  • 81. Data: 2010-10-07 17:05:54
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4cadc892$0$21010$65785112@news.neostrada.pl...

    > I tak woda musi mieć co najmniej +4°C - w przeciwnym przypadku zamarznie w
    > układzie.

    no i wszystko jasne :-)

    b.

  • 82. Data: 2010-10-07 18:19:11
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 09:35, Jan Werbinski pisze:
    > 1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
    > 1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
    > 1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura
    >
    > Gaz 0,22 zł + straty w komin + kosztowna instalacja kominowa i grzewcza.
    > Prąd 0,25 zł - zyski ze stosowania pompy ciepła zamiast grzania
    > oporowego - prostota instalacji i wygoda.
    >
    > Klimatyzatory (czyli pompy ciepła powietrze - powietrze) za 3-5 tys mają
    > od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do
    > pobranej. Dzieląc 0,25 zł/3 mamy 8 groszy grzejąc w taniej taryfie i
    > 0,60/3=20 groszy w drogiej.

    Moja tabelka wygląda tak:
    Paliwo Wart. kaloryczna Cena jedn. Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Ekogroszek 26 MJ/kg 0,45 zł 0,85 20,36 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,50 zł 0,95 43,86 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,50 zł 1 41,67 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł
    Olej opałowy 43 MJ/kg 2 0,95 48,96 zł
    Prąd 1000 MWh 250 1 250,00 zł

    BR
    Igus'

  • 83. Data: 2010-10-07 18:30:46
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do
    > pobranej. Dzieląc 0,25 zł/3 mamy 8 groszy grzejąc w taniej taryfie i

    Moja tabelka poprawiona :o)
    Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Prąd 1 kWh 0,25 1 69,44 zł

    BR
    Igus'

  • 84. Data: 2010-10-07 18:37:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A te 38stC to wiadomo... ustaw sobie więcej, np 45 i zobaczymy co ci
    > poleci na wyjściu.

    Moze i masz racje, tylko ja zasobnik poki co grzeje do 45C i po przekreceniu
    na cieplejsza od 38C zawsze leci cieplejsza. Tematu szerzej nie znam,
    odnosze sie do mojej baterii.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2010-10-07 18:53:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest
    > minimalnie lepszy?

    A no oczywiste, ja moge Ci tylko pozazdroscic.

    > Jestem na etapie pracy nad oświetleniem kuchni. I wymyśliłem linijki LED.
    > Ale nie dlatego że są oszczędne, tylko z powodu kształtu i wygody oraz
    > możliwości pracy bez wentylacji. LED ma prawie identyczną sprawność, jak
    > świetlówki kompaktowe. Wadą jest nieciągłe widmo i cena. Zalety to brak
    > grzania się, małe wymiary umożliwiające realizację ciekawych pomysłów itp.

    Oczywiscie w kuchni LED to przede wszystkim wykorzystanie zalet tego zrodla
    swiatla, przy okazji po prostu eksploatacyjnie wychodzi bardzo tanio. Led
    pod szafkami to same zalety, mozna podswietlic miejsca ktorych wczesniej
    wrecz nie dalo sie podswietlic i do tego w taki sposob w jaki wczesniej nie
    bylo wrecz mozliwe. Mam nawet dwie wiszace lampy nisko nad blatem dzieki
    wlasnie LED bo zwykle halogeny "zjadlyby" mi okleine blatu z powodu
    temperatury.

    > Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie
    > ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie
    > pozostawiam.

    Tutaj jedynym zamiennikiem beda LED, tyle ze poki co cena jest zupelnie bez
    sensu.

    > Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po
    > DWÓCH MIESIĄCACH.

    No przy zalozeniu, ze uzywasz jednej zarowki przez 8 godzin. Tak naprawde
    uzywa sie wiecej zarowek i przynajmniej ja raczej nie przez 8 godzin
    dziennie. Dla dwoch zarowek to stosunek 8zl do 32zl i przykladowych 8 godzin
    dla obu.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2010-10-07 19:19:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-10-2010 o 20:30:46 Igus' <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    > Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł

    No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie
    60gr za kwh.
    a tak dokładnie to 0,3237 - energia, 0,1526 przesył, 0,0077 jakość :) +
    VAT=0,59048 :(
    czyli GJ=164zł.
    A tak w ogóle to ciekawe porównanie, gratuluję.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    PS Brykiet by się przydał, ma ktoś dane?

  • 87. Data: 2010-10-07 19:21:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Paź, 21:19, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 60gr za kwh.
    >   a tak dokładnie to 0,3237 - energia, 0,1526 przesył, 0,0077 jakość :) +

    Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ? Jaki dostawca ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2010-10-07 19:42:38
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 20:30:46 +0200, Igus' napisał(a):

> [...]
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    > Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł

    Problem w tym, że ciężko dokładnie oszacować koszty gazu ziemnego i
    energii elektrycznej z uwagi na dodatkowe opłaty. Dlatego 1,50 zł/m3
    gazu jest równie oderwane od rzeczywistości co 0,25 zł/kWh prądu w II
    taryfie.

    --
    ŁC
    Dlaczego kobiety przecierają rano oczy?

  • 89. Data: 2010-10-08 00:56:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Moja klima działa wg instrukcji od -15. W rzeczywistości od niższej. W
    praktyce nie używam poniżej -10. I to wystarczy na prawie całą zimę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 90. Data: 2010-10-08 00:57:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>