  • 11. Data: 2011-02-27 09:12:12
    Temat: Re: Koszt budowy piwnicy 120 mkw
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    U mnie to było dośc znaczny koszt około 10 000 ze względu na transport.

    Sciany fundamentowe wylewane do szalunków to nie btły duże koszty, ale już
    dodatkowy strop nad piwnica to juz jest koszt.

    Ale i tak warto moim zdaniem

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 12. Data: 2011-02-27 13:48:50
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Dnia 27-02-2011 o 09:38:05 hk <h...@k...pl> napisał(a):

    > Trochę przepłacałem, trochę wychodziło taniej bo jeszcze ojciec żył i
    > niektóre rzeczy robił sam. W tym roku są podwyżki na wszystko. Nic
    > taniej, wszystko drożej :( Z tym, że jak jest działka ze spadkiem, to
    > piwnica nie jest już 3 czy 4x droższa od samego fundamentu - np. u mnie
    > przy różnicy poziomów prawie 1,5 metra na narożnikach musiałbym dawać
    > ławy schodkowe i ścianki fundamentowe nie 0,8 ale od 0,8 do 2,3m. Albo
    > "normalne" ławy i potem wszystko zasypać piaskiem. Mam drożej o pół muru,
    > strop, izolację i schody a taniej o piasek którego nie musiałem wsypywać
> [...]
    No i taniej masz uzytkową powierzchnię na różne instalacje, kotłownie itd.
    w domu bez piwnicy musisz na to przeznaczyć pomieszczenie które także
    kosztuje.
    W domu z piwnicą mozna mieć mniejszą pow zabudowy, mniejszy dach, mniejsze
    stropy.
    Sam mam 85m2 piwnicy pod domem, jedyne pod garażem nie robiłem.
    Kosztaowała mnie jakieś 40-50kzł.

    kolega chyba pisze razem z ławami
    bo ja się pytam o koszt dodatkowy żeby zrobić piwnicę
    ile kosztuje dodatkowy strop, 1,5m wysokości ściany z bloczków i robocizna ?

  • 13. Data: 2011-02-27 13:57:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > pewnie było milion razy :-) ale się zapytam
    > ile mniej więcej kosztują poszczególne materiały na budowe piwnicy i
    > dodatkowa robocizna
    > może ktos się podzieli notatkami z kosztów
    > jak i uwagami na temat warto mieć piwnice czy nie
    > w piwnicy była by kotłownia ze składem opału
    > być może garaż ,pomieszczenie na małe biuro z wyjsciem na zewnątrz
    > pozdrawiam

    G łownie koszt dodatkowego stropu
    Strop to koszt pewnie o 5tys materiały i 5 tys roboczna. Troche więcej
    bloczkow na ściany i robocizna dodatkowa
    Myslę ze 20tys to kwota ktora musisz doliczyć za piwnicę jesli masz dobre
    warunki gruntowe

  • 14. Data: 2011-02-27 14:49:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > G łownie koszt dodatkowego stropu
    > Strop to koszt pewnie o 5tys materiały i 5 tys roboczna. Troche więcej
    > bloczkow na ściany i robocizna dodatkowa

    strop, schody, mur, dużo lepsze izolacje: wodna i termiczna. mniej piachy do
    przywiezienia, wiecej rodzimego gruntu do usuniecia.

    b.

  • 15. Data: 2011-02-27 17:28:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > G łownie koszt dodatkowego stropu
    > Strop to koszt pewnie o 5tys materiały i 5 tys roboczna. Troche więcej
    > bloczkow na ściany i robocizna dodatkowa

    >strop, schody
    Strop liczyłem schody w cenie stropu tez bez problemu machną
    >, mur,
    ok 60mkw pewnie.

    >dużo lepsze izolacje: wodna
    Jak warunki gruntowe dobre to wodna izolacja standardowa

    > i termiczna.
    80 m2 to 8m3 styro+ klej+ dysperbit. Koszt nie przekroczy 2 tys
    > mniej piachy do przywiezienia, wymieniając grunt pod budynkiem
    tu fakt ja nie mam piwnicy ze wzgledu na warunki gruntowe i wydałem na piach
    3tys zl. gdybym robil piwnice majac normalne warunki gruntowe tego kosztu
    bym nie poniosl

    >wiecej rodzimego gruntu do usuniecia.
    u mnie i tak usuwalem na 1 metr głeboko tylko ze nie wywoziem tego.
    Podniosłem teren wokół domu.

    Kris

  • 16. Data: 2011-02-28 08:37:00
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > bloczkow na ściany i robocizna dodatkowa
    > Myslę ze 20tys to kwota ktora musisz doliczyć za piwnicę jesli masz dobre

    + wykonczenie podlogi - wylewka + najtansze kafle przy 120m2 wyjdzie pewnie
    z 5tys. Potem trzeba od srodka tynk rzucic (kolejne min 5tys). Do tego
    stolarka drzwiowa, instalacje (CO + prad), malowanie. Mysle ze przedzial
    40-50tys to jest raczej cena minimalna.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2011-02-28 09:08:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego stolarka drzwiowa, instalacje (CO + prad), malowanie. Mysle ze
    > przedzial 40-50tys to jest raczej cena minimalna.

    Pewnie można i 100tys wydac.
    Ale rosądnie robiąc to 15tys stan surowy. Posadzki 120mkw *30zł to ok
    3500zł, tynki drugie tyle.
    Wychodzi więc 22tys. Instalacja elektryczn a w takiej piwnicy to koszt
    znikomy- no chyba że ktoś che sobie inteligentna piwnice robić. To samo z
    ogrzewaniem. Albo niepotrzebne wcale a jak już to wystarczy pewnie
    podłogówka z petlami co pół metra. Drzwi, terakota, malowanie- tu przyjmijmy
    rozrzutnie 8tys. Mamy więc 30tys

    No i najwazniejsze nie wszystko trzeba robić od razu tu sporo kosztów mozna
    przerzucić na później
    A zyskli: kilka tysięcy złotych oszczedzone na braku konieczności wymiany
    gruntu pod budynkiem(u mnie na sam piach między fundamenty wyszło 3tys),
    odpada koszt garażu np bo można spokojnie w piwnicy zrobic.
    Nie wiem czy to wszystko razem licząc nie wyjdzie na zero. Garaż z reguły
    kazdy ma albo w bryle budynku albo wolnostojący. A taki garaż to nie jest
    mały koszt.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-02-28 09:48:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie wiem czy to wszystko razem licząc nie wyjdzie na zero.

    hehehe, od dawna wiadomo ze piwnica jest dosc droga i dlatego obecnie mało kto ja
    buduje. Mozna sie sprzeczacz jak bardzo droga - ale zeby powiedziec ze wyjdzie na
    zero to nieco przesadziłeś :)

    b.

  • 19. Data: 2011-02-28 09:56:01
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    ok 30 tysiecy za 100 metrów. To drogo?
    No i oszczędność w przyszłości na podatku od nieruchomości w porównaniu z
    domkiem gospodarczym.

    Przy 100 metrach piwnicy to jest 0,32 zł za metr na rok , przy domku
    gospodarczym 6,88 zł za metr.

    po 20 latach to jest 13 tysięcy różnicy w podatku

  • 20. Data: 2011-02-28 10:02:41
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 27.02.2011 14:48, Szumek pisze:
    > kolega chyba pisze razem z ławami
    > bo ja się pytam o koszt dodatkowy żeby zrobić piwnicę
    > ile kosztuje dodatkowy strop, 1,5m wysokości ściany z bloczków i robocizna ?

    Dodatkowy to tak ze 30 tys.:

    strop 100m2:
    ok. 3,5tys za beton
    ok. 4 tys. stal
    ok. 2,5tys. akermany
    ok. 1,5tys. deski i stemple
    ok. 3,5tys. robocizna (niektórzy wołali 7tys. ale mieli swój szalunek)
    razem 15 tys. ze schodami ok. 17tys.

    ściany ekstra:
    2 tony cementu - 800zł
    1 wywrotka piasku - 400zł
    plastyfikatory - ok. 70zł
    bloczki ok. 2700szt. - 7,5 tys
    robocizna za 100m2 - 3,5 tys
    i liczyłem 70 mb x 1,5 wys. =100m2 minus otwory
    razem 12,5 tys.

    ale policz sam ile metrów kwadratowych ściany masz i koszt jeśli na m2
    wychodzi 33 lub 27 bloczków - zależy czy ściana 38cm czy 25cm, bloczek
    kosztuje ok. 2,40-2,80zł i robocizna 30-35zł/m2