  • 11. Data: 2010-12-03 14:27:04
    Temat: Re: Koszt odbioru budynku mieszkalnego
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    cinews:id8rba$d85$1@inews.gazeta.pl...

    > U mnie to byla jedna kartka wypisana przez elektryka w 10 minut.
    > Zainkasowal 150 pln, normalnie biora 300-500 ale to po znajomosci
    > mialem ;)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    U mnie elektryk wpisał się do dziennika budowy, że instalacja zgodna z
    prawem i to tyle, pieczątka, przeszło, musiałem za to walnąć z nim
    flaszkę to kolega ze studiów

    pzdr.
    rafał

  • 12. Data: 2010-12-03 14:35:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Gru, 15:27, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > U mnie elektryk wpisał się do dziennika budowy, że instalacja zgodna z
    > prawem i to tyle, pieczątka, przeszło, musiałem za to walnąć z nim
    > flaszkę to kolega ze studiów

    Moj tez szukal w dzienniku budowy - na koncu sa zawsze wzory ale w
    moim akurat byl jakis inny i wypisal swoja karteczke. Jezeli u Ciebie
    przeszedl sam prosty wpis bez szczegolow to juz calkiem pinb kladzie
    widac na to lage ;-) U mnie musial sie troche "naprodukowac", tj.
    wpisac rodzaj kabla przylacza i kilka innych szczegolow (juz nie
    pamietam co) ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-12-03 17:44:01
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Pomiary to akurat najmniejszy pryszcz. Natomiast przygotowanie całej
    > dokumentacji, zgodnej z tym co zyczy sobie PINB to już zupełnie inna
    > historia, więc kwota jest wprost proporcjonalna do ewentualnych problemów
    > z odbiorem budynku, jeśli papiery nie będą odpowiadac w/w:) Jesli jestes
    > zainteresowany, wieczorem napisze czego dotyczy cała moja dokumentacja
    > odbioru instalacji elektrycznej
    Pewnie co gmina to obyczaj. "U nas" to nawet wartości pomiarów nie trzeba
    wpisywać. Elektrycy z uprawnieniami D i E oświadczają się, że pomiary były,
    a wyniki są prawidłowe i tyle. Wpisane jest WLZ, pobór mocy, numery
    mierników. W sumie żadnej dodatkowej dokumentacji nawet nie trzeba. Pierwszy
    z brzegu zapytany elektryk z uprawnieniami za czynności konieczne do odbioru
    chciał zainkasować 300zł. Nie pytałem go natomiast czy będzie coś mierzył.
    Dlatego ciekawy jestem co mierzył u Ciebie i jaka była czasochłonność
    roboty.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-12-04 08:33:43
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    > widac na to lage ;-) U mnie musial sie troche "naprodukowac", tj.
    > wpisac rodzaj kabla przylacza i kilka innych szczegolow (juz nie

    Dlaczego kładzie lachę ? Jeśli ktoś ma odpowiednie uprawnienia, co
    potwierdza podpisem i podając numer swoich uprawnień, to on się ma na
    tym znać. Urzędnik nie jest od weryfikacji czy liczby są dobre, tylko
    czy instalacje sprawdził ktoś, kto miał wiedzę i umiejętności
    potwierdzone odpowiednim certyfikatem. Tak powinno być normalnie. Poza
    tym u nas żeby zrobić uprawnienia na pomiary trzeba się na tym znać,
    nikt ci ich nie da na piękne oczy. I jeszcze jedno może są takie
    przypadki, ale to elektryk, który robił pomiary jest pierwszy brany za
    dupę w razie nieszczęścia, latego mało który wystawia protokoły, bez
    faktycznego sprawdzenia stanu.

    pozdrawiam
    rafał

  • 15. Data: 2010-12-04 09:53:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 09:33:43 +0100, rrr napisał(a):

> [...]
    > czy instalacje sprawdził ktoś, kto miał wiedzę i umiejętności
    > potwierdzone odpowiednim certyfikatem. Tak powinno być normalnie. Poza

    Nie, normalnie to powinno by tak, że urzędnika g... obchodzi co masz w
    domu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2010-12-04 12:45:36
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci >
    U mnie to byla jedna kartka wypisana przez elektryka w 10 minut.
    > Zainkasowal 150 pln, normalnie biora 300-500 ale to po znajomosci

    U mnie tych kartek jest dokladnie 15:) i zawieraja:
    - protokól kontroli (sprawdzenia) technicznej (go) nr....
    - protokól z badania opornosci (rezystancji) izolacji przewodów instalacji
    elektrycznej
    - protokól z badania opornosci (rezystancji) izolacji kabli niskiego
    napiecia
    - protokól z badania opornosci (rezystancji) izolacji przewodów instalacji
    elektrycznej TN-C-S 230/400V 3x2,5 5x4 5x2,5
    protokól z badania opornosci (rezystancji) izolacji przewodów instalacji
    elektrycznej TN-C-S 230/400V 3x1,5
    - protokól z badania uziemien instalacji i aparatów
    - protokól z przeprowadzonych pomiarów rezystancji uziemienia
    zainstalowanych aparatów
    - protokól z przeprowadzonych pomiarów rezystancji zastosowanych uziemien
    - protokól z badania sprawnosci polaczen, osprzetu, zabezpieczen i srodków
    ochrony od porazen
    - protokól ze sprawdzenia ochrony przeciwporazeniowej, przez zastosowanie
    samoczynnego wylaczenia wylacznikiem róznicowo-pradowym
    - protokól z badania ochrony przeciwporazeniowej, poprzez samoczynne
    wylaczenia (pomiar impedancji petli zwarcia)
    - protokól z pomiarów ochrony przeciwporazeniowej przez samoczynne
    wylaczenie zasilania

    I to tyle:)