  • 31. Data: 2009-07-24 10:13:09
    Temat: Re: Koszt prostego domu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:h4bkgc$ia9$1@news.onet.pl...

    > sama łazienka to ok 20 do 50 tysiaków (i to też bez szaleństw)
    >
    > kuchnia jakieś 25 tysiecy
    >

    > chyba że to jest juz szaleństwo wykońćzeniowe.

    Wybacz Marku ale skąd Ty masz te ceny.
    Chyba że w kuchni nawstawiasz boxów i serwo drivów Bluma za 1000zł sztuka a
    w łazience kafle za 250zł mkw.
    Widywałem już kuchnie za 80tys zł ale to dla snobów jest. Normalna
    funkcjonalna kuchnia nie musi kosztować majątku.

    Kris

  • 32. Data: 2009-07-24 10:17:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > 25000 to raczej standard
    Wiesz Marku jak 20tys za łazienke i 25 tys za kuchnię to dla Ciebie
    standard to gdzie ty żyjesz. Chociaż faktycznie może masz inne standardy.
    20tys za inteligentne wyłaczanie żarówek to dla Ciebie tez standard a dla
    mnie utopia.

    Kris

  • 33. Data: 2009-07-24 11:07:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:

    > No jak widac wykonczeniowka to szeroka sprawa - ja robie lazienke dla
    > gosci lazienka w sumie mala chyba 2,8 x 3,3 czy jakos tak, bez wanny,
    > z prysznicem. Umywalka plus wc (stelaz, kibel, przycisk) plus kabina z
    > brodzikiem plus mebelki: 4000zl.

    no to chyba osprzęt od chińczyka

  • 34. Data: 2009-07-24 11:19:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rafal wrote:
    > Według mnie z tej kwoty można zejść*.
    > Autorowi wątku chyba zależy na jak najtańszym, najszybszym wybudowaniu
    > domu, aby się wyprowadzić na "swoje". W takiej sytuacji jest się w
    > stanie pójść na daleko idące kompromisy. Można zrezygnować z wielu
    > "luksusów", co dla niektórych wydają się być standardem. Łazienka czy
    > kuchnia za ileśdziesiąt tysięcy to kosmos dla, osób żyjących za
    > średnią krajową, chcący się wyprowadzić od teściów.

    no i kończycie na domu który jest jednym wielkim kompromisem.

    jeśli idzie o tzw biały montaż to uważam że pójście w budżet będzie się
    mściło dość szybko.

    nie najgorsza deska klozetowa po 5 miesiącach eksploatacji rozleciały sie
    plastikowe zakrętki, teraz mam kibelek i deskę docelowe i ta deska już ma
    solidne metalowe nakrętki a nie jakis szajs.

    można kupić zestaw podtynkowy z koła (stelaż, muszla) ale to jest koszmarny
    szajs (ostatnio montowałem to u klienta nie wiem czy więcej razy dam sie
    namówić na taki tani standard. co z tego ze to kosztuje 500 złotych jak to
    jest poniżej wszelkich standardów) sam kupowałem kabinę do łazienki,
    przeglądałem te chińczyk w marketach... tak są tanie ale wykonanie jest
    okropne, w końcu kupiłem lepszą kabinę z Koła, i tak jest ze wszystkim.

    Robiąc bardzo tanio robimy na chwile, za rok dwa będziemy musieli znacząc
    wymiany, tylko że wymiana zestawu podtynkowego to demolka łazienki. W
    ostatecznym rozrachunku wydamy sporo więcej ale w dłuższym czasie.

    dodam jeszcze, jeśli robicie budowę na kredyt to naprawdę lepiej społąca te
    200 zł więcej a wiedzieć że ma sie na kilka lat święty spokój z remotnami i
    naprawami.

  • 35. Data: 2009-07-24 11:31:21
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > no to chyba osprzęt od chińczyka

    stelaz TECE, przycisk w komplecie
    Kibel umywalka Ceramika Pilch
    Kabina z brodzikiem marketowa ale dosyc solidnie wykonana - I TO JEST PEWNIE
    CHIŃSKIE :)
    Mebelki krajowe, dwa nie pamietam skad chyba allegro, jeden pod wymiar u
    lokalnego producenta

    osprzet jest w osobnej pozycji ale bateria natryskowa Hansgrohe model nie
    pamietam (allegro)
    umywalkowa tez hansgrohe

    tyle tytulem korekty "jak tanie to chinskie" - tzn miejsce faktycznej
    produkcji moze i Chiny ale samo pochodzenie Chiny nie okresla jakosci ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 36. Data: 2009-07-24 11:57:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > no i kończycie na domu który jest jednym wielkim kompromisem.

    He :-)
    Całe życie jest kompromisem. A ładowanie kasy w wykończenie domu w
    bardzo wysokim standardzie jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, albo...
    jak kto woli :-), klasycznym przejadaniem kasy. To nie podnosi wartości
    nieruchomości :-).

    > jeśli idzie o tzw biały montaż to uważam że pójście w budżet będzie się
    > mściło dość szybko.

    Tak, ale to są sprawy, które można sobie w zasadzie bezboleśnie po kilku
    latach poprawić na zasadzie - masz kaskę, kupujesz sobie wannę z
    hydromasażem...
    W czasie budowania trzeba skupić się na na prawdę istotnych rzeczach, a
    szczegóły... w miarę posiadania gotówki i gustu.

    > nie najgorsza deska klozetowa po 5 miesiącach eksploatacji rozleciały
    > sie plastikowe zakrętki, teraz mam kibelek i deskę docelowe i ta deska
    > już ma solidne metalowe nakrętki a nie jakis szajs.

    Szajs szajs... wszystko można nazwać szajsem. Często produkt mrakowy i
    drogi wcale nie jest lepszy od... niemarkowego i szajsu. Reguły tu nie
    ma i znowu wracamy do kwestii oczekiwań od życia :-))).

> [...]
    > razy dam sie namówić na taki tani standard. co z tego ze to kosztuje 500
    > złotych jak to jest poniżej wszelkich standardów)

    A po co Ci podtynkowy? To też standard...?, że zapytam... mnie się
    podobają kible wolnostojące kompaktowe :-))), a taki za tysiaka kupisz
    bardzo przyzwoity :-D.

    sam kupowałem kabinę
    > do łazienki, przeglądałem te chińczyk w marketach... tak są tanie ale
    > wykonanie jest okropne, w końcu kupiłem lepszą kabinę z Koła, i tak jest
    > ze wszystkim.

    Kabin akurat nie 'przerabiałem' :-), ale na pewno na ten element nie
    wydam pięć tysięcy :-), a taką za półtora-dwa na pewno będę w stanie
    zaakceptować.

> [...]
    > znacząc wymiany, tylko że wymiana zestawu podtynkowego to demolka
    > łazienki. W ostatecznym rozrachunku wydamy sporo więcej ale w dłuższym

    Ja nie chcę 'bardzo tanio', ja chcę w granicach zdrowego rozsądku, a co
    do tych niebotycznych wydatków na budowę... jasne, że inwestor jest przy
    końcu budowy najbardziej wypompowany i często może okazać się, że tańsze
    wykończenie jest jedynym rozsądnym wyjściem, by po prostu normalnie
    zamieszkać, a po kilku latach, jak się już ciut odkuje, podniesie sobie
    'standard' :-). W końcu nie budujemy się 'na pokaz'... przynajmniej ja. :-)

    > dodam jeszcze, jeśli robicie budowę na kredyt to naprawdę lepiej społąca
    > te 200 zł więcej a wiedzieć że ma sie na kilka lat święty spokój z
    > remotnami i naprawami.

    Z tymi kuchniami i łazienkami wyszło chyba nie dwieście złotych,
    tylko... kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy :-))), gdyby chodziło o
    dwieście, czy pięćset złotych, to nie byłoby dyskusji.

    pozdr
    robercik-us

  • 37. Data: 2009-07-24 12:28:04
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Nie mam pojecia. Na pewno rura sie wyraznie rozszerza i trzeba to brac
    > pod uwage. Moze nie peknie rura, tylko np. sciana w ktorej ta rurka
    > jest... Wiem, ze mozna sie tego nauczyc, hydraulik sie juz - mam
    > nadzieje - nauczyl.

    Ty masz nadzieję, że on się nauczył, on ma nadzieję, że jednak nie
    pęknie. ;-)

    i tak to się kręci...

    mcs

  • 38. Data: 2009-07-24 12:40:54
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Tu mamy podobną sytuację, jak w przypadku łazienki...
    >
    > Niech kuchnia będzie nie za duża i tej zabudowy będzie pięć metrów. Niech
    > też policzą za metr bieżący zabudowy... no nie wiem, strzelam - tysiąc...
    > za mało? no to tysiąc pięćset :-)
    Dobry granitowy blat, drewniane szafki - nie ma szans na Twoje ceny.
    Szacuję na 15tys. minimum.

    > Wychodzi mi siedem i pół w pesymistycznym wariancie. Teraz dokupujemy
    > sobie lodówkę, zmywarkę i kuchenkę - doliczamy piątkę na te wydatki,
    Lodówka za 5tys to już kompromis (dla takiej side-by-side)
    zmywarka 3-3,5 tys
    płyta grzejna 2-3 tys (większa indukcja)
    piekarnik 2 tys
    mikrofala do zabudowy 1,5tys
    ekspres do zabudowy 2-3 tys.
    Ile mamy za agd ? Jakieś 17tys.

    > kafelkujemy za pięć stów podłogę i jak trzeba, to za dwie stówy jakieś
    > fragmenty ścian... co jeszcze trzeba do kuchni? Jak mała, to się za wiele
    > nie zmieści :-)

    W mojej kuchni 20m2 dla płytek 60zł/m2, kleju, fugi (epoksydowa) i robocizny
    wyszło 140zł/m2
    Razem - 2,8tys.

    > Ile wyszło?

    Jakieś 35tys ?

    Pzdr.
    Adam

  • 39. Data: 2009-07-24 12:58:33
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Z tymi kuchniami i łazienkami wyszło chyba nie dwieście złotych, tylko...
    > kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy :-))), gdyby chodziło o dwieście, czy
    > pięćset złotych, to nie byłoby dyskusji.

    Markowi zapewne chodzilo o 200zl wiecej raty miesiecznej. Przeciez nie kwoty
    kredytu ;)

    Kane

  • 40. Data: 2009-07-24 13:02:48
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    McBeth pisze:

> [...]
    > Ile mamy za agd ? Jakieś 17tys.

    > W mojej kuchni 20m2 dla płytek 60zł/m2, kleju, fugi (epoksydowa) i robocizny

    Nikt nie powiedział że się nie da się takiej kwoty osiągnąć, ale
    przeczytaj jeszcze raz temat postu, bo zrobił się OT.

    Pozdrawiam
    Rafał