  • 101. Data: 2022-12-26 17:24:11
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-26 o 12:26, Kris pisze:
> [...]
    30 tys kwh.
    30MWh/8MWh = ~3,5 roku, bardzo dobry zwrot, czyli przez resztę 'życia'
    paneli mam energie za darmo :)

    > Podejmiesz decyzję co wówczas będzie mialo sens.
    No to już podjąłem, będę docelowo grzał PC, z wspomaganiem gazem.

    --
    Janusz

  • 102. Data: 2022-12-26 17:36:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 17:24:14 UTC+1 Janusz napisał(a):
    ?
    > No to już podjąłem, będę docelowo grzał PC, z wspomaganiem gazem.

    I gdzie tu sens skoro póki co kWh z gazu jest tańsza od kWh z prądu(licząc nawet pc+
    fv)?

  • 103. Data: 2022-12-26 18:20:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-26 o 17:36, Kris pisze:
> [...]
    > ?
    >>

    > I gdzie tu sens skoro póki co kWh z gazu jest tańsza od kWh z prądu(licząc nawet
    Bo prąd mam swój? tzn odłożony w 'magazynie' :)

    --
    Janusz

  • 104. Data: 2022-12-26 20:35:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 18:20:21 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Bo prąd mam swój? tzn odłożony w 'magazynie' :)

    Tyle że darmowy on nie jest.
    Zapłaciłeś za pv, może zdazysz odebrać część swojej nadwyżki, może nie zdążysz. PC
    też darmo nie dostaniesz.

  • 105. Data: 2022-12-26 22:58:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-26 o 20:35, Kris pisze:

    > Tyle że darmowy on nie jest.
    > Zapłaciłeś za pv, może zdazysz odebrać część swojej nadwyżki, może nie zdążysz. PC
    też darmo nie dostaniesz.
    Oczywiste, ale jeśli cała inwestycja mi się zwróci w powiedzmy 7-8 lat
    to się opłaca czy nie?
    A jak gaz wzrośnie wg tej taryfy na 2023 co jest zamrożona (+250% ) to z
    8 zrobi się 4 albo nawet mniej. A nie ma żadnej gwarancji że na 2024
    wzrośnie tylko o 250%, może to być więcej, wyborów już nie będzie więc i
    dopłat tez nie będzie.

    A 100 miesięcy które mi wyliczyłeś to akurat 8 lat z małym haczkiem.

    --
    Janusz

  • 106. Data: 2022-12-27 00:15:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 26 grudnia 2022 o 22:58:06 UTC+1 Janusz napisał(a):

> [...]
    > 8 zrobi się 4 albo nawet mniej. A nie ma żadnej gwarancji że na 2024
    > wzrośnie tylko o 250%, może to być więcej, wyborów już nie będzie więc i

    To sprawdź dzisiejsze ceny gazu na giełdach
    Daj znać co tam wyczytałaś

  • 107. Data: 2022-12-27 01:29:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > dopłat tez nie będzie.
    >
    > A 100 miesięcy które mi wyliczyłeś to akurat 8 lat z małym haczkiem.

    Skąd masz gwarancję że gaz zdrożeje? Cena gazu jest już niewiele wyższa niż przed
    wojną na Ukrainie. Im dłużej będzie trwała wojna tym niemiecka gospodarka bez dostaw
    gazu będzie się kurczyć. Gazoportu przy ich zapotrzebowaniu to proteza. Potrzebują
    gazu z grubej rury. Jeszcze niedawno chcieli stworzyć z ruskimi kartel i dyktować
    ceny gazu w Europie. Dzisiaj nie mają szansy na zaspokojenie swoich podstawowych
    potrzeb z ocalałej nitki w Bałtyku. Jedyna w tej części świata odpowiednio duża rura
    jest w Polsce. Ale z woli kacapow nieczynna. To się może zmienić bo

    Rosjanie mogą stracić w przyszłym roku jedną trzecią przychodów ze sprzedaży
    węglowodorów, więc sugerują możliwość wznowienia dostaw gazu przez Gazociąg Jamalski,
    który ciągnie się przez Polskę.
    Tyle onanet ma do powiedzenia w tej sprawie.
    szwaby zaczynają zmieniać politykę. Jak przed II Wojna Światowa jeszcze niedawno
    wspólnie z Rosją chcieli zapanować nad Europą. Ukraina i Polska im w tym zawadzaly.
    Polskę wzięli szwaby na siebie. Ukraina rządzona przez namiestnika z Moskwy miała nie
    stwarzać problemów. szwabom się spierdolilo jak sprzyjająca im opcja zdrajców
    przedziela w wyborach. Ukraińcy zmontowali Majdan i pokazali kacapom gest
    Kozakiewicza.
    Kolejny plan opanowania swata nie wypalił. A tak mało brakowało do połączenia
    niemieckiej europy z rosja. Dwóch niewysokich gości spierdolilo misternie ułożony
    plan. Jedno jest teraz pewne. Niemcy są bankrutem tak jak byli przed drugą wojna
    światową. Pomysł na ratowanie budżetu polegający na handlu ruskimi węglowodorami nie
    wypalił. Szans na zdobycie kasy w obozach koncentracyjnych nie ma bo złote zęby nie
    są modne. Teraz w interesie Niemiec jest szybkie zakończenie wojny i jeśli upadek
    Kijowa nie jest możliwy to poświęca puttina. Jego nie szkoda bo chory i niedługo
    zdechnie. Nie jestem specem od kacapskiej polityki wewnętrznej ale ostatnio dużo
    bogatych ruskich umiera w dziwnych okolicznościach. Co jak kiedyś u nas Lepper. Nie
    miał żadnego osobistego powodu żeby popełnić samobójstwo i je popelnil. Mający dużo
    pieniędzy i nie współpracujący ze spadkobiercami dawnego politbiura mogli by przejąć
    fuksem władze. Historia zna takie przypadki i nawet daleko szukać nie trzeba bo były
    u nas i za bliska granicą. Posmierci puttina stara ale nowa łączą odetnie się od
    okresy błędów i wypaczeń jaki sama stworzyła. B imędzie potrzebowała mnóstwa kasy w
    związku z czym będzie sprzedawała tanio węglowodory i nie surowce. I gaz stanieje.
    Przy tanich surowcach i udziale w odbudowie Ukrainy szwabska gospodarka nie
    zbankrutuje. Ruscy u siebie będą drukowali puste pieniądze żeby nie było rewolucji. A
    jak już nadrukuja to zrobią wymianę pieniędzy. Od wojny dwa razy była u nich wymiana
    pieniędzy to może być i trzecia. Lekarz by w takiej sytuacji stwierdził że rokowania
    są korzystne.

  • 109. Data: 2022-12-27 01:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A kiedy masz rozliczenie?
    > Bo jeśli przed połową roku, to pewnie jest jak piszesz, gdy już
    > masz braki.

    Listopad albo grudzien.
    Niby według umowy 21.12 a wedlug inflolinii listopad.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 108. Data: 2022-12-27 01:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > I gdzie tu sens skoro póki co kWh z gazu jest tańsza od kWh z
    > prądu(licząc nawet pc+ fv)?

    Ale jak ty to liczysz?
    1kwh gazu = 1wkh pradu?

    Bo jak grzałem w zeszłym roku gazem to miałem w domu maks 20 stopni.
    Kurwa, ciagle było mi zimno. :) Troche przesadzam, ale była to spora
    roznica po kilku letnim mieszkaniu w bloku gdzie ciagle było 22-23
    stopnie.
    A gazu zuzywałem od 9 do nawet 18m3 dziennie.

    Teraz grzeje klimatyzatorami. Mam 21-22 stopni.
    A pradu w najgorszy mróz (który na razie nie był jakis ogromny bo -8)
    zuzyłem 50kwh/h

    9m3 gazu to 100kwh
    18m3 gazu to 200kwh...

    Takze cos w tym jest ze jednak klima czy pc wytwarza z 1kwh pradu kilka
    kwh ciepła.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 111. Data: 2022-12-27 01:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Robi o tyle że np. Energa takowych nie oferuje w ogóle.
    > Rachunek co dwa miesiące.
    > I rok na wykorzystanie energii z "magazynu".

    Mi to w sumie wisi kiedy bede miał rachunek.
    Pytanie czy okres rozliczeniowy oznacza to ze po roku patrza co
    wyprodukowałem a co wykorzystałem i rozliczaja rowniez jezeli zyzycie
    było przed produkcja, czy odebrac mozna tylko co sie wczesniej
    wyprodukowało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.