody tutaj... :(
    > Bo jadąc przez wioski czy inne osiedla domków w miastach, to nie z
    > samochodami mam problem tylko wyziewami z kominów :/

    Zgoda. Ale mimo tego jak jadę w Wawę to 90% przejeżdżam na obiegu
    zamkniętym, tyle trupów kopcących jeździ. Tutaj najwięcej kopcącego
    tatałajstwa przyjeżdża z lubelskiego. Tacy skromni ludzie ze wschodu w
    swoich zadbanych ałdikach w tedeiku >2.5L.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2018-01-10 20:50:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 17:03:43 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > tatałajstwa przyjeżdża z lubelskiego. Tacy skromni ludzie ze wschodu w
    > swoich zadbanych ałdikach w tedeiku >2.5L.

    Czy Ty czasami nie pisałeś że masz TDI?

  • 63. Data: 2018-01-10 21:40:21
    Od: l...@g...com

    zaraz cię jakiś Lubelak zje na przystawkę.

  • 64. Data: 2018-01-10 21:44:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 13:34:18 +0100, Kżyho

    > Kloc?! Bez jaj, zwykłe względnie przestronne auto :)

    Dla mnie to wielki kloc. ;P Jak już wspominałem, wyrosłem z takich kanap.
    Szczególnie że bardzo mało jeżdżę i komfort oferowany przez takie duże auta
    jest mi zwyczajnie zbyteczny.

    > Mniejszych w zasadzie nie uznaję ;)
    > Tylko, że to było takie auto na szybko kupowane, bo była potrzeba i
    > trochę nieplanowanie, więc budżetu mi zbrakło, żeby to z V6 wziąć :(
    > A ja lubię właśnie stare i najlepiej duże zwykle.
    > Omega to w sumie w mojej stajni i tak najnowsze i najbardziej
    > "elektroniczne" auto.
    > Swoją drogą - zadbane starsze auto zwykle daje większą szansę i pewność
    > dotarcia do celu niż te nowe komputerowe wynalazki ;)

    Cóż, ja nie rozumiem ciśnienia na używane, duże, stare silniki. ;) Mnie
    moje obecne (jak i poprzednie) "elektroniczne" auto nigdy nie zawiodło --
    myślę, że masz jakiś bezpodstawny uraz po prostu.

    Ale pomimo iż moje auto wchodzi w 10 rok to trzymam je pod stopą, bo mi
    szkoda sprzedawać pewne auto salonowe (mechanicznie trzyma się super, co
    najważniejsze dla mnie ma webasto na pilota, więc komforcik jest i nawet po
    15 latach od premiery jakoś się z zewnątrz, ani wewnątrz, nie zestarzało
    mocno), oraz dlatego że od 3 lat dziennie robię w porywach 3-4km, od święta
    przejadę trochę dalej ale też nie więcej niż 60km. Chciałem zmienić na
    jakąś mała turbo benzynę (wczoraj dla przykładu, jak odbierałem mieva do
    testów, pokulałem się nowym Mitsu Eclipse Croos z silnikiem 1.5 turbo i CVT
    -- fajne auto), może nawet bym się zmusił na coś używanego, ale no, no, nie
    warto przy takich przelotach. Taka popierdółka elektryczna byłaby idealna
    dla mnie -- mam nadzieję że się MMC zechce tego pozbyć za rozsądną cenę a
    odpowiednią do pojemności akumulatorów. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2018-01-10 21:52:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jan 2018 12:40:21 -0800 (PST), l...@g...com

    > zaraz cię jakiś Lubelak zje na przystawkę.

    Trudno. Takie mam obserwacje. Jak czuje smród palonego znicza to na ślepo
    mogę stwierdzić że to jedzie ktoś ze wschodu. Co się oczywiście zaraz
    potwierdza, jak tylko wpadnę w chmurę czarnego dymu (bo łajzie się nie chce
    zredukować przy przyśpieszeniu, albo w ramach "oszczędności" dusi silnik na
    niskich obrotach -- bo przecież wiadomo że tedeik tak lubi). I żeby te
    klekoty jeszcze były zadbane, może gdyby chociaż DPF posiadały (pobożne
    życzenia), ale nie, dymi to gorzej niż lokomotywa na wyngiel. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2018-01-11 00:18:20
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja wyliczenia dokladnego nie robilem, bo szkoda mi nerwow:)

    Koncze dom 180m2 +40m2 garaz, parterowka z poddaszem uzytkowym. Dzialki
    do kosztow nie licze, bo ja kupilem wczesniej - nie byla uzbrojona.
    Do tej pory wydalem ok 570tys. Sam przykleilem tylko listwy
    przypodlogowe... Reszta byla zlecona firmom zewnetrznym. Taka praca -
    nic na to nie poradze.
    Dom ocieplony 20cm grafitowym styro z dobra lambda, tynk kladziony
    natryskowo. Balkony - sztuk 2 - barierki z nierdzewki. Porecze schodow
    pomiedzy pietrami w domu - tak samo. Dobre drzwi wejsciowe jak do domu
    pasywnego, takie same pomiedzy nieogrzewanym garazem w bryle, a domem.
    Ogrzewanie: pompa ciepla Junkers z wymiennikiem gruntowym - odwiert w
    litym graniorycie...Do tego wentylacja mechaniczna, woda w systemie
    rozdzielaczowym, podlogowka w calym domu, wszedzie plytki - ok 370m2 +
    lazienki x2, plus garaz w plytkach, tynki cementowo-wapienne, a na to
    pozniej gladz. Strop filigran + laczniki termiczne Isokorb w celu
    likwidacji mostkow przy balkonach. Schody debowe, dobra instalacja
    alarmowa, brama garazowa 5m ze sterowaniem, 200m2 kostki przed domem i
    dookola + 60m2 tarasu, dachowka ceramiczna Creaton, stolarka wewnetrzna
    ze sredniej polki (ok 750 zl za oscieznice regulowana + drzwi), stolarka
    okienna prawie jak dla domu pasywnego, okna trzszybowe, cieple ramki
    itp. Rolety zewnetrzne, elektryczne schowane w elewacji, armatura Grohe
    i Geberit (kibelki, baterie, bidet, panele prysznicowe podtynkowe itp).
    Dom na malej gorce, ktorej wyrownanie i wywozka tego co zostalo zebrane
    tez pozarlo troche kasy (lacznie ok 8tys), do tego oczyszczalnia sciekow
    Actibloc (SBR) plus studnia chlonna, okna dachowe - w projekcie 6, a
    zdecydowalem sie na 2 - Velux pasywne. Schody chowane na strych -
    najcieplejsze jakie byly na rynku. Docieplenie poddasza - ok 30cm piany.
    Komin ceramiczny - 1 - jak zdecyduje sie kiedys na kominek. Rynny tytan,
    drenaz dookola domu oraz odprowadzenie deszczowki do skrzyn
    rozsaczajacych. Do tego instalacja do monitoringu, choc na razie tylko
    kable - rejestratora i kamer jeszcze brak.

    Stan na dzis - czekam na kuchnie i sie wprowadzam w ciagu 2-3 tygodni.

    Budzet zakladany: ok. 500-520tys.
    Przekroczenie na dzien dzisiejszy w okolicy 50tys - nie ma wiec tragedii.
    Lokalizacja: Zgorzelec - tutaj nikt nie chce pracowac za mala stawke -
    wszyscy uciekaja do Niemiec do pracy - specjalistow szuka sie ze
    swieczka i czeka na nich miesiacami. Mi sie udalo w miare
    zsynchronizowac prace. Czas budowy - na razie ok 15-16 miesiecy.
    Teraz na zewnatrz brakuje mi tylko podbitki i ogrodzenia i
    rozprowadzenia humusu, ktory lezy i czeka na swoj czas.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 67. Data: 2018-01-11 01:07:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To tak cirka jebalt bedziesz placil rocznie 15-20 tysiecy podatku katastralnego jak
    go wprowadza.

  • 68. Data: 2018-01-11 07:49:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 01:07:31 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To tak cirka jebalt bedziesz placil rocznie 15-20 tysiecy podatku katastralnego jak
    go wprowadza.

    nudny jestes z tym podatkiem juz, z jego wysokoscią też - do kasandrycznych wizji
    dodaj jeszcze najazd hunów

    b.

  • 69. Data: 2018-01-11 08:44:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 01:07:31 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To tak cirka jebalt bedziesz placil rocznie 15-20 tysiecy podatku katastralnego jak
    go wprowadza.

    Ile podatku cirka jebałt wg Ciebie zapłaci właściciel kamienicy w której mieszkasz
    za tą kamienice?

  • 70. Data: 2018-01-11 09:30:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 08:44:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ile podatku cirka jebałt wg Ciebie zapłaci właściciel kamienicy w której mieszkasz
    za tą kamienice?

    Jaki właściciel? Zapłacą przecież wynajmujący ;) Podatki ZAWSZE w ten
    sposób działają. Płaci je ZAWSZE konsument :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.