  • 11. Data: 2010-04-24 17:47:33
    Temat: Re: Koszt remontu mieszkania.
    Od: M <M...@w...pl>

    Jacek pisze:
    > Pytam, bo chodzi o porównanie, czy bardziej sie opłaci kupic mieszkanie po
    > remoncie za np. 160 tys. czy do remontu za 130.
    > Przestawiania śnian i mebli w kuchni do tego nie liczymy.

    Po remoncie za 160 tys. pod warunkiem, że odpowiada ci sposób
    wykończenia i stylistyka. Pamiętaj, że twój czas też jest ważny.
    Wchodzisz i mieszkasz (korzystasz).

    M.

  • 12. Data: 2010-04-24 18:50:00
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Kadar pisze:

    > Jaka czesc prac wykonywales sam?

    Żadną.
    --
    ŁK

  • 13. Data: 2010-04-24 18:52:42
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Kadar pisze:

    > Jaka czesc prac wykonywales sam?

    Żadną. No, może prawie żadną - wynosiłem gruz,
    wnosiłem płytki, meble, itp.
    --
    ŁK

  • 14. Data: 2010-04-24 18:54:11
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Jacek pisze:
    > Ile może kosztować orientacyjnie remont mieszkania w bloku? Nie chodzi mi o
    > jakieś dokładne kosztorysy tylko o rząd wielkości 20 tys? 30, a może 35?
    > Blok jest z roku 1977. Mieszkanie 3 pokoje 48 mkw.

    Robiłem w tym roku remont generalny kuchni w mieszkaniu 47m2 z bloku z
    roku 1972 - kuchnia ma ok. 3,5m2. Wymiana inst. elektrycznej (reszta
    mieszkania wcześniej wymienina), gazowej, wod-kan; gres na podłodze,
    kafelki, malowanie, nowe meble - nie najwyższy standard, ale przyzwoitej
    jakości meble z płyt; zlewozmywak w płycie meblowej (zrezygnowałem z
    granitowej), lodówka, kuchenka, oświetlenie, zmywarka. Okno zostało -
    było wymieniane 2 lata temu. Wyszło z materiałami ok. 16 tys.
    Przymierzam się teraz do generalnego remontu łazienki (bez elektryki,
    bo ta zrobiona) i zakładam podobną kwotę. Więc robiąc w przyzwoitym ale
    naprawdę nie najwyższym standardzie, to za 30 tys. można w mieszkaniu w
    bloku zrobić generalny remont kuchni i łazienki.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 15. Data: 2010-04-24 22:26:39
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    >Kafelkowanie Łazienka i WC: 3 500 zł

    -mam chyba podobne mieszkanie
    - dokładam 500 zł do Twojej ceny
    zrobisz mi to ?
    warunek: ma być dobrze i płytki ja wybieram

  • 16. Data: 2010-04-26 07:54:57
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    Jacek pisze:
    > Pytam, bo chodzi o porównanie, czy bardziej sie opłaci kupic mieszkanie po
    > remoncie za np. 160 tys. czy do remontu za 130.
    > Przestawiania śnian i mebli w kuchni do tego nie liczymy.
    > Jacek

    Zauważ że jak ktoś robi remont mieszkania na sprzedaż, to przeważnie
    leci po kosztach. Użyte materiały są najtańsze, wykonawcy przeważnie też
    z najgorszej ligi. Jest masa ludzi, którzy skupują mieszkania do remontu
    za te Twoje przykładowe 130tyś "remontują" i sprzedają za 160tyś mając
    na tym oczywiście zarobek dla siebie.
    Wnioski wyciągnij sam.

    Nie wiem jak Twoja kondycja finansowa, oraz jak wygląda sytuacja z
    kredytami. Banki mogą sfinansować pewnie około 100% mieszkania, na
    remont już nie starczy, więc na zakup mieszkania do remontu nie wszyscy
    sobie mogą pozwolić, lecz gdy się ma jakieś oszczędności, albo inny
    kapitał...

  • 17. Data: 2010-04-26 08:23:42
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-23 22:18, Jacek pisze:
    > Ile może kosztować orientacyjnie remont mieszkania w bloku? Nie chodzi mi o
    > jakieś dokładne kosztorysy tylko o rząd wielkości 20 tys? 30, a może 35?
    > Blok jest z roku 1977. Mieszkanie 3 pokoje 48 mkw.
    > Do zrobienia: wymiana okien na PCV - 2 mniejsze, 1 większe i 1 balkonowe,
    > wymiana drzwi wewnętrznych 6 szt. wymiana podłóg - zamiast PCV dajemy
    > panele, wymiana
    > instalacji wod-kan, kafelkowanie łazienki i WC. Zerwanie tapet, zrobienie
    > gładzi i malowanie.

    Na podstawie mojego, to bym strzelał, że rząd 30k. Ale to nie ma
    znaczenia, bo bez problemu te 30 możesz wydać na same panele i kafle...

    ________MAT_______

  • 18. Data: 2010-04-26 21:09:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > panele, wymiana
    > instalacji wod-kan, kafelkowanie łazienki i WC. Zerwanie tapet, zrobienie

    Robocizna licząc z grubsza w cenach brutto dla ekipy typu "Pan Mietek & Co",
    czyli bez umów, faktur, gwarancji itd:
    Okna - 30-50 zł/m.b. (po obwodzie)
    Drzwi wewn - 120-160 zł / szt
    Wylewki 15-30 zł/m.kw
    Panele - 40-60 zł / m.kw
    Wod - kan łazienka i kuchnia - 1300-1500 robocizna + materiał (rury PP)
    Kafelkowanie 30-50 zł/m.kw glazura, 50-90 zł/m.kw gres
    Gładź - 20-25 zł / m.kw/ (nie odliczaj powierzchni okien i drzwi bo w tych
    miejscach dochodzą dodatkowe obróbki)
    biały montaż: 200-250 zł kabina, 150 zł wanna, 120 zł wc/bidet, 90
    zł/umywalka
    Malowanie 6-10 zł/m.kw
    Instalacja elektryczna 60 zł/pkt (zakładam że to wielka płyta lub inne
    twarde)

    Do tego dojdzie Ci jeszcze materiał który może kosztować od kwot rozsądnych
    do plus nieskończoności....
    --
    Jackare