  • 31. Data: 2012-10-24 15:03:34
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > robi badanie kamerą termowizyjną.

    No to napisałem, że można sobie dodatkowo zrobić fotki kamerą termo. Choć to
    akurat tanie nie jest bo aby można było cokolwiek powiedzieć trzeba zrobić
    także podciśnienie w domu, same fotki niewiele powiedzą.

    Jednak dla kogoś kto orientacyjnie pyta o koszty utrzymania taki audyt za
    60zł w zupełności wystarczy. Można go zrobić zdalnie bez problemu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2012-10-24 15:07:23
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 14:50, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > ciętego ani porąbanego drewna (brzoza) (długości 2,4m) + koszt
    > transportu (nie wiem jaka cena bo nie mieli własnego transportu).
    >
    > I tych co sprzedają porąbane drewno i pocięte ceny od około 200zł do
    > 250zł , zależy czy "układane" czy sypane luzem ...
    >
    > Najtaniej kupić od nadleśnictwa bo nie oszukają tak jak u "magików"
    > któzy sprzedają połupane i pocięte drewno. Od nadleśnictwa wyjdzie
    > najtaniej ale trzeba pociąć i porąbać i jakoś to przewieźć (drewno o
    > długości 2,4m). Trochę roboty zapewne jest ale jest taniej ...

    Podkarpacie - Krosno, po 160 z przywozem.
    Kupowałem z nadleśnictwa, zamawiałem transport od znajomego leśniczego i
    ostatnio po ułożeniu i zmierzeniu wyszło mi, że brakło 2m. Ani leśniczy,
    który wydawał drzewo, ani przewoźnik nie przyznają się do oskubania mnie.
    Ostatni raz u nich zamówiłem i mam nauczkę mierzyć na samochodzie.

    Ariusz

  • 33. Data: 2012-10-24 15:12:50
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 14:40, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > nie prowokacja tylko mowa była o gazie - przelicz te 10m drewna na gaz i daj
    > znac czy nadal 3kzł ci wychodzi.

    Wiesz musiałbym przynajmniej jeden sezon przegrzać gazem ale z
    zeszłorocznych obserwacji: kiedy paliłem całe dwa miesiące gazem to
    koszt gazu wyszedł mnie coś koło 100 zł więcej na miesiąc niż koszt
    drewna. Z tą różnicą, że na gazie oszczędzałem i temperatura ustawiona
    na 21 st., a jak palę drzewem to mam 22-23 - czasem i więcej ale to i
    już dla mnie wyjątkowo ciepłolubnego jest za dużo (oczywiście w dzień).
    Weź jeszcze pod uwagę, że mam 2x większą powierzchnię.

    Ariusz

  • 34. Data: 2012-10-24 15:16:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > który wydawał drzewo, ani przewoźnik nie przyznają się do oskubania mnie.
    > Ostatni raz u nich zamówiłem i mam nauczkę mierzyć na samochodzie.

    Wbijasz dwa pale tak aby metr nad ziemią wystawały i w odległości krotności
    zamówionego drzewa.
    Przywożą, każesz im to zapełnić, wtedy płacisz. Jak będzie za mało, to
    zabierać spowrotem na pakę i do widzenia albo zapłacisz za tyle ile
    przywieźli.

    Marek

  • 35. Data: 2012-10-24 15:32:03
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 14:28, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Znam ludzi którzy w zimie kredyt biorą na opał. U nas węgiel po 850zł/t
    > i to bez transportu...

    > A u mnie dostaję fakturę co pół roku na 108zł podzielone na dwie wpłaty
    > po 104zł.

    Ja ma około 60 na kwartał

    > No to pojechałeś.
    > U mnie 235zł/m-c

    Też mi się wydaje mało - płacę około 250/m-c

    > Ostatnia faktura za 3 miesiące do zapłaty 188zł.

    To mi wychodzi około 180 zł/2m-c

    > 118zł/rok

    ponad 240 na rok - ale garaż mam wolnostojący

    U mnie również jeszcze nic nie naprawiałem - ale do skoczenia jeszcze
    trochę mi zostało

    Ogrzewanie - 3tys. - choć to z roku na rok drożeje - a to dane z
    poprzedniego sezonu.
    Gaz na podgrzanie wody i do gotowania 100/m-c

    Wychodzi blisko 9 tys.

    Ariusz

  • 36. Data: 2012-10-24 15:49:28
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 15:16, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Przywożą, każesz im to zapełnić, wtedy płacisz. Jak będzie za mało, to
    > zabierać spowrotem na pakę i do widzenia albo zapłacisz za tyle ile

    Widzisz do tej pory zamawiałem i zazwyczaj wychodziło mi ciut więcej.
    Mam drewutnię gdzie mieszczę 2x8mp układałem i widziałem ile mam. Teraz
    drewna nie rąbię (o ile polano wejdzie mi przez drzwiczki od kominka to
    nie jest jeszcze za wielkie) więc nie przyrasta. Tnę na 3 i układam.
    Do tej pory nie zdarzyło mi się by wyszło mniej mp.

    Nie kupuję też drewna ciętego i rąbanego, a tym bardziej sypanego.
    Pierwsze moje zamówienie było na 15mp w metrówkach. Po pocięciu i
    porąbaniu i ułożeniu wyszło mi, że mam ponad 18 mp.
    Nawet jak zamówiłem - u miejscowego - cięcie, rąbanie i ułożenie
    płaciłem 20 zł za mp.
    Wyszło mi za całość 300 zł. Te same 15mp zamówione porąbane bez
    ułożenia kosztowało by mnie 180 zł za mp. W sumie mi też wyszło po 180
    ale że wyszło mi o 3 m więcej więc za to samo wyszło mi po 150 zł.

    Niestety sprzedawcy drewna o tym wiedzą i tak ustawiają ceny by sprawić
    wrażenie, że nie opłacało się brać metrówek.

    Ariusz

  • 37. Data: 2012-10-24 15:59:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 13:42:48 UTC+2 użytkownik ceownik napisał:
    > Więc:
    >
    > - śmieci ~400zł na rok
    >
    > - prąd ok. 100zł na miesiąc - 1200zł na rok
    >
    > - woda i kanalizacja ok. 100złna miesiąc - 1200zł na rok
    >
    > - podatek ok. 200-300zł
    >
    > - naprawy przyjmijmy 1000zł
    >
    > - ogrzewanie ok. 3-4tyś
    >

    > SUMA: 8100zł na rok

    Zawyżyłes smieci zaniżyłes prąd m,oim zdaniem. Ale suma ogólna raczej realna.
    No może to ogrzewanie. Jak autorka watku ma dom 250 metrów minus tarasy skosy itp
    średnio ocieplony to raczej gazem poniżej 4 tys nie zejdzie.
    Ale 8-9tys łącznie rocznie to moim zdaniem realna kwota

  • 38. Data: 2012-10-24 16:01:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 14:19:24 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Trochę mała ta kubatura jak na dom o powierzchni 200m2.
    Czemu mała: 200 m2* 2,5m= 500m3

  • 39. Data: 2012-10-24 16:05:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    >
    > Jednak dla kogoś kto orientacyjnie pyta o koszty utrzymania taki
    > audyt za 60zł w zupełności wystarczy. Można go zrobić zdalnie bez

    jezu ten gównoaudyt nic nie powie o realnych kosztach ogrzewania.

  • 40. Data: 2012-10-24 16:12:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 16:06:02 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > jezu ten gównoaudyt nic nie powie o realnych kosztach ogrzewania.

    Dokładnie. To ma wartośc paieru na którym go wydrukowano. Na allegro 40zł juz tylko
    kosztuje ale nawet tyle szkoda dać