  • 11. Data: 2009-02-16 21:36:21
    Temat: Re: Koszt odbioru instalacji elektrycznej
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

    > Rodzą się teraz pytania:
    > Zapłaciłeś za pomiary czy tylko za pieczątkę i lewy protokół ?
    > Na ile jesteś pewien, że instalacja jest bezpieczna ?
    > Oczywiście :)

    Nie znam pomiarowca, który podbije protokół bez pomiarów (szczególnie
    jeśli polega to zazwyczaj na wetknięciu wtyczki miernika do gniazdka).
    Może za bardzo się boją wyroku w razie nieszczęścia ?
    Poza tym trzeba być turbodebilem by zapłacić za niewykonanie pomiarów.
    Jak za darmo - niech nie mierzy - moje ryzyko, jak za pieniądze to niech
    zapiernicza.

    pozdrawiam
    rafał

  • 12. Data: 2009-02-16 22:21:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Poza tym trzeba być turbodebilem by zapłacić za niewykonanie pomiarów. Jak
    > za darmo - niech nie mierzy - moje ryzyko, jak za pieniądze to niech

    Skoro ma zapierniczać to trzba mu zapłacić, a 300zł za pomiary to albo
    szarlatam, albo szaleniec, albo desperat :)
    Tyle, ze w tym zawodzi o tego ostatniego to raczej trudno :))))

  • 13. Data: 2009-02-17 08:07:56
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Skoro ma zapierniczać to trzba mu zapłacić, a 300zł za pomiary to albo
    > szarlatam, albo szaleniec, albo desperat :)
    > Tyle, ze w tym zawodzi o tego ostatniego to raczej trudno :))))

    Dziekuje wszystkim za zetelne odpowiedzi.
    Juz teraz wiem za ile mam u siebie tzn w lubelskim szukac.
    Jak widac po waszych odpowiedziach u moiego znajomego mam najdrozej.
    W takim razie dalej bede szukal rozsadnego pomiarowca.
    Jeszcze raz dziekuje
    Jarek

  • 14. Data: 2009-02-17 18:47:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nie sądzę, żeby jakiś elektryk szarpał się z rzetelnymi pomiarami za
    > 300zł. Pomiary impedancji pętli zwarcia, oporności izolacji, RCD oraz
    > uziemienia, czyli to co powinno być zrobione.

    Kilkanaście dni temu przy okazji innego posta obiecałem ze podam zakres
    pomiarów robionych u mnie. Mam protokół w ręku i jest:
    "-badania skuteczności samoczynnego wyłaczania
    -badania rezystancji izolacji obwodów i urzadzeń
    -badania wyłaczników róznicowoprądowych."

    Protokół ma kilkanascie stron, wystarczył do odbioru budynku. Cena
    bodajzec150zł- pomiary oczywiscie robione.

    Kris

  • 15. Data: 2009-02-17 19:04:33
    Od: "mis" <m...@u...pl>

    > Nie znam pomiarowca, który podbije protokół bez pomiarów (szczególnie
    > jeśli polega to zazwyczaj na wetknięciu wtyczki miernika do gniazdka).

    Dokładnie tak jest :) Za wspomniane "300" pomiary były fizycznie zrobione,
    protokoły wystawione itp. a że ktoś bierze za to 300 a inny 1000 ? Mamy
    wolny rynek usług, ja po prostu obdzwoniłem z dziesięciu elektryków
    ogłaszających się w lokalnych gazetach i wybrałem tego co najrozsądniej
    przedstawiał zakres pracy do kwoty :) W dzisiejszych czasach to chyba
    oczywiste.