  • 11. Data: 2010-02-25 08:49:34
    Temat: Re: Koszt wykończenia ze stanu surowego zamknietego
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:hm5cbp$n5b$1@inews.gazeta.pl...
    > tynki - 25tys

    1000mkw tynku w domu jednorodzinnym?

    > prąd - 13tys

    Przyłącze 2tys jesli nie ma. Instalacja to pewnie ze 3tys maks

    > posadzki 7tys

    160mkw * 12zł= 1900 zł materiał + robocizna z miksokreta
    1600zł styropian 2*5cm

    Razem 3500zł.
    Czyli w tych 7000zł uwzgledniłes panela/terakotę(30zł mkw). Jeśli tak to ok

    > wełna ocieplanie max 5tys

    ok

    > instalacja płyt KG + wykonczenia 10tys

    spokojnie powinno wystarczyć

    > malowanie 6tys

    Starsznie duzo. Skąd ta cena?

    > pewnie coś jeszcze wypadnie, zapas dałbym 10tys

    Zapas zapasem ale i takl wyda się wszystko to co jest i to co sie zarobi;)))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-02-25 09:02:01
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > 1000mkw tynku w domu jednorodzinnym?

    950m2 :)
    projekt dom w groszku 3

    > Przyłącze 2tys jesli nie ma. Instalacja to pewnie ze 3tys maks

    robocizna 5tys reszta to materiał, to cena bez przyłacza, ale w tym
    instalacja alarmowa, instalacja internet do każego pokoju prawie kabel
    i instlaacja TV

> [...]
    > 1600zł styropian 2*5cm
    >
    > Razem 3500zł.
    > Czyli w tych 7000zł uwzgledniłes panela/terakotę(30zł mkw). Jeśli tak to

    domek troszkę większy dokładnie 3 kondygnacje, piwnica piętro i parter, stąd
    i tynków więcej

    ale co ciekawe na stronie projektu jest 167m2, w projekcie po zakupie już
    187m2, do tego piwnica i prawie robi się
    ufff 300m2

    > spokojnie powinno wystarczyć

    > Starsznie duzo. Skąd ta cena?

    z wyrownywaniem gładzi, sciana idealan pod światło patrząc, mozna taniej,
    bez ponownego wyrównywania
    jak powiedzieliśmy gipsiarzom, że wyrównywalismy ściany zdziwili się bardzo

    > Zapas zapasem ale i takl wyda się wszystko to co jest i to co sie
    > zarobi;)))

    zapomniałem dodać drzwi wewnętrzne i parapety to jest te 10tyś juz

    > --

    czyli wydaje mi się ze 150tys trzeba liczyć

  • 13. Data: 2010-02-25 09:08:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > czyli wydaje mi się ze 150tys trzeba liczyć

    Pewnie tak. W twoich warunkach(3 kondygnacje to na pewno tyle wyjdzie)
    Autor watku pisał o 160mkw z garażem, bez garazu pewnie 130mkw licząc po
    podłogach. Więc pewnie parter+ poddasze uzytkowe.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-02-25 09:43:56
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > I pod warunkiem że wiekszość prac zrobisz samemu (ale to jedyny sposób
    > aby miec zrobione dobrze).

    Nie rozumiem tego podejścia. Dobrzy wykonawcy robią dobrze i nie trzeba po
    nich niczego poprawiać. Jeżeli inwestor nie chce zapłacić normalnych
    pieniędzy za robotę to owszem - ma 75% szans że trafi na paproka.
    Naprawdę widziałem wiele domów zrobionych przez porządne firmy i złego słowa
    nie dałbym powiedzieć. Nie chodzi tu nawet o bajery i wodotryski bo sam
    odradzam takie rzeczy klientom - piszę o solidności racjonalności jakości
    i smaku wykonania normalnych robót - kafelkowania, tynków, malowania,
    instalacji wszelakich. Dobry wykonawca z dobrymi referencjami nie spieprzy
    roboty bo w jego interesie nie leży psucie reputacji czy niekończące sie
    poprawki gwarancyjne. Trzeba mu tylko normalnie zapłacić. Znam wielu
    porządnych wykonawców, współpracujemy razem w ramach swoich branż, polecamy
    się nawzajem klientom. Myślicie że ktoś ma nadmiar wolnego czasu? Pytanie
    było retoryczne;)
    Do tego co napisalui przedpiścy dodam ze swojej działki, że wykonanie
    wewnętrznych instalacji wod-kan z materiałem w tego typu domu nie powinno
    przekroczyć 2,7-3,5 tys, robocizna za ogrzewanie 4 - 6,5 tys a materiały do
    instalacji grzewczej zależą od tego co klient sam wybierze (kocioł, komin,
    grzejniki, instalację systemową lub nie, sposób zaopatrzenia w CWU,
    automatykę,), instalacja elektryczna z kablami instalacji alarmowej 3,5-6
    tys
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-02-25 11:15:51
    Od: "poss 123" <p...@p...onet.pl>

    >Glazura to zalezy jaka kupisz. Robocizna od 10-70zł za mkw. Nie wiem ile u
    >Ciebie

    Powiedz mi gdzie ty widziales kafelkarza który kładzie płytki za 10 zł/m2.
    Jeżeli w tej a nawet dwa razy większej cenie potrafi kłaść kafle i nadaje
    się to później do odbioru to dam mu robotę do końca życia.
    Nie rób z ludzi balona, zaraz ktoś kto zapłacił 40zł/m2 pomyśli że
    przepłacił 4-ro krotnie.
    pozdrawiam
    poss

  • 16. Data: 2010-02-25 11:31:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poss 123" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się to później do odbioru to dam mu robotę do końca życia.
    > Nie rób z ludzi balona, zaraz ktoś kto zapłacił 40zł/m2 pomyśli że

    Wczesną jesienia 2009 roku u mojego sasiada. Salon, kuchnia, łazienka,
    taras. Cena 10zł za mkw
    I o dziwo zrobione przyzwoicie.
    10zł to faktycznie cena okazyjna ale za 20zł w tej chwili znajdziesz sporo
    chętnych do roboty.
    I uwierz mi że w wiekszosci przypadków efekt robót będzie akceptowealny.
    Zresztą cena nie ma przełożenia na jakośc. Widziałem efekty pracy gościa
    który za ceną 45zł robote spartolił totalnie

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-02-25 11:45:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich niczego poprawiać. Jeżeli inwestor nie chce zapłacić normalnych
    > pieniędzy za robotę to owszem - ma 75% szans że trafi na paproka.

    Cena nie ma przełożenia na jakość. Wynika to z moich obserwacji. dodam tylko
    że w Twojej branży(instalatorstwo) jest jeszcze nienajgorzej- można trafic
    solidne ekipy za normalne pieniądze(ale partaczy za wygórowane stawki
    również). Jednak np ocieplenie poddasza(wełna płyty itp), to juz niestety.
    Jak nie zrobisz samemu tyo masz 98% że ekipa pójdzie na łatwizne i spartoli
    robote. Niezaleznie od tego ile byś im nie zapłacił

    Czy Ty pracujesz dla inwestorów indywidualnych czy może dla instytucji,
    budżetówki, wszelkiego rodzaju agencji itp.?

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-02-25 12:16:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hm5arg$9vi$1@news.onet.pl...

    > Nie rozumiem tego podejścia.
    Faktycznie nie powinno tak byc ale na takie podejście inwestorów zapracowali
    sami wykonawcy, czyli pewnie i część Twoich kolegów po fachu

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-02-25 12:37:26
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > nich niczego poprawiać. Jeżeli inwestor nie chce zapłacić normalnych
    > pieniędzy za robotę to owszem - ma 75% szans że trafi na paproka.
    Ciach
    ,ale Jackare, skąd wiesz czy to dobry wykonawca?
    To czasami widać, ale nie zawsze jest tak różowo nie będziesz przecież stać
    nad nim cały dzień :).
    Tak jka pisał chyba KIKI jak robili ocieplenie dachu jak poszedł się wylać
    to zaraz wełny do profli nie powciskali :).
    Tu jest taka samo.
    NIe płaciełem mało, płąciłem tyle ile chcieli, nie targowałem się.....
    (teraz już tak), nie obcinałe kasy za fuszerki, nie płaciłem paragonami.
    Ale dach mam totalnie skaszaniony (robocizna na poziomie 15k za 240m w
    dwu-spadowy) co z tego, że mam fakturę mogę iść do sądu i latami się kłoćić
    i zadłużać na prawnika.
    Nic mi po tym niestety,w Polsce musisz sam o wszytko zadbać, no chyba że
    masz nadmiar gotówki. Niestety bidoków nie stać na fuszerki.
    Ci od CWU też dobrzy, ale robili w dwóch systemach w Wavinie i Rigni ...
    (coś tam nie pamiętam).
    Choć nie powinni, mówienie o tym, że ngdy nie było probelmu mnie nei
    przekonuje.
    Bo robią do 10 lat a instalacja powinna z 20 lat wytrzymać? A czy wytrzymają
    połacznia w różnych systemach?
    Kaflekarz dobry, uczcciwy, ale ciągle musiałem go pilnować, mówie żeby
    wyrzucał stary klej a on furt zrobił zupę ze starego klejeu i rano nowy
    wsypywał. Woda do kleju była ze wszytkim z grunetem, z resztaki gipsu....
    Tłumacze mu, że to wiązania chemiczne......
    Każą drugi raz mieszać a on mówi po co :).
    Fuge robił gęstą jak plastelina i potrfaił ją godzine wykorzystywać......
    NIe czyścił dokładnie pojemnika po starej fudze.
    NIe pilnował proporcji wody, w efekcie mam 5 odcienie zielonej fugi w
    łazience.
    NO można by wymieniać godzinami.
    Koleś naprawdę, dobry dokładny, powolny co prawda, no ale patrz wyżej....

    DLatego mówię, że jak chesz coś zrobić dobrze zrób to sam... :)
    Dzieciaka też najlepiej samemu zrobić a nie brać fachofców :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 20. Data: 2010-02-25 12:55:24
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 25 Lut, 09:49, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w
    wiadomościnews:hm5cbp$n5b$1@inews.gazeta.pl...

    > Przyłącze 2tys jesli nie ma. Instalacja to pewnie ze 3tys maks

    Oj nie, niestety. 2 tys to dla samej elektrowni, poźniej skrzynki i
    zabezpieczania na słupie lub w ogrodzeniu to kolejne 2 tys a pozniej
    kabel do domu (u mnie ponad 50m) a instalacja w domu z materiałem to
    8000 zł (alarm, tv, internet i prąd).

    > ok

    za sam materiał (ponad 4 tys). Robocizna nie wiem ile bo sam kładłem
    większość (niestety nie wszystko :( )

    > spokojnie powinno wystarczyć

    > Starsznie duzo. Skąd ta cena?
    sam malowałem więc nie wiem ile wyszlo ale na samą białą farbę na
    pewno poszło ponad 1,5 tys.
    Stawka za malowanie to ok 7 zl x 500-600m2 = 3,5-4 tys + farba to daje
    ponad 5000 zł

    > Zapas zapasem ale i takl wyda się wszystko to co jest i to co sie zarobi;)))

    i tutaj nie sposób się niezgodzić.
    Zawsze coś dojdzie (podbitka, opaska wokól domu, płytki w garażu,
    przeróbka jakiejś ściany, klamki, parapety, syfony, dodatkowe punkty z
    wodą w kotłowni, garażu, na zewnątrz itd itd)
    A do tego oczywiście okazuje się że za te pieniądze które planowało
    sie wydać to mozna kupic tylko najgorszy chłam z marketu a coś
    przyzwoitego co wytrzyma dłużej niz pól roku jest 3-6 razy droższe (np
    drzwi wejściowe).
    P.S.
    Wszystko podane dla domu 160m2 (z garażem).
    Pzdr
    QbaB