  • 11. Data: 2016-04-10 12:25:31
    Temat: Re: Koszt docieplenia pianką PU
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-10 12:20, Piotrek wrote:
    > dostateczną barierą będzie pomalowanie płyt GK farbą (silikatową).

    Lateksową ...

    Piotrek

  • 12. Data: 2016-04-10 14:13:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 kwietnia 2016 12:20:40 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > On 2016-04-10 08:57, Budyń wrote:

    > Natomiast połączenie ekipy zewnętrznej i problemowej technologii to
    > gwarancja porażki. Jak nie od razu to po kilku latach ...

    To jest prawda. Mnóstwo ekip znam ale nie znam żadnej której mógłbym zaufać i zlecić
    położenie wełny na poddaszu. Nie ma szans żeby wynajęta ekipa zrobiła to dobrze. Tak
    samo zresztą jak nie znam w okolicy żadnej ekipy która policzy podłogowe ogrzewanie.
    Położyć położą ale na oko.

  • 13. Data: 2016-04-14 22:12:22
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedź!
    Jutro zajrzę do projektu, by zobaczyć ile zaplanowano wełny na dach.
    Chciałem pianę zamkniętokomórkową, ale naczytałem się że przy dużych
    różnicach temperatur potrafi się mocno kurczyć i pękać, przez co
    powstają szpary na 10-15cm!
    Piotr

  • 14. Data: 2016-04-15 12:34:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 21:52:30 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Lambda piany otwartokomorowej i wełny jest porównywalna. Tak więc jak
    > dasz tyle samo piany co miałbyś dać wełny to będziesz miał zdecydowanie
    > lepszą izolację niż przy wełnie.

    Oczywista bzdura :) Oczywiscie pod warunkiem, ze welna jest polozona poprawnie.
    2 x wiecej welny da 2 x lepszy wspolczynnik przenikania ciepla.

    > Masz po prostu szczelny "termos" i nie
    > tracisz na konwekcji i generalnie na przewiewach (zwłaszcza przy
    > ewentualnych błędach wykonawczych).

    Tylko przy bledach wykonawczych. Bez bledow wykonawczych w welnie tez
    nie ma czegos takiego jak przewiewy. Sam welne kladlem (no, glownie robil
    tesc i tesciowa bo ja mam na to uczulenie ;) i jeszcze bez folii i plyt KG
    przy wietrznej pogodzie zadnych przewiewow nie bylo :)

    > W każdym razie u siebie dałem 18 w porywach do 20 cm piany. I tak jak
    > napisałem wcześniej - w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w
    > okolicy. Termowizja potwierdziła, że nie ma problemów.

    To, ze w domu cieplutko nie ma nic wspolnego z tym ze dales piane tylko z
    tym ile energii w niego wpompowales ze zrodla ciepla :-) Mogles nawet i 5cm
    welny dac i miec cieplo. Nie mieszajmy pojec :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-04-15 13:55:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-15 o 12:34, Adam Sz. pisze:

    > Oczywista bzdura :) Oczywiscie pod warunkiem, ze welna jest polozona poprawnie.

    To zdedydowanie rzedsze zjawisko.

    > To, ze w domu cieplutko nie ma nic wspolnego z tym ze dales piane tylko z
    > tym ile energii w niego wpompowales ze zrodla ciepla :-) Mogles nawet i 5cm
    > welny dac i miec cieplo. Nie mieszajmy pojec :-)

    Ale pisze, ze snieg sie nie topi. Zobacz ile nowych dachow welnianych
    "plynie" zima, zwlaszcza powyzej okien dachowych. 90% dachow
    wykonczonych welna jest elegancko spitolona za niemale pieniadze. Jedyny
    ratunek to personal made.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2016-04-15 14:15:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-15 12:34, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > tesc i tesciowa bo ja mam na to uczulenie ;) i jeszcze bez folii i plyt KG
    > przy wietrznej pogodzie zadnych przewiewow nie bylo :)

    A z tym to nawet nie będę próbował dyskutować bo przede wszystkim to nie
    oglądałem Twojej izolacji. Już nie mówiąc o tym, że przecież Ty i tak
    masz wszystko najlepsze. Tak więc nie ma nawet takiej opcji żebyś miał
    skopane ocieplenie ;-)

> [...]
    > tym ile energii w niego wpompowales ze zrodla ciepla :-) Mogles nawet i 5cm
    > welny dac i miec cieplo. Nie mieszajmy pojec :-)

    Czytaj ze zrozumieniem, a nie odnosisz się do wyrwanego z kontekstu
    fragmentu zdania ...

    Piotrek

  • 17. Data: 2016-04-15 14:27:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 kwietnia 2016 14:15:34 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > oglądałem Twojej izolacji. Już nie mówiąc o tym, że przecież Ty i tak
    > masz wszystko najlepsze. Tak więc nie ma nawet takiej opcji żebyś miał

    No coz - ja wiekszosc robie sam albo dokladnie pilnuje wiec rzeczywiscie nie
    ma takiej opcji :) Do poprawnego ulozenia welny nie trzeba miec zadnych
    specjalistycznych narzedzi ani wiedzy - dobra miarka, ostry dlugi noz,
    duzo cierpliwosci, dokladnosci i to wszystko. Poziom zaawansowania =
    goryl ogarnie.

    > Czytaj ze zrozumieniem, a nie odnosisz się do wyrwanego z kontekstu
    > fragmentu zdania ...

    Twoim argumentem, ze pianka jest ciepla i lepsza od welny jest to, ze masz
    cieplo w domu. Skutek bez zwiazku przyczynowo skutkowego :-)

    To tak jakbys powiedzial, ze masz mocna glowe bo potrafisz wypic dwie butelki.
    Tylko nie wiadomo, czy piwa, czy spirytusu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-04-15 14:37:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-15 14:27, Adam Sz. wrote:
    > Twoim argumentem, ze pianka jest ciepla i lepsza od welny jest to, ze masz
    > cieplo w domu. Skutek bez zwiazku przyczynowo skutkowego :-)

    No dobrze, dam Ci hint-a. Ale jak i tym razem nie pomoże to się poddaję.

    Hint:
    "w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w okolicy"
    Zastąp przecinek koniunkcją.

    Piotrek

  • 19. Data: 2016-04-15 16:30:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 kwietnia 2016 14:37:42 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Hint:
    > "w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w okolicy"
    > Zastąp przecinek koniunkcją.

    W dalszym ciagu nie ma zwiazku przyczynowo-skutkowego. Moze grzales slabiej,
    moze sasiedzi grzali mocniej, moze sasiedzi maja welne polozona z bledami
    wykonawczymi, a moze poprawnie ale 10cm? :)

    W dalszym ciagu to nie jest dowod na to, ze polowa grubosci piany zastepuje z
    powodzeniem gruba welne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-04-15 19:58:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-15 16:30, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > wykonawczymi, a moze poprawnie ale 10cm? :)
    >
    > W dalszym ciagu to nie jest dowod na to, ze polowa grubosci piany zastepuje z

    Nie będę Ci przeszkadzał bo widzę, że świetnie sobie radzisz dyskutując
    ze swoimi własnymi tezami ;-)

    Hint2: gdzie napisałem, że "polowa grubosci piany zastepuje z
    powodzeniem gruba welne".

    Piotrek