  • 71. Data: 2022-12-25 12:32:26
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-24 o 23:11, Kris pisze:
    > Ale po co typ czy producent. Różnice są pomijalne.
    > Pisałeś ile spalasz brykietu jak kocioł gazowy Tobie padł i pisałeś jakie miałeś
    mperatury wtedy w domu.
    No i dalej błądzisz, co ci zaraz udowodnię, 15 kg brykietu Ruff z casto
    to 255Mj czyli 70kWh dla 100% sprawności kominka, gazem jak grzeję to
    zużywam średnio 12m3 co daje ponad 130kWh a zę grzeję kondesatem to
    nawet więcej bo dochodzi skraplanie wody, więc jak widać mogłem grzać
    max z połową mocy pieca gazowego co oczywiście jest niemożliwe, bo
    sprawność kominka jest mniejsza od 100%, więc jaką temp mogłem mieć
    wtedy w domu? jak widać nie było źle bo jakąś sensowną utrzymywałem
    czyli na pewno nie było to 20%.

    > Wyluzuj.
    > Czytaj ze zrozumieniem bo bzdury piszesz jak o 120litrach wody co to niby z
    hydroforu wypłynie jak prądu zabraknie.
    Nie napisałem że cała wypłynie, napisałem że mam taki hydrofor, aile
    wypłynie zależy od ciśnienia, rurka raczej nie peknie jak jest niskie
    tylko jak wysokie czyli po wyłączeniu pompy, a tak jak pisałem u mnie w
    hydroforze mam po opróżnieniu z wody 2 atm powietrza w środku. Czyli
    może się spokojnie cały opróżnić.

    --
    Janusz

  • 72. Data: 2022-12-25 12:35:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > "Za mało, kominek ma 14kW z czego 70% 'idzie' w wodę". Ty to napisałeś czy jakis
    inny Janusz? Jeśli tyto każdy komu się będzie chciało może sprawdzić w jakiej
    kolejności pojawiały się wpisy.
    To może przeczytaj jeszcze raz co tam pisze i postaraj się zrozumieć,
    gdzie pisze coś o sprawności?

    >Z mojej strony napisze że łżesz jak stara pomarszczona cyganka.
    To że jesteś cymbałem to wiem, nie musisz się przedstawiać.

    --
    Janusz

  • 73. Data: 2022-12-25 16:19:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 grudnia 2022 o 10:30:36 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > ja już pytałem, jak zrobić pompę ciepła która będzie grzała baniaki z
    > wodą, użytkową i co. wiem że da sie, nie wiem jaka jest cena i ile
    > potrzebuję litrów na co.
    >
    > ToMasz
    Jak to jak zrobić c? Normalnie. Na allegro są do kupienia wszystkie części potrzebne
    do zrobienia każdej pompy.

  • 74. Data: 2022-12-25 16:27:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewwww. Zdajesz sobie sprawę że nie możesz mnie obrazić? Byle kto nie może.

  • 75. Data: 2022-12-25 18:25:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2022 15:45, Janusz wrote:
    > Dokładnie, te baterie są potrzebne energetyce żeby dzień bilansować a
    > nie nam. Tymi dotacjami chcą sprytnie problem przerzucić na nas. Do
    > ogrzewania domu to kompletnie się nie nadaje i jest nierealne.

    Produkcje prądu z elektrowni na gospodarstwa domowe już przerzucili.
    Ludzie się prześcigają kto więcej i szybciej założy, to czemu z
    magazynowaniem miałoby się nie udać? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2022-12-25 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Zależy od ZE.
    > W Enei jest inaczej - możesz mieć rozliczenie roczne, więc
    > wszystko się samo bilansuje raz w roku.
    >
    > Pytanie co z nadwyżką - do tej pory nie miałem, za rok może
    > być....
    >
    > Ilości możesz odczytać z licznika.

    No własnie mam rozliczenie roczne w ENEA
    Bo gdyby to było tak jak pisze Janusz to do wiosny opłacałoby mi sie
    grzac gazem. Bo prad wyprodukowany latem juz wykorzystałem a dopiero
    wiosna zacznie sie jakas wieksza produkcja z nowych paneli.

    Dodatkowo Enea dziwnie opisuje sytuacje bo ostatnio na infolinii babka
    mi tłumaczyła ze oni stanu liczników wcale nie biora z dnia zakonczenia
    okreslu rozliczeniowego tylko odczytuja go wczesniej, ale nie wiadomo
    dokładnie kiedy. Byłoby to dziwne biorac pod uwage fakt ze maja licznik
    elektroniczny z którego moga wszystko odczytac co do dnia.
    Musze do nich napisach bo w BOK to chyba kazdy gada coś innego...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 76. Data: 2022-12-25 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Przecież firmy miały handicap w domyśle, płaciły cenę netto. Skoro
    > moja instalacja domowa 10kWp kosztowała (po częściach) 25 tys. (z
    > VAT 8%), a 5 tys. dostałem dotacji, to wychodzi 20%. Firmy miały
    > 23%. Ale po cenie rynkowej z montażem w domu było średnio 40
    > tys./10kWp, to stanowi w porywach 15% zwrotu, więc znacznie mniej
    > niż miała firma.

    No ale taka firma na starcie zapłaciła około 66% ceny bo reszte
    wrzuciła w koszty.

    > Tylko że w ten sposób, przy naszym klimacie, by się instalacje
    > zwracały 2x dłużej (okolice 16 lat), co by przestało być
    > kompletnie oplacalne. No bo jeśli firma ma zużycie np. 40MWh
    > rocznie, to jaką instalację wtedy zamontować? 50kWp czy 25kWp? A
    > co jeśli ma zużycie roczne 200MWh?

    Tylko ze firmy płaca za prad troche wiecej wiec i kalkulacja sie
    zmienia.
    Niby teraz zatrzymano to szalenstwo dla czesci firm i ustalono cene
    maks, ale przeciez do grudnia cena pradu to było ponad 3zł za kwh...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 77. Data: 2022-12-25 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > ja już pytałem, jak zrobić pompę ciepła która będzie grzała
    > baniaki z wodą, użytkową i co. wiem że da sie, nie wiem jaka jest
    > cena i ile potrzebuję litrów na co.

    Niezbyt rozumiem.
    Przeciez masz podgrzewacze wody z pompa ciepła.
    A ile potrzebujesz litrów to chyba ty musisz wiedziec.

    Ja akurat grzanie wody mam gazowe i na razie tak zostawiam bo pompy
    ciepła jeszcze nie mam a grzeje obecnie klimatyzatorami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 79. Data: 2022-12-25 19:27:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Produkcje prądu z elektrowni na gospodarstwa domowe już przerzucili.
    To akurat było łatwe, ludzie widzieli bezpośrednie oszczędności, nawet
    windowanie cen ludzi nie zniechęcało, na pniu powstało masę firm które
    wciskały wszystko a nawet więcej obiecując ludziom złote góry.

    > Ludzie się prześcigają kto więcej i szybciej założy, to czemu z
    > magazynowaniem miałoby się nie udać? ;-)
    I się nie uda, dokładnie z tego samego powodu, ludzie tu nie widzą
    bezpośredniej kasy a wyłożyć trzeba sporo no i kiedy by się to już miało
    zwrócić to akurat też wtedy (optymistycznie) albo wcześniej (realnie)
    skończą się akumulatory i znowu trzeba inwestować. Więc chętnych na to
    nie ma i szybko nie będzie.

    --
    Janusz

  • 80. Data: 2022-12-25 19:52:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-25 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No własnie mam rozliczenie roczne w ENEA
    > Bo gdyby to było tak jak pisze Janusz to do wiosny opłacałoby mi sie
    > grzac gazem.
    Ale to o rocznym rozliczeniu jest w ustawie, więc enea łaski nie robi
    Bo prad wyprodukowany latem juz wykorzystałem a dopiero
    > wiosna zacznie sie jakas wieksza produkcja z nowych paneli.
    No to tylko gaz Ci się opłaca.

> [...]
    > elektroniczny z którego moga wszystko odczytac co do dnia.
    > Musze do nich napisach bo w BOK to chyba kazdy gada coś innego...
    Na infoliniach rzadko maja pojęcie, lepiej na stronach dostawcy
    poszukać, lub na forach.
    Tutaj też ktoś walczy z enea
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=20
    041679#20041679