  • 41. Data: 2009-07-24 13:16:06
    Temat: Re: Koszt prostego domu
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Kabin akurat nie 'przerabiałem' :-), ale na pewno na ten element nie wydam
    > pięć tysięcy :-), a taką za półtora-dwa na pewno będę w stanie
    > zaakceptować.
    ... która sie 'rozleci' za 3 lata a nowa oczywiście nie będzie pasowała do
    otworów w ścianach i do brodzika. A wtedy szpachla i farba olejna ? Czy
    'gustowne' naklejki ?

    Pzdr.
    Adam

  • 42. Data: 2009-07-24 13:31:35
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > ... która sie 'rozleci' za 3 lata a nowa oczywiście nie będzie pasowała do

    no co ty, bedziesz kupowal ten szmelc za 5 kawalkow?! Prawdziwe kabiny
    zaczynaja sie dopiero od 8!
    A tak powaznie, kazdy wie czego chce i na ile sobie moze pozwolic. O
    estetyce sie nie dyskutuje, natomiast trwalosc i jakosc wykonania nie zawsze
    idzie w parze z cena. Dam Ci przyklad - nie mam kabiny prysznicowej, tylko
    zabudowana wneke. Potrzebowalem drzwi, zeby oddzielic prysznic od reszty
    lazienki. Tafla szkla o wymiarach 90x180cm + 2 zawiasy + uchwyt. Zaplacilem
    za takie cos 600zl (jakosc marketowa). Ale widzialem tez takie drzwi w
    cenach powyzej 3tys zl. Gdzie roznica? Szklo hartowane, grubosc, wymiary,
    wszystko identyczne. Zawiasy inne? Za 3 kola? aaa juz wiem, naklejka
    producenta, renomowanego wisiala...

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2009-07-24 14:17:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    McBeth wrote:

    > Dobry granitowy blat, drewniane szafki - nie ma szans na Twoje ceny.
    > Szacuję na 15tys. minimum.

    > Lodówka za 5tys to już kompromis
    (dla takiej side-by-side)

    > zmywarka 3-3,5 tys

    przeginasz dobry bosch kosztował mnie 1800

    > płyta grzejna 2-3 tys (większa indukcja)
    teca 1500

    > piekarnik 2 tys

    dokłądnie
    > mikrofala do zabudowy 1,5tys

    samsung 800
    > ekspres do zabudowy 2-3 tys.
    minimum 5000 tańśze to badziewie wieć mam tygielek :)

    > Ile mamy za agd ? Jakieś 17tys.

    młynek do odpadków ok 1000 zł

    okap ok 1000 zł

  • 44. Data: 2009-07-24 14:24:59
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > no co ty, bedziesz kupowal ten szmelc za 5 kawalkow?! Prawdziwe kabiny
    > zaczynaja sie dopiero od 8!

    Chyba kpisz, policzmy:
    same drzwi prysznicowe, przesuwne firmy na H - 8300,00 zł
    odpływ prysznicowy - min. 1700,00 zł
    zestaw prysznicowy z deszczownicą - 9000,00 zł
    kibelek - 3000,00
    bidet - 3000,00
    wanna bez hydromasażu - 4300,00 zł
    nie liczę baterii, umywalek, glazury i pracy.
    Nie rozumiem jak Marek chciałby żyć w takim dziadostwie za 25000,00 zł.
    chyba, że lubi surowy beton :) Taniej się nie da bo to po prostu szmelc.
    A i nie zamierzam sobie wyposażać tak łazienki :)
    pzdr.
    rafał

  • 45. Data: 2009-07-24 14:25:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > He :-)
    > Całe życie jest kompromisem. A ładowanie kasy w wykończenie domu w
    > bardzo wysokim standardzie jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, albo...
    > jak kto woli :-), klasycznym przejadaniem kasy. To nie podnosi
    > wartości nieruchomości :-).

    > Tak, ale to są sprawy, które można sobie w zasadzie bezboleśnie po
    > kilku latach poprawić na zasadzie - masz kaskę, kupujesz sobie wannę z
    > hydromasażem...

    jest stara dobra zasado czego się nie zrobi pożądnie od razu to będzie już
    straszyło bardzo długo.

    kupiłem tani videodomofon przeklinam go okropnie wiem już że kiedyś go
    wymienie, sumarycznie bezie mnie kosztował tyle ile miał mnie kosztować ten
    któy mi się od razu podobał :)

    nie robię tarasu poczękam na odkucie się wtedy kupię pożądną deskę tarasową.

    Nie robiłem niczego z myślą że potem to wymienię, to jest ślepa droga.

    efektywnei wydaję sie więcej pieniedzy niż odrazu kupić i zamnontować coś
    lepszego. Po zakończonej inwestycji człowiek chce sie skupić na pracy i
    cieszeniu sie domem a nie wciąż myśleć że trzeba ten syfy wymienić.

    > Szajs szajs... wszystko można nazwać szajsem. Często produkt mrakowy i
    > drogi wcale nie jest lepszy od... niemarkowego i szajsu. Reguły tu nie
    > ma i znowu wracamy do kwestii oczekiwań od życia :-))).

    tak bo zwykle markowy droższy jest lepszy :)

    > A po co Ci podtynkowy? To też standard...?, że zapytam... mnie się
    > podobają kible wolnostojące kompaktowe :-))), a taki za tysiaka kupisz
    > bardzo przyzwoity :-D.

    masz rację są łądne kompakty

    > sam kupowałem kabinę
    >
    > Kabin akurat nie 'przerabiałem' :-), ale na pewno na ten element nie
    > wydam pięć tysięcy :-), a taką za półtora-dwa na pewno będę w stanie
    > zaakceptować.

    no huppe mi się podobały ale te ceny, no bez jaj nie jestem milionerem.

    aj mówiłem o kwocie w spłącie kredytu

  • 46. Data: 2009-07-24 14:26:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Gdzie roznica? Szklo hartowane, grubosc, wymiary, wszystko
    > identyczne. Zawiasy inne? Za 3 kola? aaa juz wiem, naklejka

    ale też w markecie?

  • 47. Data: 2009-07-24 14:49:53
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > masz rację są łądne kompakty

    > no huppe mi się podobały ale te ceny, no bez jaj nie jestem milionerem.

    Nie będe teoretyzował. Powierzchnia 240m2 uzytkowej. Stan surowy z więźbą,
    bez piwnic i garażu. będzie mnie kosztował 135tys. Mozna by taniej ale mam
    firmę. Jakbym sie szarpał jezdzil, siedzial w necie to moze bym zaoszczedzil
    z 10tys. Ale nie oplaca mi sie. Teraz jestem na etapie dogadywania kolejnych
    instalacji. Elektryk rzucił 7tys. Woda, CO-podlogowka+ grzejniki- w
    kosztorysie jakies drogie, rekuperator ale bez pieca i zbiornika c.w.u
    instalator chce 40tys.
    Tynki 15-17zł za metr. Ale maja byc zatarte ze specjalnie dobranego piasku
    tak, ze komar nie kuca. sasiad zrobil i stwierdzilem ze daruję sobie
    szpachlowanie gipsem.
    Z innych cen 20m przylacza wody 1600zl. Przylacze elektryczne zobione w
    tydzien za cene zakladu energetycznego. Ceny znad Buga.
    Ale wbrew pozorom nie jest tanio. TZn robocizna tak. Ale z materialami jest
    problem. Jest zmowa cenowa a ze skladow polozonych 100km nie zawsze oplaca
    sie wiesź tanszy towar. jak porownywalem ceny to w skladach wokol w-wy byl
    tanszy beton komorkowy czy bloczki fundamentowe.

  • 48. Data: 2009-07-24 16:32:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Widywałem już kuchnie za 80tys zł ale to dla snobów jest. Normalna
    > funkcjonalna kuchnia nie musi kosztować majątku.

    U mnie zabudowa wraz z osprzetem licze zamknac kwota 20 000zl. Oczywiscie ze
    Blumy i takie tam, lakierowane fronty i podswietlenie. Oczywiscie mozna
    taniej, ale kuchnia to akurat calosc. Nie wyrzuci sie czesci jak starego
    telewizora i szafki pod nim bez ingerencji w calosc. Na kuchni akurat bym
    nie oszczedzal. Lepiej dokupic pozniej stol do jadalni czy co tam.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-07-24 16:38:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > sie czesci jak starego telewizora i szafki pod nim bez ingerencji w
    > calosc. Na kuchni akurat bym nie oszczedzal. Lepiej dokupic pozniej

    i ja tak właśnie zrobiłem mój stary stół dałem do renowacji a w salonie
    postawiłem kanapę która hest zbyt dobra aby się jej pozbyć :)

  • 50. Data: 2009-07-24 16:39:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Niech kuchnia będzie nie za duża i tej zabudowy będzie pięć metrów. Niech
    > też policzą za metr bieżący zabudowy... no nie wiem, strzelam - tysiąc...
    > za mało? no to tysiąc pięćset :-)

    Dwa.

    > Wychodzi mi siedem i pół w pesymistycznym wariancie. Teraz dokupujemy
    > sobie lodówkę, zmywarkę i kuchenkę - doliczamy piątkę na te wydatki,

    Przydal by sie piekarnik i zlewozmywak, okap i bateria do zlewozmywaka. :-)

    > kafelkujemy za pięć stów podłogę i jak trzeba, to za dwie stówy jakieś
    > fragmenty ścian... co jeszcze trzeba do kuchni? Jak mała, to się za wiele
    > nie zmieści :-)
    >
    > Ile wyszło?

    Za malo jezeli to ma przy okazji cieszyc oczy i nie byc wylacznie funkcja
    kuchni.

    Pozyjemy zobaczymy. :-)

    Pozdro.. TK