  • 21. Data: 2011-02-28 10:19:28
    Temat: Re: Koszt budowy piwnicy 120 mkw
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem czy to wszystko razem licząc nie wyjdzie na zero.

    >hehehe, od dawna wiadomo ze piwnica jest dosc droga i dlatego obecnie mało
    >kto ja buduje. Mozna sie sprzeczacz jak bardzo droga - ale zeby powiedziec
    >ze wyjdzie >na zero to nieco przesadziłeś :)

    Zgrubne wyliczenia poczyniłem- jak cos się nie zgadza to sprostuj.
    Przyjmujac wersje z garażem w piwnicy to faktycznie może wyjść na zero.
    Pożądny garaż wolnostojący to koszt pewnie ok 15tys czyli połowa kosztu
    piwnicy. Garaż w bryle budynku to tez pewien koszt finansowy. A przenosząc
    go do piwnicy mozemy dzięki temu albo zyskac dodatkowy metraż mieszkalny
    albo zmniejszyć koszty budowy budując odpowiednio mniejszy o te np 30metrów2
    dom. Możemy tez zrezygnowac z kotłowni na parterze, pomieszczenia
    gospodarczego itp na rzecz albo powiększenia powierzchni mieszalnej albo
    odpowiednio zmniejszając dom w fazie projektu co tez przyczyni się do
    obniżenia kosztów
    A ze teraz mało kto buduje? Z moich obserwacji i rozmów wynika ze wiekszość
    by wybudowała. Tylko że teraz ludziska buduja gdzie się da i przynajmniej tu
    na moim terenie budowa piwnicy jest bez sensu ze wzgledu na wysoki poziom
    wód gruntowych. Gdyby wody gruntowe były nisko to mysle ze mało kto by się
    zastanawiał i kazdy piwnicę robił. A jak ktoś nastawia sie na ogrzewanie
    paliwami stałymi to piwnica jest koniecznościa moim zdaniem.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2011-02-28 10:48:57
    Od: " " <j...@g...pl>

    robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > amo
    >
    > Zawsze zastanawiam si=EA sk=B1d takie rachunki si=EA bior=B1 ?
    > Buduj=B1c piwnic=EA budujesz dodatkowo mur na wysoko=B6=E6 1, 5 metra - odp=

    CIACH
    a ja się z kolei zastanawiam zawsze, czy te "tanie piwnice" zostawiacie w
    wykończeniu bunkra poniemieckiego ? Bo jeślii nie to co z tynkiem, farbami,
    stolarką drzwiową, instalacja elektryczną, wod-kan i pewnie CO + na deser
    wykończenie podłóg. No i może nie jak w mieszkaniu ale jednak co kilkanaście
    lat trzeba by odświeżyć.
    Podsumowując (i obserwując) - piwnice, to zbudowany za niemałe pieniądze,
    skład na rupiecie z którymi wielu osobom ciężko się pożegnać.

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 23. Data: 2011-02-28 15:05:46
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Podsumowuj c (i obserwuj c) - piwnice, to zbudowany za niema e pieni dze,
    > sk ad na rupiecie z kt rymi wielu osobom ci ko si po egna .
    >
    > Pozdrawiam,
    > g-jaro

    Mając piwnicę możesz podjąć decyzję, czy chcesz mieć skład rupieci czy
    nie, nie mając piwnicy nie masz wyboru. Ja mam piwnicę i przyznaję, że
    czasem mam problemy z utrzymywaniem tam porządku. Jedno pomieszczenie
    zagospodarowałem na warsztat - cały rok jak chcę mogę coś dłubać. Żona
    potrzebowała miejsca do malowania - też jest. Wszelkie przetwory,
    wina, sprzęt sportowy - nie ma problemu gdzie trzymać - garaż
    najczęściej jest zbyt mały, ponadto w porównaniu z piwnicą jest to
    zbyt droga powierzchnia do utrzymania (podatek, ogrzewanie,
    pozwierzchnia zabudowy, ).
    Zwróć uwagę, że moda na niebudowanie piwnic nastała w latach 90 gdzie
    było totalne odreagowywanie wszystkiego z lat poprzednich (płaskie
    dachy, piwnice). O ile się nie mylę to w krajach o surowym klimacie
    np Kanada to praktycznie nie buduje się domów bez piwnic.

  • 24. Data: 2011-02-28 20:39:44
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Gorzej w zimie szybko wyjechać.

    -----

  • 25. Data: 2011-02-28 22:47:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 11:48, " " <j...@g...pl> wrote:

    > Podsumowuj c (i obserwuj c) - piwnice, to zbudowany za niema e pieni dze,
    > sk ad na rupiecie z kt rymi wielu osobom ci ko si po egna .

    Bo to zalezy kto co sobie postanowi (i z reguly - ile jest tam w
    stanie wpakowac kasy). Ja bylem we Francji w pensjonaciku w piwnicy i
    to poki co moj ideal piwnicy. Jacuzzi z kinem, sauna z prysznicem,
    pomieszczenie typu relax z TV, silownia.

    Dlatego mam piwnice 140m2 z czego:

    - 31m2 zajmuje drugi garaz (z wjazdem od tylu domu)
    - 18m2 zajmuje pomieszczenie gospodarcze z wyjsciem na zewnatrz
    (sprzety ogrodowe, kosiarki, pily etc)
    - 20m2 zajmuje silownia
    - 42m2 zajmuje (w przyszlosci! ;) jacuzzi + kino (ekran oczywiscie
    naprzeciwko jacuzzi zeby moznabylo obejrzec film moczac tylek) i z
    boku sauna + prysznic, a na srodku komplet wypoczynkowy + barek ;-)
    - 10m2 kotlownia (bufor 1000l + zasobnik CWU 300l + pompa ciepla)
    - 6m2 pomieszczonko "techniczne" na skrzynki elektryczne, alarmowe,
    szafe z serwerem, sprzetem do monitoringu TV etc

    Piwnice wysokie na 2,7m, bez ani jednego okna, ocieplone 15cm styro,
    ogrzewane podlogowka (na 140m2 poszlo ledwo 300-400mb PEXa - petle co
    30-40cm - 5 obwodow).

    Grunt to sobie zaplanowac co gdzie ma byc i sie tego trzymac :) A poki
    co w tym 42m2 pomieszczeniu moge sobie spokojnie z psem trenowac ;))
    pozdr.

    --
    Adam