  • 61. Data: 2010-10-07 06:28:58
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:i8ik0c$9hd$1@news.onet.pl...
    > Oni te dane podaja chyba asekuracyjnie, choc pewnie czyms uzasadnione. W
    > kazdym razie moja nie ma problemu z utrzymaniem 38C nawet jezeli woda nie
    > przekracza 40C. Bateria zadne nie wiadomo co, Kludi Zenta.

    A te 38stC to wiadomo... ustaw sobie więcej, np 45 i zobaczymy co ci poleci
    na wyjściu.
    Jeżeli tak jak pisałem wcześniej bateria puszcza zawsze trochę zimnej bez
    względu na ustawienie jej termostatu to może się okazać że w zimie u osoby
    mieszkającej w bloku ta zimna będzie miała 15stC a u mnie w domu będzie
    10stC. Jak więc widzisz gdy ustawisz termostat baterii na te 45stC a bateria
    na wejściu ciepłej ma ponizej 50stC to na wyjściu w obu przypadkach wypłynie
    woda o róznych temperaturach gdyż termostat gdyby nawet całkiem otworzył
    dopływ ciepłej to nie wiele da gdyż zimna leci w jakimś stopniu tak czy siak
    i może się okazać że w drugim przypadku przy 10stC będzie jej za dużo aby
    można było utrzymać 45stC na wyjściu.

    Marek

  • 62. Data: 2010-10-07 06:37:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >Piece kupiłem tak tanio, że mogę załatwić każdemu z dowozem na miejsce mało
    >używany Stiebel za 1000 zł. Albo np mi się trafił fabrycznie nowy Inproel
    >za 1/3 ceny. Nawet z fakturą.

    A to ja już wiem kto zabrał z wystawki spod domu mojego szwagra stare piece
    które on powymieniał.

    > Fakt jest taki, że prąd na razie drożeje wolniej. :-)\

    Na razie.

    > Hmm. Ostatnio wymieniłem w swojej sieci kilka komputerów żrących 100W na
    > mające podobną moc obliczeniową pobierające 8W.

    8W? To to sam procersor 80286 tyle pobierał 20 lat temu. Komu ty takie
    banialuki wypisujesz?
    Przeciętny 3,5" dysk twardy po to tylko aby się kręcił pobiera do 20W.

    > Żarówki prawie wszystkie mam energooszczędne. AGD prawie całe w klasie A+.

    > normalnie, czyli 1500 zł. :-)

    Solary za 1500? Masz pojęcie ile jakiego materiału w solarach się stosuje i
    ile pracy trzeba poświęcić na jego zbudowanie i zainstalowanie
    wraz z materiałami pomocniczymi?

    Marek

  • 63. Data: 2010-10-07 06:40:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >A wiec, mieszkasz na biegunie ciepla i Twoj przypadek jak i Marko1a jest
    >dla grupy tak naprawde malo miarodajny.
    Eee nieee. Ja mieszkam w Sączu a tu przymrozić potrafi. Ostatni sezon to
    mrozy poniżej -20 trzaskały, nawet przez cały tydzień tak było

    Marek

  • 64. Data: 2010-10-07 06:47:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest
    > minimalnie lepszy?

    A ja korzystam z mojego klimatu i cieszę się że zima jest jak zima a nie
    jakaś plucha kiedy wszyscy wokoło smarkają i kichają roznosząc bakterie.
    Cieszę się że po pracy jadę do domciu 5 minut, zjadam coś pakuję narty i za
    30-40 minut jestem na stoku w Wierchomli, albo na Jaworzynie lub gdzieś
    indziej i cieszę się że jest zima bo warunki dobre. A ty? Jeżeli nie
    jeździsz na nartach to pewnikiem obmacujesz pilota a jeżeli jeździsz to za
    jeden dojazd do gór zapłacisz więcej niż ci ten klimat ciepły daje
    zaoszczędzić na grzaniu przez całą zimę.

    >(chociaż Osramy kilkunastowatowe za 5 zł też kupowałem).

    I po takich tanich żarówkach nosić będziesz albo już nosisz okulary jak
    denka od słoików.

    Marek

  • 65. Data: 2010-10-07 06:59:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > No patrz, różnica w działaniu katastrofalnie inna. Posypuję głowę popiołem
    > i idę do kąta.

    Ano inna gdyż zawory mieszające ESBE czy np Honeywell mają wbudowane
    dodatkowo inne bajery służące do ochrony instalacji, np ochrona przed
    wypływem gorącej wody przy braku zimnej, i są zupełnie na inne przepływy i
    zakresy temperatur wejściowych geniuszu.

    > Masz tu dane prosteo od producenta:
    > http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Bater
    ie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

    > Polecam skupić się na słowie "zalecana".

    No i co geniuszu z tego wynika? Ano to co pisałem wcześniej że do
    prawidłowego działania nalezy zapodac na wejście bateri wodę zimną i ciepłą
    w odpowiednich zakresach temperatur i tak np. zaleca się aby ciepła woda
    zawierała się w zakresie 55-65stC. Ja pisałem że często spotykałem się z
    zakresem 55-80 a ty bredziłeś coś o 65-90 genialny człowieczku. A słowo
    "zalecana" w tym przypadku oznacza że jak nie uzyskasz wymaganej temperatury
    na wyjściu baterii gdyż przekroczysz zalecane wartości to producenta przy
    twoich reklamacjach powie ci że możesz go pocałować w dupę.

    > Nie trzeba było takich kupować

    No jak widzisz wszystkie mają jakiś dopuszczalny zakres temperatur i
    wychodzi na to że ja kupiłem taką co nawet w szerszym zakresie temeratur
    wejściowych potrafi nalezycie mieszać wodę więc chyba jednak dobrze kupiłem
    co nie geniuszu?

    Marek

  • 66. Data: 2010-10-07 07:25:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dodatkowy bonus był podczas lipcowych upałów. :-)

    Gdzie wciągu dnia podczas upałów włączałeś klimę a tu na rachunku zonk...
    pierwsza taryfa na zegarze i oszczędności z posiadania drugiej idą w dupę.

    Marek

  • 67. Data: 2010-10-07 07:36:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Gdzie wciągu dnia podczas upałów włączałeś klimę a tu na rachunku zonk...
    > pierwsza taryfa na zegarze i oszczędności z posiadania drugiej idą w dupę.

    W ciągu. Nie zauwazyłem.

    Marek

  • 68. Data: 2010-10-07 08:05:38
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    Marek:

    > Daj sobie na wstrzymanie.  Najpierw coś poczytaj na temat zanim zaczniesz ze
    > mną dyskusję.

    Nie ma sensu dyskutowac z dyletantem.
    O legionelli więcej wiedzą w szkole średniej.

    Strachu S.

  • 69. Data: 2010-10-07 10:22:18
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > Wszystko co ma temperaturę powyżej -273 stopni Celsjusza ma w sobie
    > ciepło.
    > W podstawówce na fizyce tego kiedyś uczyli.

    Uaaaa.
    to temperatury nawet nie zapowiadane przez największych pesymistów pogody

    A w szkole? Cóż teorii uczą, przeliczników praca/energia też. Z tym, że
    takie tematy to na grupę fizyka, a nie tu, gdzie zaglądają praktycy.

  • 70. Data: 2010-10-07 10:45:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A w szkole? Cóż teorii uczą, przeliczników praca/energia też. Z tym, że
    > takie tematy to na grupę fizyka, a nie tu, gdzie zaglądają praktycy.

    Próbuję Ci wytłumaczyć, że dla pompy ciepła liczy się ciepło, a nie
    odczuwane przez człowieka uczucie ciepła lub zimna.

    Niestety wszystkie prawa fizyki teoretycznej dotkliwie dotyczą też
    praktyków.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/