  • 41. Data: 2010-10-06 15:29:08
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Paź, 12:53, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > On 6 Paź, 09:46, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > Juz po pierwszym zdaniu wiedzialem, ze reszta nie bedzie zbyt madra :)
    [cut twoje zaoszczedzenie 2,5kzl/rok w stosunku do pradu.]
    A jakbys policzyl porownanie do wegla/brykietow/gazu?

    Bo wiesz, ja dzis zaoszczedzilem 40kzl bo sobie wesela nie urzadzilem.
    I jutro tez tyle zaoszczedze bo drugiego wesela nie urzadze. Az kreci
    mi sie w glowie ile zaoszczedze w przyszlym tygodniu :)

    A tak powaznie.
    U mnie dom 100-letni ale utrzymany i z grubsza ocieplony to koszt
    opalu na poziomie 2,5kzl/rok. Plus piec (jakies 3kzl raz na (nie wiem
    szacuje) 10 lat. daje jakies 3kzl rocznie na grzanie i wode do mycia.

    Wiec twoja pompa ciepla zwracala by mi sie, no wlasnie, nie zwracala
    by sie chyba wcale :)

  • 42. Data: 2010-10-06 16:31:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 08:29:08 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

> [...]
    > opalu na poziomie 2,5kzl/rok. Plus piec (jakies 3kzl raz na (nie wiem
    > szacuje) 10 lat. daje jakies 3kzl rocznie na grzanie i wode do mycia.

    Nie ma to jak romantyczna pobudka o wschodzie słońca, by drżąc z zimna
    rozpalić w piecu, a później wynieść popiół ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 43. Data: 2010-10-06 17:04:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC więc resztę do wymaganych
    > 55-60stC musisz dogrzewać grzałkami .
    > Dlaczego akurat 55-60? Bo przy 60stC nie masz ryzyka wystąpienia bakterii
    > legionelli a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy
    > potrzebują temperatury w zakresie 55-80stC .

    Ja nie wiem co Wy z tymi bateriami moja dziala doskonale w kazdej temp.
    powyzej 38C.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2010-10-06 17:31:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >

    > Dotychczas chwaliłeś się tu wszystkim i udowadniałeś że masz najtaniej bo
    > na prąd. No to w końcu było najtaniej czy dopiero się teraz zrównało, ale
    > nie jest najtaniej?

    Teraz to licznik zacznie sie krecic w druga strone. :-))

    > Przypomnę że ceny nosników zmienianią się ciągle. Dzisiaj się zrównały a
    > kto wie, może od wiosny przyszłego roku za prąd z naszych elektrowni na
    > węgiel trzeba będzie płacić sporo więcej niz obecnie.

    Ale jakie zrownalo? W drugiej taryfie grzejac klimatyzatorem do -5C na
    zewnatrz? A pozniej co? Dynamiczne piece akumulacyjne, bufory ciepla? Mowa o
    drogiej instalacji gazowej i kominie jakby piece akumulacyjne byly tanie a i
    samo przylacze energetyczne rowniez.

    > Popatrz na olej opałowy. Kiedyś wszyscy wstawiali kotły na olej i co?
    > Przestawili się na tanszy gaz gdyz cena oleju poszła do góry. Był czas
    > gdy instalacja gazowa pomimo inwestycji była najtańszym sposobem na ciepło
    > w domu (nie uwzględniam tu celowo kotłowni na węgiel czy pelety i inne
    > cuda gdyż mowa o nośnikach wygodnych).
    > Teraz być może przyjdzie kolej na prąd jako najtańszy nośnik ale jest to u
    > nas raczej mało prawdopodobne, przynajmniej do czasu aż nie powstanie
    > elektrownia atomowa? Jak długo żyję tak zawsze prąd był zawsze najdroższy.

    Elektrownia atomowa kosztuje tyle, ze przez najblizsze 30 lat nie
    spodziewalbym sie obnizki pradu. Poza tym kto bedzie mial interes w tym,
    zeby cene obnizac skoro drozej tez sie sprzedaje? Jakies dwa lata temu
    pisalo sie, ze polskie sieci przesylowe sa w oplakanym stanie i konieczne
    inwestycje moga spowodowac w dluzszym okresie wzrost cen nawet o 80%.

    > Może do wiosny, a może do wakacji i już będziemy mieć podwyżkę prądu?
    > Czy opłaca się więc już przestawiać kotłownię z gazu na prąd? Myślę że nie
    > warto a jeśli czas rzeczywiście nadejdzie to z tym żadnego problemu
    > raczej nie będzie gdyż w tą stronę przeróbka wystarczy tylko odpowiedniej
    > mocy grzałki w zbiornik 1000l i kumulować energię w nocy aby mieć na
    > dzień. Weź jednak pod uwagę że jest coraz więcej urządzeń elektrycznych z
    > których korzystamy w dzień lub całodobowo. Dawniej zadowalałeś się
    > telewizorem który pobierał 80-120W a dzisiaj byle większy LCD żre dwa razy
> [...]

    Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie
    zapalac.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-10-06 19:11:27
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Pierwsza z brzegu dokumentacja o zaworach mieszających:
    >
    > http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20
    termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

    > Nowoczesne baterie do prawidłowego działania potrzebują wody o temp.
    > 50-65C, a nie 65-90C.

    Geniuszu! Wyraźnie napisałem o bateriach termostatycznych a nie o zaworach
    mieszających do których opisu link podajesz.
    Druga sprawa, napisałem 55-80 a nie tak jak ty geniuszu próbujesz mi wmówić
    65-90 więc po raz kolejny udowadniasz że masz problemy z rozumieniem
    pisanego tekstu. Co do zakresu 55-80 to najczęsciej z bateriami o
    dopuszczalnym takim zakresem miałem do czynienia, mam nawet w domu takie

    Wiec jeszcze raz powtórzę specjalnie dla ciebie:
    Bateria termostatyczna do prawidłowego działania potrzebuje zakresu
    temperatur najczęsciej 55-80stopniC.

    Marek

  • 46. Data: 2010-10-06 19:17:24
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Ja nie wiem co Wy z tymi bateriami moja dziala doskonale w kazdej temp.
    > powyzej 38C.

    W instrukcji obsługi mojej baterii jest napisane że do prawidłowego
    działania wymaga się aby woda ciepła nie przekraczała zakresu 55-80stopniC.
    Poniżej 55stopni producent nie daje gwarancji że jak ustawisz na pokrętle
    45stopni to bateria będzie w stanie dać tyle. Wychodzi na to że jak braknie
    dopływu gorącej wody to zimna w jakimś stopniu i tak się poleje i to
    warunkuje tą dolną granicę. Natomiast powyżej 80 może ze względów
    bezpieczeństwa i konstrukcji baterii.

    Marek

  • 47. Data: 2010-10-06 19:51:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > braknie dopływu gorącej wody to zimna w jakimś stopniu i tak się poleje i
    > to warunkuje tą dolną granicę. Natomiast powyżej 80 może ze względów

    Oni te dane podaja chyba asekuracyjnie, choc pewnie czyms uzasadnione. W
    kazdym razie moja nie ma problemu z utrzymaniem 38C nawet jezeli woda nie
    przekracza 40C. Bateria zadne nie wiadomo co, Kludi Zenta.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-10-06 19:53:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 21:11:27 +0200, tarnus napisał(a):

    > Geniuszu! Wyraźnie napisałem o bateriach termostatycznych a nie o zaworach
    > mieszających do których opisu link podajesz.

    No patrz, różnica w działaniu katastrofalnie inna. Posypuję głowę popiołem
    i idę do kąta.

> [...]
    > pisanego tekstu. Co do zakresu 55-80 to najczęsciej z bateriami o
    > dopuszczalnym takim zakresem miałem do czynienia, mam nawet w domu takie

    Nie trzeba było takich kupować.

    > Wiec jeszcze raz powtórzę specjalnie dla ciebie:
    > Bateria termostatyczna do prawidłowego działania potrzebuje zakresu
    > temperatur najczęsciej 55-80stopniC.

    Masz tu dane prosteo od producenta:
    http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Bater
    ie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

    Polecam skupić się na słowie "zalecana".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 49. Data: 2010-10-06 20:17:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Masz tu dane prosteo od producenta:
    > http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Bater
    ie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

    > Polecam skupić się na słowie "zalecana".

    Dyskusja zaczela sie jak pamietam o mozliwie wysokiej temp. jaka mozna
    osiagnac przy pomocy PC a tu dyskusja o rodzajach baterii termostatycznych
    nie wiele wnoszacych do tematu.
    Mnie prawde mowiac te 40C nie powala, wiedzac ze dla wiekszej rodziny trzeba
    zgromadzic blisko 300L takiej wody na dobe uwzgledniajac straty zasobnika.
    Czas pracy pompy grzejacej do temp. 40C z przewyzszeniem granicznym blisko
    0C wydaje sie troche dlugi by ogrzac tym jeszcze dom w drugiej taryfie.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2010-10-06 20:28:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > zasobnika. Czas pracy pompy grzejacej do temp. 40C z przewyzszeniem
    > granicznym blisko 0C wydaje sie troche dlugi by ogrzac tym jeszcze dom w

    ty nie mieszaj - nikt nie mówił ze pompy ciepła bedziemy wykorzystywać w II
    taryfie z zastosowaniem bufora. Było do wyboru:albo PC normalna albo
    ogrzewanie czysto elektryczne II taryfa z buforem. To tak w ramach wysokich
    cen gazu gdyby kto nie pamietał :-)

    b.