  • 21. Data: 2010-01-14 20:17:33
    Temat: Re: Koszt kWh LPG i prądu
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Dalem do powachania korek i sobie poszli. Do tego dochodzi. Szalenstwo
    > normalnie, szalenstwo.

    Nie szalenswo. Pelzajacy totalitaryzm. Przed wojna, za sanacji, policja
    scigala posiadaczy zapalniczek, gdyz - wedlug rzadu - umniejszali
    dochody monopolu zapalczanego.

    Pierwotnym zlem jest akcyza, podatek falszujacy cene towarow i uslug
    w zaleznosci od ZASTOSOWANIA tychze, a nie w zaleznosci od samego
    towaru lub uslugi. To jest patologia wytworzona przez wiecznie nienasycony
    budzet dla pasozytniczych elektoratow partii politycznych. Moze
    dla przypomnienia, w jakim g.wnie siedzimy po uszy: propozycje wprowadzenia
    podatku dochodowego w USA przez caly wiek XIX kwitowano krotko jako
    skrajnie niemoralna. W czasie I WS wprowadzono go 'na chwile' dla sfinansowania
    potrzeb wojennych. I tak juz pozostal. Jak podatek Belki. Jak wszystkie
    inne wymyslane ad hoc podatki.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2010-01-14 20:19:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zubaj napisal:
    > Wlasnie "jazda". A czy jakies przepisy zabraniaja wlac
    > do agregatu typu diesel olej od frytek z pobliskiej smazalni?

    Zadne, o ile wczesniej uiscisz podatek akcyzowy od paliw silnikowych.
    Niezle, co? Lepsze od niewolnictwa, sam masz na siebie doniesc
    do skarbowy i zaplacic.

    Gdyby wymyslono silnik na wode, to zaraz mialbys oplombowane
    krany z licznikami poboru.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-01-14 21:04:09
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Sty, 21:19, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > do skarbowy i zaplacic.
    >
    > Gdyby wymyslono silnik na wode, to zaraz mialbys oplombowane

    jakie spoleczenstwo taki rzad.
    Nie ma co winic biedakow z rzadu. Oni uczyli sie w tych samych
    szkolach co my, biegali na tych samych podworkach co my. Po prostu
    spoleczenstwo czyli my jesteslmy debilami. I trzeba siebie oskarzac ze
    kabinujemy na wszystkie strony. Ci w rzadzie tez kambinuja aby kase
    uzyskac dla siebie i dla swoich katow czyli Policje, Straz, Wojsko,
    Urzad skarbowy, KRUS, ZUS.
    Trzba zmienic ekipe glosujac na skrajnych liberalow. Wtedy kazdy
    bedzie wolny i sam zadecyduje czy chce placic do ZUS, KRUS, OFE czy
    inne jeszcze urzedy na szkoly, i sluzbe zdrowia.

    Przypomina mi sie ze kiedys bylo takie prwo ze kazdy obywatel mogl
    zaplacic na straz pozarna. Straz dawala specjalny enblemat na dom. jak
    ktos nie mial to nie gaszono. Tylko pilnowano aby ogien nie przeszedl
    na nieruchomosci ktore zaplacily skladke.
    To samo tyczy sie panstwa. Ale wtedy musilibysmy miec republike a nie
    jakis dziwny postkomunistyczny twor.

  • 24. Data: 2010-01-14 21:23:58
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > na nieruchomosci ktore zaplacily skladke.
    > To samo tyczy sie panstwa. Ale wtedy musilibysmy miec republike a nie

    Holendrzy są pewno dużo mądrzejsi od Polaków i pewno maja dużo lepszy rząd. I
    dlatego tam jak złapią kogoś że w zbiorniku w samochodzie ma opał zamiast paliwa
    z akcyzą to szacują ile kilometrów mógł zrobić od momentu kiedy ma samochód.
    Stan licznika się nie liczy. Biorą średnie spalanie podane przez producenta
    auta. Liczą ile zużył paliwa i od całości liczą akcyzę. W Polsce gdzie rząd jest
    dużo gorszy i głupszy jak złapią z opałem w zbiorniku to jest mandat i akcyza
    liczona od pojemności zbiornika. Chyba że pacjent się przyzna że ma ogrzewanie
    na opał to wtedy liczą od pojemności zbiornika z którego sobie odlał.

  • 25. Data: 2010-01-14 21:36:16
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > ale bez odzyskiwania ciepla to porazka
    > sprawnosc benzynowego silnika AFAIR 60%
    > wyjdzie taniej pradem bez kombinowania

    Chyba Cie porąbało z tymi sześćdziesięcioma procentami. Nie ma więcej niż 25% i
    to tylko w pewnym ściśle określonym zakresie mocy. Silnik wysokoprężny ma
    sprawność ok 35%. Tłokowe silniki o spalaniu wewnętrznym to energetyczna
    porażka. Egzystują tylko dlatego że nie ma dla nich alternatywy i paliwo jest
    stosunkowo tanie.

  • 26. Data: 2010-01-14 22:20:56
    Temat: Re: Koszt kWh LPG i prÄ?du
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Zadne, o ile wczesniej uiscisz podatek akcyzowy od paliw silnikowych.
    > Niezle, co? Lepsze od niewolnictwa, sam masz na siebie doniesc
    > do skarbowy i zaplacic.

    Niestety nie wiem ile wynosi akcyza na olej od frtek otrzymany za zero
    zlotych.
    A co jezeli uzyje tego oleju do ogrzewania wody ktora zasili silnik parowy ?
    Co powie skarbowka jak wyjade na droge autem z silnikiem parowym opalanym
    weglem?
    Jak policzyc akcyze dla silnika zasilanego przez "holzgas"?

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 27. Data: 2010-01-14 22:34:08
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 23:20:56 +0100, "Zubaj" <z...@r...pl> wrote:

> [...]
    >weglem?
    >Jak policzyc akcyze dla silnika zasilanego przez "holzgas"?

    poszukaj, jest jakas stala stawka - chocbys nasikal do zbiornika, to
    od litra sikow musisz zaplacic 2zl z groszami.
    nie chce mi sie szukac, ale juz czytalem ze nawet gdyby powstal silnik
    na wode, to od litra wody trezbaby zaplacic akcyze w wysokosci
    ustalonej przez milosciwie nam panujacych irzedasow.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 28. Data: 2010-01-14 22:53:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > weglem?
    > Jak policzyc akcyze dla silnika zasilanego przez "holzgas"?

    O ile pamietam akcyza dotyczy wylacznie paliw plynnych. Na wykladach
    smielismy sie, ze do baku mozna by wrzucac kostke masla roslinnego i akcyzy
    od oleju nikt nie ma prawa naliczyc. Inaczej z olejem jadalnym i tzw. gazem.
    A swoja droga nie do konca jest tak, ze to nasz rzad. Wstapienie do UE
    wymusza pewne zachowania.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-01-14 23:08:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > sfinansowania
    > potrzeb wojennych. I tak juz pozostal. Jak podatek Belki. Jak wszystkie

    Akcyza na prad do zalatania dziury budzetowej.... Masz racje, mozna mnozyc.
    A przy okazji przypomniala mi sie sprawa rolnictwa jako cien toczonej nie
    dawno dyskusji na temat VAT'u.
    Przed wejsciem do UE w 2005r. prawie wszystkie rolnicze towary sluzace do
    produkcji mialy 7% stawke VAT a czesc nawet byla zwolniona. Po wstapieniu
    trzeba bylo zrownac stawki do podstawowej u nas 22%. Ale rolnikom niby dano
    doplaty, 25% "tamtejszych" i zlikwidowano doplaty do paliwa. Teraz sledzac
    droge pieniadza w tej swerze rysuje sie ciekawy obraz. UE placi rolnikom
    doplaty pod warunkiem uprawiania pola czy czego tam jeszcze robiac zdjecia
    samolotem i weryfikujac na miejscu. Rolnik bierze te doplaty, zapieprza na
    polu by tych doplat nie stracic a jak sie cos popsuje to idzie do sklepu
    placac podstawowa stawke VAT co najmniej wyzsza o 15% niz poprzednio. Im
    bardziej przejety gospodarka chlop tym wiecej potrzebuje kupic placac de
    facto kwotowo wyzszy VAT. Ten trafia nigdzie indziej jak do budzetu panstwa
    jako podatek bezposredni i nawet gmina nic z tego nie ma. Mozna by sie
    pokusic o hipoteze, ze wiekszosc rolniczych doplat posrednio zbiera budzet
    panstwa. Oczywiscie bardziej zaradni moga sobie ten VAT odliczyc, bardziej
    zaradni...
    Tak mi sie nasunal brak wplywu VAT na koszty.
    Aha obory sa murowane zeby nie bylo ze offtopic.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-01-15 01:04:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zubaj napisal:

> [...]
    > weglem?
    > Jak policzyc akcyze dla silnika zasilanego przez "holzgas"?

    Rzuc okiem na formularz:
    http://www.strefabiznesu.nto.pl/system/files/docs/in
    formacja%20o%20podatku%20akcyzowym%20od%20paliw%20si
    lnikowych%20akc_3dn.pdf

    i pozbadz sie nadziei ;)
    --
    Pozdrawiam,