  • 41. Data: 2012-10-24 16:32:15
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > jezu ten gównoaudyt nic nie powie o realnych kosztach ogrzewania.

    O realnych dowiesz się jak zamieszkasz :-)
    Moj audyt (bez termowizji) pokrywa się z kosztami jakie ponoszę... taki za
    60zł właśnie.
    Twój jak rozumiem, nie?

  • 42. Data: 2012-10-24 17:57:02
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Co Wy macie w tych domach, że tyle prądu Wam bierze?
    Ile kWh zużywacie?

    Oświetlenie to kilkadziesiąt Wat na pokój, nowe telewizory 32-50" biorą po
    50-100W, radio kilka Wat, lodówka ok.16kWh na miesiąc. Pozatym pralka to ok.
    2,5kW, zmywarka podobnie. Piekarnik stosuje się w miarę okazjonalnie.
    Dochodzi indukcja, która przy zwykłym gotowaniu bierze ok. 2kW no i jeśli
    ktoś ma to chyba najwięcej prądu żre ten sprzęt.

    Nie wiem, może więcej gotujecie i zmywacie naczynia, macie większe rodziny.
    Ja płacę 80-120zł za prąd w aktualnym domu. Może ktoś pokusi się o
    wyliczenia uśredniając godziny używania sprzętu :)

  • 43. Data: 2012-10-24 18:34:22
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)
> [...]
    >
    > Nie wiem, może więcej gotujecie i zmywacie naczynia, macie większe
    > rodziny. Ja płacę 80-120zł za prąd w aktualnym domu.

    Ja placilem tyle kiedy mialem jeden pokoj z kuchnia w familoku :D

    No niestety, kazdy teraz ma kilka kompow, drukarki laserowe, kilka
    telewizorow - dekodery/splitery cmoje boje,
    dochodza suszarki, czajniki, ogrzewanie wody, wentylatory,
    hydromasaze, "odlotowe" pryszcznice z saunami radiem i oswietleniem,
    i inne pierdolniki i nazbiera sie tego na dodatkowa stowe i to oszczedzajac
    na wodzie i smieciach ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 44. Data: 2012-10-25 08:27:20
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 24 października 2012 14:19:24 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Trochę mała ta kubatura jak na dom o powierzchni 200m2.
    Czemu mała: 200 m2* 2,5m= 500m3

    Nie wiem jak ty ale ja się spotkałem z podawaną kubaturą w projektach
    mierzoną po obrysie zewnętrznym budynku wraz z dachem i wszystkim, Czyli
    gdybyś zanurzył dom w wodzie to wyparta woda jest kubaturą tą kubaturą.
    Chyba że sam sobie wyliczył kubaturę pomieszczeń albo u niego w projekcie
    jest podana, ale jak kilka projektów widziałem nie ma podawanej kubatury
    pomieszczeń.
    No ale on wyraźnie napisał _domu_.
    Ja mam 147m2 dom a kubatura w/g projektu podana 500m3 z groszami. Nie mam
    przecież pomieszczeń wysokich na ponad 3 metry.
    Osobiście jednak uważam że zarówno do świadectw energetycznych czy też
    porównań powinno się podawać właśnie kubaturę pomieszczeń. Bo co mi z metrów
    jak jeden ma 2,8 wysokości a inny 2,6 a na poddaszach to już wogóle jaja
    wychodzą.

    Marek

  • 45. Data: 2012-10-25 08:43:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Ogrzewanie - 3tys. - choć to z roku na rok drożeje - a to dane z
    > poprzedniego sezonu.
    > Gaz na podgrzanie wody i do gotowania 100/m-c
    >
    > Wychodzi blisko 9 tys.

    O ile woda i podatki są rzeczywiście mocno zróżnicowane w regionach to prąd
    nie uwierzę aby ktoś 100zł płacił, chyba że nie mieszka, albo mieszka sam
    jak pustelnik bez korzystania z urządzeń.
    Co do ogrzewania to w okresie 01.01.2011-31.12.2012 spaliłem 969m3 gazu, z
    tym że odpaliłem 22 grudnia 2011 roku kominek w którym popalałem wieczorami
    nie wiem ile drewna poszło w ciągu tych 10-ciu dni ale ogółem do końca zimy
    spaliłem 2,5mp drewna. No i mam jeszcze solary które oprócz wody wspomagają
    u mnie podłogówkę, i tak ostatnie 2-3 tygodnie idealnie sloneczko pomagało.

    Całość utrzymania domu wychodzi więc u mnie poniżej 5500zł na rok.

    Marek

  • 46. Data: 2012-10-25 09:01:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co Wy macie w tych domach, że tyle prądu Wam bierze?

    Mam oświetlenie mieszane. Częściowo są to świetlówki energooszczędne,
    częściowo ledowe, częściowo żarnikowe.
    3 komputery, dwa routery, wzmacniacz dystrybucji sygnału TV do gniazdek,
    alarm, dwie kamery z rejestratorem, domofon, indukcja do gotowania i
    piekarnik elektryczny, mikrofalówka, 3 TV z czego jeden plazma który ciągnie
    do 300W, dwa mechanizmy do bramy i garażu, w garażu trochę elektronarzędzi
    jak wiertarka słupowa i ręczne, szlifierka 800W i 2000W, spawarka, kompresor
    itd. W warsztacie pracują lutownica i dość często jeden z dwóch oscyloskopów
    oraz tester komunikacyjny stabilock jest często włączony, czasem analizator
    widma i jeden z dwóch mierników częstotliwości no i oświetlenie warsztatu i
    komputer w warsztacie. Prócz tego w warsztacie mam transceiwery KF, UKF,
    VHF, czasem o mocach do 500W (na tyle mam licencję) które jak nie ja
    _gadam_ to sobie często same _gadają_ na ustawionej częstotliwości.
    A no i lodówkę i pralkę i zmywarkę oczywiście mam, z tym że pralka i
    zmywarka zasilane są z ciepłej wody (solary lub gaz), pralka z 30stC a
    zmywarka z 55stC. W ten sposób zużywają trochę mniej prądu na grzanie a i
    cykle są krótsze bo urządzenie nie mieli tam i spowrotem czekając aż się
    woda nagrzeje.
    Więc te 235zł to i tak nie dużo jak na tyle urządzeń uważam.

    > Nie wiem, może więcej gotujecie i zmywacie naczynia, macie większe
    > rodziny. Ja płacę 80-120zł za prąd w aktualnym domu. Może ktoś pokusi się
    > o wyliczenia uśredniając godziny używania sprzętu :)

    W bloku mieszkając płaciłem 150-160zł ale nie miałem gratów jak w warsztacie
    i garażu i tylu TV i komputerów.

    Marek

  • 47. Data: 2012-10-25 09:41:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 17:56:56 UTC+2 użytkownik ceownik napisał:
> [...]
    >
    > Ja płacę 80-120zł za prąd w aktualnym domu. Może ktoś pokusi się o
    >
    > wyliczenia uśredniając godziny używania sprzętu :)

    Kiedyś tu wyliczałem na co ile idzie. U mnie rachunki to 170-200zł miesięcznie.
    Oświetlenie to najmniejszy problem- wychodziło ok 30zł i to bez energooszczednych
    "żarówek".
    Rachunek nabijaja chodzące non stop pompki CO(średnio 20zł/mc sztuka),dmuchawa od
    kotła, router, dekodery itp.
    Zmywarka 1zł dziennie wiec minimum 30zł na miesiąc już jest. Pralka podobnie- kolejne
    30zł na miesiąc
    Więc z grubasza licząc: światło+pralka+zmywarka to 100zł juz jest. Pompki, router,
    sprzęt rtv i 200zł bez większych szaleństw się uzbiera.
    Telewizory to też tak z tym 50-100w to bardzo optymistycznie wg ulotek producentów.
    Realnie więcej ale np w przypadku plazm to część tego idzie na dogrzanie
    pomieszczeń;)

  • 48. Data: 2012-10-25 10:01:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 08:43:20 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Co do ogrzewania to w okresie 01.01.2011-31.12.2012 spaliłem 969m3 gazu

    Wybiegles mysla naprzod? :)

    Napisz lepiej, ile spaliles tej zimy w okresie styczen-marzec...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 49. Data: 2012-10-25 10:30:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wybiegles mysla naprzod? :)

    Aaa nie pomyłka w dacie, oczywiście ma być do 31.12. 2011

    Napisz lepiej, ile spaliles tej zimy w okresie styczen-marzec...

    Już patrzę...
    Stany licznika i zużycie podaję:
    01.01.2012 6473
    31.01.2012 6602, zuzycie 129m3
    29.02.2012 6740, zuzycie 138m3
    29.03.2012 6834, zuzycie 94m3
    30.04.2012 6919, zuzycie 85m3
    następnie nic nie pisałem aż dopiero...
    30.09.2012 6940, zuzycie 21m3

    W okresie 22.12.2011 do końca marca 2012 paliłem także wieczorami w kominku
    i spaliłem 2,5m3 grabu.

    Marek

  • 50. Data: 2012-10-25 11:41:16
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    > Telewizory to też tak z tym 50-100w to bardzo optymistycznie wg ulotek
    > producentów. Realnie więcej ale np w przypadku plazm to część tego idzie
    > na dogrzanie pomieszczeń;)

    To są realne i zmierzone, no ale podświetlenie LED LCD. Zwykłe LCD biorą
    więcej o plazmie prądożernej już nie wspominając.