  • 11. Data: 2012-10-24 10:12:53
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Spokojnie Panowie, zaraz dojdziemy, że z tych "250 metrów" zrobi się domek
    120m2 :) Bo już wyszło że 70m2 to tarasy :) Czy w tych 180m2 są jakieś skosy
    u góry??

  • 12. Data: 2012-10-24 10:57:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Baska" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    > utrzymanie roczne.

    Jak dobrze wybudowany i docieplony, to koszt będzie znacznie niższy niż
    utrzymania mieszkania
    50m2. do 2tys-3 rocznie ogrzewanie, pozostałe koszty śmieci woda elektyryka
    to wedle zużycia.
    śmieci ok 30-50zł miesięcznie, dla 4 osobowej rodziny elektryczność to ok
    130zł-160zł miesięcznie,
    to tak po sobie opisuję, co prawda mi ogrzewanie wychodzi połowę taniej bo
    nie grzeję gazem i taniej opał kupuję ale biore pod uwagę, ze z 1kg węgla
    można uzyskac 4,5kWh biorąc pod uwagę sprawność kotła. Koszt utrzymania
    mieszkania o znacznie mniejszym metrażu jest znacznie wyższy, poruszaliśmy
    ten temat z znajomymi, którzy mieszkają w mieszkaniach.

    pozdrawiam
    AT

  • 13. Data: 2012-10-24 11:31:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.10.2012 09:15, Baska pisze:
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    > utrzymanie roczne.

    Pytanie cholernie mało precyzyjne.

    Konstrukcja domu. Lokalizacja. Zwyczaje mieszkańców. Liczba mieszkańców.

    To wszystko wpływa.

    Ja np. zimą (jakbym miał precyzyjne sterowane ogrzewanie) to bym miał
    18-19C. A dla innych i 23C to za zimno.

    Różni ludzie różne ilości śmieci produkują - np. uzależnieni od różnego
    rodzaju "koli" oraz gotowej, wysoko przetworzonej "żywności" będą mieli
    więcej śmieci niż fanatyk dobrej herbaty mający tendencję to żywienia
    się nieco bardziej naturalnymi produktami.

  • 14. Data: 2012-10-24 12:26:24
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Baska" <B...@w...pl> wrote in message
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    > utrzymanie roczne.

    Zwykle więcej niż mówi ci sprzedający. O 2 do 3 razy wiżecej.
    Wywóz śmieci kilka stówek rocznie, prąd kilka do kilkunastu stówek
    miesięcznie, opał 5 do 10 tysięcy na rok, podatek gruntowy do gminy, naprawy
    jakieś tam od tysiąca w roku w gorę.

    Razem od kilkunastu do 25 tysięcy rocznie.

  • 15. Data: 2012-10-24 12:27:10
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 09:21, SJS pisze:

    > Bez sensu
    > Wg znajomych przy kiepskim ociepleniu nawet do 15 tys rocznie
    > a o tysiącu można zapomnieć bo mam bardzo dobrze ocieplone 100 m2 i
    > poniżej 4 tys zejść się nie da

    Uuu - prowokacja?
    100m2 i tyle kasy.

    Ja mam 200m2 (650m3). Bez ocieplenia tylko Ytong 36-400, poddasze 25 cm
    wełny. Na gaz ogrzewanie w ciągu sezonu wydaję około 1200-1500 i spalam
    8-10mp drzewa (kominek z płaszczem) - co daje około 3tys.

    Ariusz

  • 16. Data: 2012-10-24 13:42:54
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > naprawy jakieś tam od tysiąca w roku w gorę.
    >
    > Razem od kilkunastu do 25 tysięcy rocznie.

    No, ale żeby opał 5-10tyś na rok? Nie przesadzasz kiki?
    Tonę węgla w moim rejonie można kupić za 600zł, 5 ton powinno spokojnie
    wystarczyć na ogrzanie takiego domu w roku, więc 3 tysiące na rok, a nie
    10tyś.

    Więc:
    - śmieci ~400zł na rok
    - prąd ok. 100zł na miesiąc - 1200zł na rok
    - woda i kanalizacja ok. 100złna miesiąc - 1200zł na rok
    - podatek ok. 200-300zł
    - naprawy przyjmijmy 1000zł
    - ogrzewanie ok. 3-4tyś

    SUMA: 8100zł na rok

  • 17. Data: 2012-10-24 13:57:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja mam 200m2 (650m3). Bez ocieplenia tylko Ytong 36-400, poddasze 25 cm
    >wełny. Na gaz ogrzewanie w ciągu sezonu wydaję około 1200-1500 i spalam
    >8-10mp drzewa (kominek z płaszczem) - co daje około 3tys.

    To bardzo tanie drewno ...

    W mojej okolicy drewno kominkowe , pocięte i porabane to koszt około
    200-240zł za mp.
    Czyli za same drewno zapłaciłbym około 2000-2400zł

  • 18. Data: 2012-10-24 14:19:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Ja mam 200m2 (650m3).

    Trochę mała ta kubatura jak na dom o powierzchni 200m2.

    Marek

  • 19. Data: 2012-10-24 14:28:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tonę węgla w moim rejonie można kupić za 600zł, 5 ton powinno spokojnie
    > wystarczyć na ogrzanie takiego domu w roku, więc 3 tysiące na rok, a nie

    Znam ludzi którzy w zimie kredyt biorą na opał. U nas węgiel po 850zł/t i to
    bez transportu...

    > Więc:
    > - śmieci ~400zł na rok
    A u mnie dostaję fakturę co pół roku na 108zł podzielone na dwie wpłaty po
    104zł.

    > - prąd ok. 100zł na miesiąc - 1200zł na rok

    No to pojechałeś.
    U mnie 235zł/m-c

    > - woda i kanalizacja ok. 100złna miesiąc
    Ostatnia faktura za 3 miesiące do zapłaty 188zł.

    > - podatek ok. 200-300zł

    118zł/rok

    > - naprawy przyjmijmy 1000zł
    Narazie nic się nie psuje, odpukać, ale jeszcze inwestuję w nowości, czyli w
    tym roku skończyłem balkony, czyli izolację + płytki1200zł , okleiłem też
    kominek kamieniem no i trzeba go teraz pomalować. No fakt, przy okazji
    pomaluję salon cały... 300zł.

    Marek

  • 20. Data: 2012-10-24 14:32:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Baska" napisał w wiadomości grup
    >
    > 250m - jakich?
    > Zrób sobie audyt energetyczny to czegoś się dowiesz.
    > Koszt ok 60zł.

    za 60 to dostajesz kwit do odbioru domu a nie żaden audyt :-)

    chyba nie wierzysz w rzetelność tych kwitków.