  • 11. Data: 2011-02-08 19:33:09
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    u mnie w wieżowcu 10 pięter\7 klatek spółdzielnia zamontowała na każdym
    piętrze oświetlenie z czujnikami ruchu, jak nikogo nie ma to światło
    gaśnie i tak całą noc klatka jest ciemna, jedynie na dole przy wejściu
    do klatki światło świeci całą noc.

  • 12. Data: 2011-02-09 08:15:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >i tak całą noc klatka jest ciemna, jedynie na dole przy wejściu do klatki
    Ale to nie rozwiązuje problemu kradzieży pradu. no chyba że ograniczniki
    maja wstawione

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-02-09 09:34:45
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > wiadomości news:iis5pn$mm0$1@node2.news.atman.pl...
    > Ale to nie rozwiązuje problemu kradzieży pradu. no chyba że ograniczniki

    w sumie też jestem zainteresowany, podobny problem
    z resztą to samo chyba jest wszędzie

    zakladam że będzie lepsze niż jakiś bezpiecznik z niskim prądem wyłączenia,
    bo trzeba będzie latać go załączać

    czy takie ograniczniki są regulowalne?
    wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
    czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

  • 14. Data: 2011-02-09 10:08:41
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik zlotowinfo napisał:
    > czy takie ograniczniki są regulowalne?
    > wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
    > czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

    http://fif.com.pl/lista_produktow/41

    GS

  • 15. Data: 2011-02-09 10:28:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "GS" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > http://fif.com.pl/lista_produktow/41

    widzę że raczej wyłączają całkowicie
    czy nie ma czegoś takiego by faktycznie ograniczyło a nie wyłączyło
    żarówkom nic się nie stanie, poprostu będą ciemniej świeciły
    a tak, ktoś się przewróci w ciemnym miejscu i będzie kłopot

  • 16. Data: 2011-02-09 10:47:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy nie ma czegoś takiego by faktycznie ograniczyło a nie wyłączyło
    > żarówkom nic się nie stanie, poprostu będą ciemniej świeciły
    > a tak, ktoś się przewróci w ciemnym miejscu i będzie kłopot

    I wtedy trzeba znaleźc sprawcę wyłączenia. Same żarówki na klatce nie
    spowoduja wyłaczenia ogranicznika, wiec skoro sie "wyłączyło" to ktos
    podłączył "na lewo" jakiś odbiornik.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-02-09 12:31:15
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    >
    > I wtedy trzeba znaleźc sprawcę wyłączenia. Same żarówki na klatce nie
    > spowoduja wyłaczenia ogranicznika, wiec skoro sie "wyłączyło" to ktos

    ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem
    śmiertelnym

  • 18. Data: 2011-02-09 13:13:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości >>
    > ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem
    > śmiertelnym

    Może. Równie dobrze stoczy sie jak się zarówka przepali(lub ukradną),
    energetyka prąd odłaczy, czy z innych powodów.
    Jak ogranicznik będzie stosowany tylko do oświetlenia klatki to nie ma prawa
    się wyłaczyć.
    A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby zacząć
    szukac powodów wyłaczania.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2011-02-09 13:25:37
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby
    > zacząć szukac powodów wyłaczania.

    Wcale nie trzeba szukać.
    Ogranicznik sam się wyłączy i po pewnym czasie sam się włączy.
    Regulowana moc wyłączenia i regulowany czas załączenia.
    O, tu jest:

    http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_pro
    ddet.html

    Ale aby go zamontować, musi być wola lokatorów.
    A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części? Cóż to może oznaczać?
    :-))))

  • 20. Data: 2011-02-09 14:30:20
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.02.2011 09:58, jagr pisze:
    > Właśnie dostałem rozliczenie roczne zarządcy (wspólnota mieszkaniowa).
    > Trzy klatki + piwnice - stuletnia kamienica 3-piętrowa, jakich
    > wszędzie w Polsce pełno - front + 2 oficyny.
    > Za oświetlenie za rok wyszło im 1624 złote i 80 groszy.
    > Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
    > jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi
    > automatami schodowymi.
    > To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).
    > Może czepiam się? Jak myślicie?
    > jagr

    1624 [zł] / 0,5 [zł/kwh] = 3250 [kwh]
    3250 [kwh/rok] / 365 [dni] = 8,9 [kwh/dzień]
    8,9 [kwh] / 3 [klatki] = 2,96 [kwh/klatkę/dobę]

    nie wiem ile i jakich jest żarówek, załóżmy że na każdym piętrze jest
    jedna 60W 3 pięta + parter + piwnica + na zewnątrz razem 6

    2,96 [kwh] / 6 [żarówek] = 0,5 [kwh/żarówkę/dobę]
    0,5 [kwh] / 0,06[kw] = 8,33 [h] świecenia KAŻDEJ żarówki dzień w dzień

    podstaw bardziej precyzyjne dane to będzie bardziej wiarygodne
    Jeżeli rzeczywiście ktoś podbiera prąd to jak ktoś wspominał
    rozwiązaniem może być ograniczniki prądu, albo diody prostownicze.
    Z diodami jest taki problem że trzeba dać mocniejsze żarówki o co
    obecnie nie łatwo, a te energooszczędne to nie wiem czy pójdą z połową
    sinusoidy.
    Można na szybko wymienić bezpiecznik na minimalny jaki będzie trzymał,
    policz ~0,5A na żarówkę. Jak ktoś będzie chciał zapiąć coś mocniejszego
    to będzie wybijało.