  • 1. Data: 2009-02-16 11:51:43
    Temat: Koszt odbioru instalacji elektrycznej
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Witam
    Mam pytanie do szanownych grypowiczow.
    Wybudowalem dom w ktorym we wlasnym zakresie wykonalem cala instalacje
    elektryczna.
    Mam stosowne uprawnienia ale niestety nie tak duze abym mogl ta
    instalacje sobie opomiarowac i odebrac.
    Czy ktos z Szanownych Grupowiczow orientuje sie jaki jest koszt odbioru
    calej instalacji w domku jednorodzinnym?
    Jak się to odbywa oraz jak sie to liczy - czy ogolnie caly dom czy
    punkty czy inaczej?
    Prosze bardzo wszystkich od odpowedzi.

    Jarek

  • 2. Data: 2009-02-16 12:34:39
    Temat: Re: Koszt odbioru instalacji elektrycznej
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    U nas na pomorzu licza za to od 150do 400zł.
    W cenie pomiary i protokół niezbędny do odbioru domu.

    Kris

  • 3. Data: 2009-02-16 13:00:06
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Kris pisze:
    > U nas na pomorzu licza za to od 150do 400zł.
    > W cenie pomiary i protokół niezbędny do odbioru domu.

    Dziekuje CI za odpowiedz.
    Rozumiem ze to jest cena bez wzgledu na to ile masz w domu gniazdek
    sieciowych.
    Czy tak?

  • 4. Data: 2009-02-16 13:09:47
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    XXX pisze:
> [...]
    > calej instalacji w domku jednorodzinnym?
    > Jak się to odbywa oraz jak sie to liczy - czy ogolnie caly dom czy

    Ja zapłaciłem w wielkopolsce 120PLN bez względu na ilość puszek,
    gniazdek i włączników.
    WaskiDiver

  • 5. Data: 2009-02-16 13:32:50
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    XXX wrote:
> [...]
    > calej instalacji w domku jednorodzinnym?
    > Jak się to odbywa oraz jak sie to liczy - czy ogolnie caly dom czy

    odbior instalacji, pomiary (prawdziwe), tablica z 90 polami - 1200z
    faktura dla ZE. Warszawa.
    S.

  • 6. Data: 2009-02-16 16:35:56
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > calej instalacji w domku jednorodzinnym?
    > Jak się to odbywa oraz jak sie to liczy - czy ogolnie caly dom czy punkty

    Np:
    Pomiary:
    25 zł pierwsze gniazdo
    15 zł każde następne
    10 zł za RCD
    80-120 za protokół i oświadczenie
    Może być więcej za "obcą" instalację
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-02-16 16:53:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <i...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ce6o66-484.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    .odbior instalacji, pomiary (prawdziwe), tablica z >90 polami - 1200z
    faktura dla ZE. Warszawa.
    A po co ZE jakas faktura?. U nas ZE zrobił przyłacze a pomiary w domu robiła
    osoba z uprawnieniami i były potrzebne do odbioro budynku. ZE ich nie
    wymagał do niczego.

    Kris

  • 8. Data: 2009-02-16 17:39:57
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    >U nas na pomorzu licza za to od 150do 400zł.
    > W cenie pomiary i protokół niezbędny do odbioru domu.

    A możesz dać namiary do tego pomiarowca? Interesuje mnie Trójmiasto. Mój
    kontakt: jachoskamalpapocztakropaonetkropapl
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-02-16 18:02:10
    Od: "mis" <m...@u...pl>

    > Wybudowalem dom w ktorym we wlasnym zakresie wykonalem cala instalacje
    > elektryczna.

    Ja też zrobiłem instalację sam - nie mam uprawnień pomiarowych, tylko
    "zwykłe do 1kV" więc za pomiary, protokół dla nadzoru budowlanego do
    zgłoszenia zakończenia budowy i podpis na wniosku o zmianę taryfy z
    budowlanej na mieszkaniową dla ZE zapłaciłem 300 zł (Bydgoszcz).

    Bywali i tacy elektrycy co liczyli jakoś "po punktach" czy coś i wychodziło
    im po 1000zł !!! za to samo - z ich usług nie skorzystałem oczywiście :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-02-16 19:53:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Bywali i tacy elektrycy co liczyli jakoś "po punktach" czy coś i
    > wychodziło im po 1000zł !!! za to samo - z ich usług nie skorzystałem

    Nie sądzę, żeby jakiś elektryk szarpał się z rzetelnymi pomiarami za 300zł.
    Pomiary impedancji pętli zwarcia, oporności izolacji, RCD oraz uziemienia,
    czyli to co powinno być zrobione.

    Rodzą się teraz pytania:
    Zapłaciłeś za pomiary czy tylko za pieczątkę i lewy protokół ?
    Na ile jesteś pewien, że instalacja jest bezpieczna ?
    Oczywiście :)