  • 161. Data: 2009-03-11 08:31:03
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > A mnie złości, że większość wykonawców nie zna sie na swojej robocie i
    > chciałbym aby sejm wprowadził, na wzór niemiecki, ustawę usługową i
    > obowiązek posiadania kwalifikacji zawodowych dla całej budowlanki. W
    > niemczech bez papierów nie wolno ci malowac ścian. I dobrze, bo u nas
    > nie można być pewnym, że malarz wie co robi.

    i wtedy byś brał nielegałów na czarno bo ci legalni to by kosztowali wpizdu
    i trochę ale oczywiście wcale by nie byli lepsi tylko by mieli papierek.

    kozystałes kiedyś z pomocy adwokata? i co sami kurna tam zasrani fachowcy od
    prawa siedzą czy od wyciągania forsy z klienta, a jak coś zawala to ze
    smutkiem w oczkach nie udało sie beziemy apelować proszę tutaj jest
    rachuneczek 2400zł

  • 162. Data: 2009-03-11 08:33:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Ja myślę, że by się jednak oczyściło. Po pierwsz by odpadli
    > automatycznie ludzie bez zawodu. To już zawsze coś.

    tja obyś sie kurna nie zdziwił co potrafią kolesie po szkole zawodowej,
    Kolega ma firmę budowalno tą mi opowiadał, w tych szkołach to ich niczego
    sensownego nei uczą faceci przychodzą surowi jak deska z traka.

  • 163. Data: 2009-03-11 08:33:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i wtedy byś brał nielegałów na czarno bo ci legalni to by kosztowali
    > wpizdu i trochę ale oczywiście wcale by nie byli lepsi tylko by mieli
    > papierek
    .
    Tym bardziej ze miał 2 kierbudów z uprawnieniami i się również nie
    sprawdzili.

    Krzysiek

  • 164. Data: 2009-03-11 08:36:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scream wrote:

    > Brzydko sie to nazywa i na pierwszy rzut oka brzydko wygląda, ale
    > niestety takie są realia w każdej branży. Z klienta trzeba wycisnąć
    > maksymalną ilość gotówki jaką może Ci oddać. To oczywiste.

    kurna to jest kapitalizm. na tym to polega. celem działania jest ZYSK a nie
    dobroczynność.

    oczywiście są granice i te granice wyznacza etyka. Ewidentne naciąganie
    klienta poprzez zawyżanie kalkulacji oszczędzania na jakości czy inne
    OSZUSTWA jest skurwielstwem.

    Każdy kto sprzedaje swoją pracę stara sie zarobić. Czy pracownik banku nie
    stara sie maksymalnie dużo zarobić na kliencie?

  • 165. Data: 2009-03-11 08:40:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > .
    > Tym bardziej ze miał 2 kierbudów z uprawnieniami i się również nie

    kiki jest w sumie naiwniakiem i to niereformowalnym.

  • 166. Data: 2009-03-11 09:02:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Każdy kto sprzedaje swoją pracę stara sie zarobić. Czy pracownik banku nie
    > stara sie maksymalnie dużo zarobić na kliencie?
    Staram się;)
    Ale jak ja piszę czasami że nie podobają mi się niektóre Wasze(w sensie
    wykonawców) praktyki, inżynierie finansowe, jak podaję że ktos gdzies
    podobną robote robi połowe taniej to podnosicie larum itp. Wy chcecie
    maxymalnie zarobić a my chcemy jak najmniej Wam zapłacić. Chcemy jednak aby
    były jasne zasady za co płacimy. A niestety większośc wykonawców nie potrafi
    jasno oszacowac i podac kosztów swojej pracy. Kombinuja pózniej dziwnym
    liczeniem metrów, punktów, dorabianiem na materiałach, doliczaniem
    postojowego itp. I standadowe opowieści jakie to mają duże koszty(a
    wiekszość to tzw. szara strefa) i teksty typu: jak ktoś Panu zrobi taniej to
    na pewno spierdzieli.
    Jednak gdy taki wykonawca zminia się w klienta i siada naprzeciw mnie z
    wnioskiem o np produkt finansowy to najważniejsze jest dla niego aby było
    tanio.
    Punkt widzenia zależy więc od miejsca siedzenia. I słusznie.
    Ceny na usługi reguluje popyt-podaż, potrzeba jednak czasu aby wyeliminować
    partaczy- a na to jedyny sposób chyba to metody Kikiego- paragony.
    W wielu kwestiach się z Kikim nie zgadzam ale z paragonami to ma rację.
    I takie postepowanie jest tez w interesie uccziwych wykonawców bo oczyszcza
    rynek a partacze psują opinie całej branży

    Krzysiek

  • 167. Data: 2009-03-11 17:06:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > paragony.
    > W wielu kwestiach się z Kikim nie zgadzam ale z paragonami to ma rację.

    Przypomnę. Jeżeli zauważymy fuszerkę wykonawcy bardzo grzecznie rozmawiamy z
    nim o zaistniałym problemie. Naprowadzamy go na sposób poprawnego wykonania
    roboty. On się zgadza z naszą opinią. Pamietajmy aby robić to z uśmiechem,
    bo ucieknie z budowy.
    Idziemy kupić nowe materiały, kleje, dodatkowe kafelki, płyty KG itp...
    Bierzemy na te naprawcze materiały PARAGON fiskalny z Castoramy lub innego
    marketu budowlanego. Po zakończonej naprawie płacimy wykonawcy gotówką oraz
    za resztę rachunku dołączamy ten paragon i wzruszamy ramionami :-)

  • 168. Data: 2009-03-11 20:03:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 23:37:16 +0100, kiki napisał(a):

    > Ja myślę, że by się jednak oczyściło. Po pierwsz by odpadli automatycznie
    > ludzie bez zawodu. To już zawsze coś.

    A ja myślę, że teraz możesz spokojnie mieć usługi na poziomie takim, jakim
    chcesz je mieć, tylko trzeba odpowiednio zapłacić.

    Po wprowadzeniu Twego pomysłu w życie za takie same usługi zapłacisz
    więcej, a tańszych nie bedzie.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356