  • 101. Data: 2009-03-04 21:48:22
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:

    > Dyskusja zaczyna trącic paranoją. Od tego ma sie głowe na karku żeby
    > ograniczyć oszustwa. Zreszta wykonawca moze grac uczcziwie ale juz
    > jego pracownicy to inna sprawa. Zreszta każdy kto zatrudnia ludzi wie
    > duza grupa kombinuje jak może aby cos uszczkąć na lewo kosztem
    > pracodawcy. Kwestia tylko na jakie przekrety wpozwalamy bo pilnowanie
    > wszystkiego
    > z waga i miarką na dłuższą mete moze skończyć sie w domu wariatów.
    > Inna spra, ze jezeli jak pisze kiki prawie każdy chciał go orżnąć to
    > powinien zastanowić sie czy po prostu nie sprawia na ludziach wrazenie
> [...]

    amen. albo jest paranoikiem który szuka dziury w całym.

  • 102. Data: 2009-03-04 21:48:39
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > powinien zastanowić sie czy po prostu nie sprawia na ludziach wrazenie
    > goscia łatwego do oszukania.

    Ty za to wyglądasz groźnie i nie ważą się nawet pomyśleć żeby cie oszukać
    hahaha :-)

  • 103. Data: 2009-03-04 21:58:29
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > a jest ktoś komu ufasz?

    Jasne ale nie na budowie :-) Budowa to jest miejsce wyjątkowe. Ale bardziej
    wierzę i ufam Ziutkowi i Zdziśkowi jako wykonawcom niż firemce z szefem
    pokazującym sie po pieniądze. Tacy są najgorsi.

  • 104. Data: 2009-03-04 22:09:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > bardziej wierzę i ufam Ziutkowi i Zdziśkowi jako wykonawcom niż
    > firemce z szefem pokazującym sie po pieniądze. Tacy są najgorsi.

    a co ty robisz w życiu, z czego żyjesz? jak ty oszukujesz swoich klientów?

  • 105. Data: 2009-03-04 22:27:51
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ty za to wyglądasz groźnie i nie ważą się nawet pomyśleć żeby cie oszukać
    > hahaha :-)
    Wole wygladac na groxnego niz na ofiarę :-)))

  • 106. Data: 2009-03-05 01:00:38
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Jednak jeśkli Pan Scream jest cwaniakiem to wtedy mówi: Panie Kris
    > ponieważ
    > nie bierze Pan odemnie materiałów to ja za 1000zł tego Panu nie bede
    > robił.
    > A że tak jest to potwierdził np Marek Dyjor(że czasami rezygnuja ze
    > zlecenia jak klient chce sam kupowac materiały). Ja sam miałem kilka
    > przypadków ze fachofcy wycofywali się jak powiedziałem że akceptuje cene
    > za robote ale materiały dostarczam ja sam albo biora je ze składu który ja
    > wskaże.

    Materiały i robocizna to raczej podział umowny obrazujący proporcje ceny za
    całość usługi. Przy robotach 1-2, no 3 dniowych zawsze mówię klientowi że
    pracujemy na własnych materiałach.
    Kilka razy zgodziłęm się na zakupy materiałów przez klienta i potem miałem
    kiszkę a nie ciągłość prac. Dzień lub dwa przestoju bo albo czegoś nie
    kupił, albo kupił źle, albo kupił po swojemu i nie pasowało. Jeżeli na
    planowane 4 dni robót, klient swoim partactwem dołożył mi dwa dni to mam
    gdzieś taki interes tym bardziej, że nie poczuwał się do tego aby zapłacić
    za dwa dni przestoju które nie wynikały z przyczyn po mojej stronie. W
    jednym dniu piesek się pochorował i nie można było kupić brakujących
    materiałów, w drugim dniu musieli objechać 684 sklepy zanim zdecydowali się
    na grzejniki, tylko czemu za moje ??? Oczywiście nie można było kupić
    materiału od razu bo drogo i może jeszce by coś zostało.
    Akurat mam taką specyfikę prac, że biorę sobie w hurtowni materiał na WZ.
    Zazwyczaj więcej niż potrzebuję, bo nie wiadomo nigdy co wyskoczy. Po
    zakończeniu prac oddaję niezuzyte materiały, biorę fakturę na to co poszło a
    z klientem rozliczam się powykonawczo. Mam oczywiście rabaty ale klientowi
    nic do tego. Płaci cenę detaliczną netto + 7% vat, czyli tyle ile zapłaciłby
    w hurtowni kupując indywidualnie. Akurat mam na tyle sensowne hurtownie że
    nie robią konkurencji swoim stałym odbiorcom czyli firmom wykonawczym, które
    mają cenniki hurtowe i od nich liczone rabaty, a klient ma ceny detaliczne i
    ewentualne drobne rabaty od nich, przy czym ceny detaliczne i tak są
    korzystniejsze niż w sklepach detalicznych. Reasumując: mam na materiałach
    zysk rzędu 28-32 % i co klientowi do tego ?Ano nic. To mój rabat i mój zysk
    który ja wypracowuję, a klient i tak ma u mnie lepszą cenę niż w sklepie
    detalicznym i lepszą niż w hurtowni bo z 7% vatem.

    Zlecenia większe załatwiam inaczej. Klient płaci za dostawę materiału na
    budowę/do obiektu a ostateczne rozliczenie następuje powykonawczo. Nie
    odpowiadam za to co dzieje się z materiałem na budowie pod moją nieobecność
    i to sprawa inwestora jak sobie teren i obiekt zabezpieczy. Raz popłynąłem
    na tym że ktoś wyniósł w nocy trochę rur miedzianych. Klient się odciął - on
    materiału nie ma przecież, więc z jakiej racji ma płacić - ja miałem być w
    plecy bo musiałem sobie drugi raz kupić materiał, ale gdy chciałem na budowę
    wezwać policję - klient spasował i zapłacił. Pierwszy i ostatni raz
    dopuściłem do nerwowej sytuacji. Jeżeli klient nie godzi się na moje
    warunki - odpuszczam. Jest mnóstwo wykonawców i klient może skorzystać z
    oferty dowolnego z nich. Ja prowadzę interes aby zarabiać a nie pracować dla
    samej pracy, więc w ogóle nie interesuje mnie konkurowanie cenami, zresztą
    moim głównym rynkiem jest sektor przedsiebiorstw a klienci indywidualni to
    dodatek i czasowypełniacz.
    --
    Jackare

  • 107. Data: 2009-03-05 01:28:29
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    On 4 Mar, 20:30, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    > Nie wim czy wszyscy ale prawie każdy co u mnie robił to by mnie wywalił w
    > powietrze na tym.

    By wywalił czy wywalił, bo wróżyć, to sobie z fusów możemy, poza tym
    jak już obrażasz wykonawców to obrażaj tych których znasz, jeśli jest
    za co. Bo z twoich postów raz za razem przebija frustracja i brak
    szacunku dla ludzi którzy wykonują ten zawód. Ciągle nam wrzucasz że
    wszyscy pijemy, oszukujemy i kłamiemy. Nie uogólniaj. Znasz mnie czy
    setki innych, żeby nas tak szkalować? Jeśli jestem takim oszustem i
    złodziejem to czemu otrzymuję klucze do domów czy mieszkań, które
    odnawiam i w których ludzie od dawna już mieszkają? Rozumiem, że są
    naciągacze i cwaniaki ale podajcie mi branżę, w której ich nie ma.
    Ciekawi mnie też czemu tak uparcie nie chcesz powiedziec w jakim
    zawodzie ty pracujesz, no chyba że nie pracujesz wcale...

  • 108. Data: 2009-03-05 07:01:47
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Dyskusja zaczyna trącic paranoją.

    Jak ktoś jest cwany i ma chęć płacić paragonami to wykonawca też będzie
    kombinował... to działa w 2 strony...

    Wg mnie cała sprawa rozbija się o mentalność polaków.. jak tutaj drugiego
    oszukać - wiem, może mam zbyt idealistyczne podejście do życia, ale
    potrzebne jest zaufanie wzajemne, a że wszędzie znajdzie się czarna owca...
    to już niestety inna sprawa.. za zeszły rok mój ojciec ma sprawy
    windykacyjne na kwotę ponad 200 tyś zł... za usługi budowlane - sknocił
    robotę ?, kradł z budowy?, pijani ludzie chodzili po budowach ? nie
    przyjezdzał na umowione spotkania? NIE - nie ma zapłacone po skończonej
    pracy - "BO NIE".

    I jak tutaj ze strony wykonawcy ufać inwestorom ?? może gdyby faktycznie z
    budowy wyjezedzał materiał itp. to straty byłyby mniejsze ;) ??

    wiem, że moje przekonania mogą być bardzo stronnicze (ze względu na
    działalność rodzinną), ale znam wiele firm, które nie wykonają prac
    budowlanych wg stawki 10,5 zł + 40 % KP + 7 % Z - z jednej prostej
    przyczyny... fachowiec nie chce słyszeć o stawce 10 zł/h na rękę (12-14 zł),
    MUSI być zarejestrowany, musi mieć aktualne badania na budowie,
    przeszkolenie BHP, firmową odzież roboczą - ciepłą i wygodną 2 -3 razy w
    roku nową (niektórzy wiedzą ile to kosztuje... ), trzeba dojechać do
    pracy... i gwarantuje Wam, że pracownik który będzie wykonywał prace w
    firmie w której nastroje są ok, wypłaty na czas, wie że ubezpieczenia ma
    opłacone, dojezdza do pracy czyms więcej niż 20 letni transit bez klimy, nie
    będzie ryzykował swojej pracy dla worka cementu i kartonu płytek... Tylko
    inwestor nie może stać nad nim... troche zaufania z obu stron...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 109. Data: 2009-03-05 08:54:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości

    > materiałów, w drugim dniu musieli objechać 684 sklepy zanim zdecydowali
    > się na grzejniki, tylko czemu za moje ??? Oczywiście nie można było kupić
    > materiału od razu bo drogo i może jeszce by coś zostało.

    Na glupote nie ma lekarstwa, proponuje skupic sie na normalnych ludziach.

> [...]
    > zakończeniu prac oddaję niezuzyte materiały, biorę fakturę na to co poszło
    > a z klientem rozliczam się powykonawczo. Mam oczywiście rabaty ale

    Zaplac swoimi trzymaj u siebie na magazynie i sprzedawaj klientowi jak kazdy
    inny sklep. Wtedy klientowi nic do Twoich rabatow, bo ponosisz ryzyko ze cos
    nie pojdzie i ugotujesz sie z tym na dluzej, cos sie zniszczy, dochodza
    koszty magazynowania i ryzyko kradziezy. Na to sa rabaty. Jak w ciagu
    jednego, trzech dni przewieziesz material przez kilka ulic i zarobisz na tym
    kilka, kilkanascie tysiecy dodatkowo, przy tym nic Ci nie zostanie, malo
    tego nie placisz za to ani grosza biorac na WZ, to nie mow mi ze to nie
    klienta sprawa. Owszem jak klient tak chce i pasuje mu uklad to OK, ale nie
    wciskaj, ze tak powinno byc i to normalna polityka.

> [...]
    > ewentualne drobne rabaty od nich, przy czym ceny detaliczne i tak są
    > korzystniejsze niż w sklepach detalicznych.

    Nie rozumiem skad przekonanie, ze klient ma kupowac w Twoich hurtowniach?
    Skad przekonanie, ze gdzie indziej nie uzyska rownie dobrych, lub lepszych
    rabatow i skad przekonanie, ze dla klienta w ogole jest to wazne i ze nie
    chce placic w innej hurtowni bo lubi?
    Poza tym ide do pierwszej lepszej hurtowni biore towar na WZ, czy fakture
    pro forma tak samo jak Ty z ta roznica, ze za wszystko place. Biore
    oczywiscie na zapas, a z nadwyzek rozliczam sie po robocie. Zadna tajemna
    wiedza, tyle ze sam nie pozbawiam sie mozliwosci negocjowania wlasnych cen.

> [...]
    > u mnie lepszą cenę niż w sklepie detalicznym i lepszą niż w hurtowni bo z

    I to cala beznadziejna polityka. Wszystko na glowie. 7% VAT to zadna laska,
    bo kazdy moze uzyska zwrot roznicy VAT. Masz zarabiac na usludze do ktorej
    ktos Cie zatrudnil i tyle. Rabat rzedu 30% przy kwotach zakupu 20 - 30 tys.
    moze przekroczyc Twoj zarobek za wykonana usluge. Jezeli uwazasz, ze tak ma
    byc i tak jest w porzadku to ja nie mam pytan. Pogratulowac tylko jeleni
    dajacych sie rznac na okolo.

    > moim głównym rynkiem jest sektor przedsiebiorstw a klienci indywidualni to
    > dodatek i czasowypełniacz.

    Na szczescie to wolny rynek i nie kazdy musi robic u wszystkich.

    Pozdro.. TK

  • 110. Data: 2009-03-05 08:56:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bibi" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    >Ciekawi mnie też czemu tak uparcie nie chcesz powiedziec w jakim
    >zawodzie ty pracujesz, no chyba że nie pracujesz wcale...

    Mama dali. :-)

    Pozdro.. TK