  • 81. Data: 2022-12-25 22:35:25
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 24 grudnia 2022 o 00:59:48 UTC+1 Budzik napisał(a):
    >.
    > >
    > Ja wole przynajmniej sprobować sie zastanowic co bedzie dalej.

    Nie ma zakazu- bogatemu nie zabraniają.
    Z tego co ostatnio pisales: wymienes kocioł gazowy( sprawny stary na nowy nowy),
    grzejesz klimatyzatorami( znaczy musiałeś je kupić) założyłeś panele( musiałeś kupić)
    Trochę chaotyczne ruchy- jakby małpie brzytwę dać i puścić ja luzem;)(bez urazy)
    Może coś nie doczytałem ale to dość dziwne działania.
    Z ekonomicznej strony zwłaszcza

  • 82. Data: 2022-12-25 22:38:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak to jak zrobić c? Normalnie. Na allegro są do kupienia wszystkie części
    potrzebne do zrobienia każdej pompy.
    Bez jaj. Może dla Ciebie to bułka z masłem. Ja się na tym nie znam. JAk
    pójdę do "firmy" to mi rzucą ceną 5 razy taką jak na allegro, więc
    pytałem tutaj - nikt mi nie odpowiedział konkretnie. Poczekam, moze coś
    się wykluje z cenami gazu, może ktoś przerobi mój problem i opisze

    ToMasz

  • 83. Data: 2022-12-25 22:42:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 19:39:09 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > go
    > 9kW mam za 22kzł.
    Promocje trafiłeś bo wszyscy inni mają z9ep za 45 tys
    Ale nawet gdyby:
    Te 22tys gdybyś hipotetycznie w licznik przedplacony załadował to miałbyś ponad 30
    tys kwh.
    Czyli prądu dla domu na ponad 100 miesiecy

  • 84. Data: 2022-12-25 23:11:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 25 grudnia 2022 o 22:38:53 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > pytałem tutaj - nikt mi nie odpowiedział konkretnie. Poczekam, moze coś
    > się wykluje z cenami gazu, może ktoś przerobi mój problem i opisze

    A czego oczekujesz po cenach gazu?
    Najbliższy rok masz gaz po ok 30 gr/kWh więc póki co tu żadna pc czy ponele tego te
    nie przebija.
    Co będzie po roku tego nikt nie wie iwiec szkoda czasu na wróżenie z fusów.
    W takiej np cywilizowanej Szwajcarii padl pomysl znacznych zakazów jazdy dla aut
    elektrycznych( bo i u nich prądu może braknąć).

  • 85. Data: 2022-12-25 23:20:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-25 o 22:42, Kris pisze:
> [...]
    Sam robiłem.

> [...]
    tys kwh.
    > Czyli prądu dla domu na ponad 100 miesiecy

    I co dalej?
    --
    Janusz

  • 86. Data: 2022-12-25 23:24:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-25 o 22:38, ToMasz pisze:
    > Bez jaj.
    Guzik prawda, na allegro mało co jest, ja kupę części w chinach kupiłem.

    Może dla Ciebie to bułka z masłem.
    Przecież on nie ma o pompie pojecia.

> [...]
    > pytałem tutaj - nikt mi nie odpowiedział konkretnie. Poczekam, moze coś
    > się wykluje z cenami gazu, może ktoś przerobi mój problem i opisze
    Przecież ci napisałem a nawet policzyłem.

    --
    Janusz

  • 87. Data: 2022-12-26 02:25:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 25 December 2022 at 23:24:39 UTC+1, Janusz wrote:
> [...]
    > Przecież on nie ma o pompie pojecia.
    > Ja się na tym nie znam. JAk
    > Przecież ci napisałem a nawet policzyłem.

    sąsiad mówi, że ogrzewanie gazem jest po choojó drogie

    bo gaz się pali raz i myk ciepelko do komina

    a palenie wunglem było ekologic zne bo ciepło były w piecu kaflowym cały czas i
    sprawnośc była 80%

  • 88. Data: 2022-12-26 03:32:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > pytałem tutaj - nikt mi nie odpowiedział konkretnie. Poczekam, moze coś
    > się wykluje z cenami gazu, może ktoś przerobi mój problem i opisze

    Nie można się znać na wszystkim. Może jesteś lekarzem co wymienia soczewki w oczach.
    Znajomy poszedł prywatnie bo on głupi jest jak but. Opowiadał że od wejścia na salę
    gdzie robili do wyjścia upłynęło ze dwadzieścia minut. Sam zabieg około dziesięciu
    minut z przygotowaniem. Bez soczewki zapłacił trzy tysiace za samą robociznę. Jak
    przebicie pomiędzy zrobieniem samemu pompy ciepła a kupieniem jest dziesięciokrotne
    to warto się nauczyć. Wszystkie materiały są w necie.

  • 89. Data: 2022-12-26 07:41:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-12-2022 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No własnie mam rozliczenie roczne w ENEA

    Dopytałem praktyków - masz rok czasu na wykorzystanie nadmiaru z "magazynu".
    Jak tego nie zrobisz to przepada.

    Miesięczne rozliczenia to masz w innych ZE.

    > Bo gdyby to było tak jak pisze Janusz to do wiosny opłacałoby mi sie
    > grzac gazem. Bo prad wyprodukowany latem juz wykorzystałem a dopiero
    > wiosna zacznie sie jakas wieksza produkcja z nowych paneli.

    A kiedy masz rozliczenie?
    Bo jeśli przed połową roku, to pewnie jest jak piszesz, gdy już masz braki.

  • 90. Data: 2022-12-26 07:42:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-12-2022 o 19:52, Janusz pisze:

    > Ale to o rocznym rozliczeniu jest w ustawie, więc enea łaski nie robi

    Robi o tyle że np. Energa takowych nie oferuje w ogóle.
    Rachunek co dwa miesiące.
    I rok na wykorzystanie energii z "magazynu".